- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

2007. április 16. - Antibaby

II. kerületi kajálda mustra - 2. rész

Brunch pékség és szendvicsbár
A város több pontján is van, én a Retek utcait ismerem, ahol a pékség dominál, a szendvics, pizza, kávé csak mellékes. (Leülni nem is lehet.) Viszont sokak szerint ez Budapest legjobb péksége. Akár pékáruért, akár reggelizni megy az ember, véleményem szerint elégedett lesz. A Retek utcai üzletben szembetűnő, mennyire jó a kollektíva, láthatóan kedvelik egymást az ott dolgozók, szeretik a munkájukat is, s ez nagyon fontos. Szeretem hely, ajánlom mindenkinek.

McKiwan's/Duran
Két hasonló szendvicsbár. Előbbi a Margit krt-on, a Mechwart ligeti villamosmegállóhoz közel, másik a Fény u. és Retek u. találkozásánál található. Én az előbbi híve vagyok, igaz, jobban útba esik. A Duran szendvicsek nekem műbbnek tűnnek, de azért azt is szeretem. Nem mindennapi fogyasztásra, de reggeli kávéhoz vagy akár rendelés alapján vendégek megkínálására mindkettő remek.

Bambi Presszó (II. Bem tér)
Ez a hely az, amit elvileg nem ajánlanék, mert ezer bajom van vele, mégis tudom, sokakat "elvarázsolna" a retró hangulat. A Bambi Presszó nem divatból lett ilyen, valóban a múlt egy érintetlenül maradt szeglete. Igazi, régi presszó feeling, a Bem tér irányába nyúló nagy terasszal. A felszolgálás színvonala, a kínálat, a berendezés és az üzlethelyiség maga is a 80-as éveket idézi, s ezzel minden erényét és hibáját is elmondtam. Aki nem szereti a puccos, minimál stílusban berendezett kávézókat, próbálja ki ezt.

Nagyi Palacsintázója (Batthyány tér, Hattyú u.)
Nem mondom, hogy ennél jobb palacsintát nem lehet sütni, mert az nagyon nagy hazugság lenne. Tulajdonképpen bárkinek sikerül e tekintetben felülmúlni a Nagyi Palacsintázóját. Ami viszont jó pont, hogy nagyon széles a kínálat, rengeteg féle édes és sós palacsintájuk van. Az V. kerületi Petőfi Sándor utcában levő kajáldájukban hajában sült burgonyát is lehet kapni, mindenféle öntettel, sokkal jobban megéri, mint a palacsintájuk. A Margit híd budai hídfőjénél található állóhajó, ami korábban Hepicentrum néven szintén ennek a cégnek volt a salátabárja, most Nagyi Krumplizdájaként működik, a már említett hajában sült burgonyával, és más finomságokkal.

Bécsi Kávézó (Bem József u.-i OMV kútnál)
Hmm, az az isteni vega buci! Barátnőm pedig a kakaós tekercsükkel álmodik. Kellemes, pedig pici hely, beszélgetni, reggelizni, uzsonnázni tökéletes. Egyben van a kút shopjával, mégis szeparáltan, a hangulatát nem zavarja meg a fal túloldalán zajló kiszolgálás.

Nem II. kerületi:
Ahogy kutattam az agyamban a kedvenc helyeimet, arra jöttem rá, muszáj néhány kerületen kívüli helyet is bevennem a körbe. Nagyon sok van, szerte a városban, mégis olyan kevés, amibe tényleg szívesen megyek be újra és újra.

