- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

A meleg büszkeség napja

2007. július 06. - Antibaby


Szétrágtam már a számat melegügyben, de tényleg, s kellene most is valamit, mert itt az aktualitás, a fesztivál (aminek még egyetlen programjára sem jutottam el), s a tetején habként a még melegeket is megosztó felvonulás. A freeblog főoldala hetek óta szivárványszínű zászlóktól papagájlik (csakhogy egy kis képzavart is vigyek mondandómba), nem kevésbé aktív a témában minden főbb hírportál, politikai irányultságtól függetlenül. A társadalmi párbeszéd legalább beindult, az tutifix, mégha egyeseknek nem is sikerült jobb kommunikációs eszköz kezelését megtanulniuk, mint a napra kitett tojás dobálása vagy hasonlók. Másodszor coming outol nyilvánosan a politikai élet valamely szereplője, s ha jól számolom, a könnyebb műfaj közszereplői is pont így állnak. Még Tóta W.-t is el bírtam olvasni (szúrta a szemem a linkje kedvenc feminista oldalamon, gondoltam, ha ők ajánlják, meg kell néznem magamnak), hát ez ne lenne az egyenes út Kánaánba? Akkor mi?
Én mindössze annyit szeretnék mondani, holnap 15:30-kor indul a felvonulás, nekem ott a helyem, hetero nőként is, én ezen a napon homoszexuális vagyok, s úgy érzem, hasznosabb töltöm a délutánomat a felvonulók közt, ráadásul jól szórakozva, mint a strandon vagy otthon. S minden olyan bloggernek üzenem, aki kifogásolja a média által közvetített képet a melegekről, hogy itt a lehetőség, mi is médiafelület vagyunk, mutassuk meg, amit jónak látunk, tudósítsunk úgy, ahogy másoktól látni szeretnénk, vagy csak mondjuk el őszinte érzelmeinket, amelyek a kamionok közt sétálva elfognak minket.
S még valami, az Inter Alia blog egyik, Szetey Gábor coming outjáról szóló cikkéből szeretnék egy idézetet átemelni:
"...emberek, emberek, főleg heterók, gondoljatok bele, milyen iszonyú ez, hogy a homofóbia miatt egy embernek el kell érzékenyülnie, amikor egy ilyen tényről beszél, az ő élete szövetének egy darabjáról, sírnia kell, mert annyi félelmet rakott el régen magába, hogy majd nem szeretik és kivetik maguk közül, és úgy kell élnie az életét, hogy alapvető jogai nincsenek meg. Ez a hetero világ szégyene, és ezen a hétvégén meg úgy általában, én, itt, mindenkit arra kérek, hogy nézzen magába, nézze meg, hányszor beszél az emberekről heteróként, hányszor mondja azt, hogy a férfiak és a nők ilyenek / ezt szeretik, mikor nem mindenki, hányszor tételezi fel valakiről automatikusan hogy heteroszexuális, növelve a csendet és a hallgatást, a vizsgálódó félelmet, amiből katartikus kilépni, igen. A meleg büszkeség hétvégéje az elhallgattatás és a homofóbia szégyenletességének a hétvégéje is."

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr976821823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

66265 2007.07.07. 09:56:44

Sodinak van igaza, neked meg nincs, hülyeségeket írsz te leány.

66265 2007.07.07. 09:57:41

Neked fizet az szdsz hogy ennyi hülyeséget összeírsz? Komolyan mintha őket hallanám.

Miklós 2007.07.07. 09:57:50

Tömören szólva: egyetértek és így igaz.

39492 2007.07.07. 10:00:00

én ezt annyira szeretem benned, hogy felvonulsz!

Miklós 2007.07.07. 18:08:35

Most úgy néz ki, mintha az előttem szólóval értenék egyet. Pedig dehogy! A bejegyzéssel igen. Kiállni embertársainkat egészen szimplán megillető jogokért az nemes tett mindenképp. Persze tudom én, hogy van az a szocializáció, ahonnan nézve nem könnyű megérteni, hogy a melegek is emberek, és mindaz a jog, és diszkrimináció-mentesség, ami egy heterót megillet, az őket is megilleti. De van azaz alapvetés, hogy "szeresd felebarátodat", ami nem úgy szól "szeresd heteró felebarátodat". De legalábbis elfogadni, azért az 21. századi minimum. Annak kéne lennie.

67331 2007.07.07. 19:35:43

Nem tudom, de nekem ez a homofób úgy hangzik, mint egy nagyon csúnya, fertőző betegség:(

Ági 2007.07.11. 08:02:09

Vicces, hogy mi felváltva járunk vonulni, tavalyi képeim a kep.tar.hu/kockasfulunyul-n. :-)

Psziche 2007.07.11. 10:48:04

nekem nincs bajom a melegekkel... sőtt vannak akikért kifejezetten rajongok... (Alföldi Robi) de az, hogy gyereket fogadjanak örökbe, azzal én sem értek egyet. Felőlem össze is házasodhatnak, de a gyerek... az nekem is meredek. Amúgy meg a férfiak vagy melegek, vagy homofóbok. Persze kivételek itt is vannak...:)

Rennifer 2012.01.16. 20:34:59

This shows real expertise. Thanks for the aswner.
süti beállítások módosítása