- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

2006. augusztus 02. - Antibaby

Nem is tudom, hol hallottam vagy olvastam először azt a jótanácsot, hogy ha az üzleti életben, a munkában tartasz valakitől, izgulsz egy prezentáció vagy tárgyalás alatt, csak képzeld el, hogy félelmed tárgya, Mr. vagy Mrs. Tekintély épp letolt gatyával ül a vécén, s rettenetesen erőlködve próbálja kinyomni a kinyomnivalóját. Ha sikerül ezt a képet felidézned, már ugyanolyan embernek látod az illetőt, mint bárki mást, legyen bármilyen pozíciója, hatalma, bármilyen szigorú kisugárzása.
Ehhez hasonló jótanácsot kaptam a pszichológusomtól a privát életre vonatkozóan. Ha valaki, aki iránt standard szeretetet érzel, időnként furcsán, számodra érthetetlenül viselkedik, csak képzeld el őt 8 éves kisgyerekként. S utána gondold el, hogy ez a valaki, akit most nem mindig értesz, ugyanazaz ember, ugyanaz a személyiség, mint aki ártatlan kisfiú vagy kislány képében megjelent előtted, csak azóta érte jópár csalódás, kapott néhány pofont az élettől, rájött, hogy nem tudja megváltoztatni a világot. Ennyi, és rögtön szeretni és érteni fogod olyannak, amilyennek éppen látod. (Kipróbáltam, működik.)
Mindez bizonyítására pszichológusom megkért, idézzem fel azt a hipnózisos élményemet, amikor saját 7-8 év körüli önmagamat láttam, egy régi fénykép vagy házi video felidézésekor. Ahogy néztem saját kislánykori valómat, tudtam, mi van a szívében, lelkében, fejében. S megértettem, akármennyire is sajnálom őt, nem tudok, nem tudtam neki segíteni. Magamhoz öleltem. Szeretettel néztem rá... és elbúcsúztam tőle. Elengedtem, a soha meg nem oldható problémáival együtt, s ez valamivel közelebb hozott az önmagam felnőttkori elfogadásához is.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr26820777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wovbagger 2006.08.02. 17:31:40

(a félreértések elkerülése végett: nem akarlak megbántani, de ez jutott először eszembe, amit most ideírok) szal azt az egyet nem értem, miért van annyi ember, aki nem tud dolgokat földolgozni? az időnkénti közvélekedéssel ellentétben nem hiszem, hogy szarabb-élhetetlnebb-genyább lenne a világ, mint 10-30-50-100 éve. azt sem, hogy az emberek gyengébbek lennének, mint "régebben". vagy, hogy kevésbé ismernék magukat. szóval, miért is? mert a kérdés itt van továbbra is.

wovbagger 2006.08.02. 17:40:03

azt kihagytam: tetszik a bejegyzs.

2582 2006.08.03. 07:51:26

S miből gondolod, hogy 10-30-50-100 éve jobban fel tudták dolgozni?

wovbagger 2006.08.04. 15:57:22

semmiből. vélemény, nem több.

vivien2131 2006.08.24. 15:12:23

Ez a bejegyzés nekem is nagyon tetszik- mit kötekedik ez a pasi?? !! :)

omrbtp 2010.04.17. 03:56:46

l2T9kO thkbzfdvnqsk, [url=http://xcccxvswvztp.com/]xcccxvswvztp[/url], [link=http://pvnzxltzxone.com/]pvnzxltzxone[/link], http://safloxlrephv.com/
süti beállítások módosítása