Trieste Café (Oktogon és Liszt Ferenc tér között)
Sajnos nem járok oda olyan gyakran, mint amennyire szeretem ezt a helyet. Már a bolt berendezése is nagyon tetszik, jól érzem benne magam. Rendszerint bécsi kapucsínót (eszméletlen finom) rendelek pizzatapaszokkal, amelyekre padlizsán- vagy tonhalkrémet kenek. A hely amúgy is kedvencem volt már, amikor egyszer épp a kajámra várva áramszünet lett. Csak pár percig tartott, de a rendelt étel újra kellett kezdeniük, s ezért egy kis csúszással tudták felszolgálni. Ezek után ezerszer elnézést kértek, s a fogyasztásom nagy részét nem engedték kifizetni. Az ilyen gesztusokat tudom értékelni. Mondjuk nem a legolcsóbb kategória, de ne is legyen!

Vian Café (Liszt Ferenc tér)
A Vian Café leginkább az ott ért élmények miatt fontos számomra. Sok-sok fontos beszélgetést, kellemes délutánt szerveztem oda. Amit mindig fogyasztok, az a mandulás vaníliaturmix, ami egy esettől eltekintve eddig mindig valami csoda volt. Dris kedvence a házi limonádéjuk. Ezen kívül szinte bármelyik ételt szívesen ajánlanám, de leggyakrabban Vian szendvicset rendelek, amin gombás krém van, s egy jó nagy adag salátával szolgálják fel, nem lehet nem jól lakni vele.

Falafel (Paulay Ede u. - Nagymező u. sarok)
Életem első olyan kajáldája volt, amelyiket rendszeresen látogattam. A város másik végéből is hajlandó voltam elbékávézni oda, csak azért, hogy egyek egy falafelt vagy egy tejberizst náluk. Az is igaz, ők már akkor megnyitottak, amikor a falafelről hazánkban még szinte senki sem tudta, hogy eszik-e vagy isszák. A hely vega. Nem szabad dohányozni, és nincs hús. Van viszont mindenféle egyéb finomság, nagy a választék az ismert és a majdnem ismeretlen zöldségekből, valamint árulnak különleges leveseket és turmixokat.

Body Hami (Csepel, Kossuth L. utca, Karácsony Sándor u.-i buszmegálló)
A már majdnem elfeledett kétkezes hamburger lelőhelye. Nonstop nyitva. Hatalmas választék. Teljesen megfizethető áron. Igen, sokaknak kiesik, mert Csepelen van, de én nem egy budait ismerek, aki este vagy éjjel elkocsikázik oda csak a hamburgerük miatt. Meg tudom érteni.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr386821407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nuca 2007.04.16. 17:28:35

Hoppa, Body Hami:)Ha otthon leszek feltetlenul bekapok ott egy hambit:) Udv Atlantabol!

4651 2007.04.17. 13:19:27

Ezekből csomót ismerek (2 évet éltem a 2. kerületben) A retek u. Brunchben sokszor futottam bele száraz, rémes perecbe. A többi részével viszont nagyon elégedett vagyok. A Nagyinál elégedett vagyok a minőséggel, de a Hepicentrumban borzasztó ételeket ettem csak. Bécsi kávézót nagyon szeretem. Gyakran kezdtem ott a napomat. Vian limonádéját én is nagyon szeretem, de elég ritkán járok arra. Body Hamiba viszont nagyon sokat, 10 éves szerelem fűz hozzá. Mostani lakhelyemhez elég közel van. bringával is csak 20 perc. Feltétlen ki kell próbálnod az Alibicafét a ferenciek tere háta mögött. Szerintem tetszeni fog. http://cafealibi.hu/

2582 2007.04.17. 13:31:30

Ahol te kezded a napodat, én attól kb. 100 méterre kezdem az enyémet. (nevezzük munkahelynek) S ennyi közös kedvenc hely van? Örülök. Alibit már hallottam, ki fogom próbálni.

4651 2007.04.17. 16:16:09

Na most már, ha eltűnsz simán megtalálunk Bahhával! :)

2582 2007.04.17. 20:49:31

:))))))))))))))))))))))))

Kipiev 2009.05.21. 17:46:52

Én Body Hami miatt érzem magam szerencsés csepelinek :D
süti beállítások módosítása