- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

A ló és a bárány

2007. augusztus 01. - Antibaby
ló és bárányNem tudom, lehet-e hipnózisfüggővé válni, de elég nagy sanszom van rá. A mai igen érdekesre sikerült. Két állatot hívtunk elő a tudattalanomból, az én esetemben egy ló és egy bárány volt. El kellett mesélnem, milyen ez a két állat, hol vannak, mit látok a szemükben, hogy viselkednek, milyen érzést sugároznak felém, milyen a viszonyuk egymáshoz. Aztán bele kellett helyezkednem a bárányba, s körbenézni onnan, az ő szemszögéből. Ugyanezt később a ló testébe bújva is meg kellett tennem. Hamar rájöttem, én a báránnyal vagyok azonos. Visszatérve alfából aztán kielemeztük. Potyogtak a könnyeim, de nagy megkönnyebbülést hoztak. A két állat Dris és én, egyértelmű, ahogy a pszichodoki felvázolta a viszonyukat, más nem is lehetett. Én a bárány, ő a ló. A bárány, amely ártatlan, de dühös, s amely mindig is elszakad a nyájtól, s más utat jár, most éppen egy lóval párban. A ló, amely szabadságra született és vad száguldásra, most mégis a bárány mellett legelészi nyugodtan a füvet, s békességet sugároz magából. Még olyan mozdulatsora is volt, amely egyébként macskákra jellemző, alig hittem a szememnek. A bárány szemszögéből a ló nagy, de nem félelmetes, hanem biztonságos érzést áraszt, míg a ló szemével a bárány kicsinek, törékenynek, izgágának, lelkesnek, aranyosnak és gondoskodásra vágyónak látszik. Amikor a ló helyében voltam, szabályosan fájt a szívem. Két teljesen különböző állat, akik mégis mindenhova együtt járnak, mert szoros kötelék fűzi őket egymáshoz.
Kaptam házi feladatot. A hipnózisos képből le kell rajzolnom, ami legélénkebben él az emlékezetemben. Rajzolni! Azt hittem, rosszul hallok. Hazafelé azon gondolkodtam, hogy 30 évesen, gyermektelenül nekem nincs itthon másom, csak golyóstollaim, semmi színes ceruza vagy hasonlók. Márpedig, ha nem használok színeket, abból téves következtetésekre juthatunk. Holnap elmegyek cerkát venni. (A remekművet elkészülte után publikálni fogom. Biztos vicces lesz, nem tudok rajzolni ugyanis.)

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr136821937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

27368 2007.08.01. 19:23:23

kaptál tőlem egy labdát, hátha még nem járt nálad, úgyis szereted az ilyeneket! :-)

43566 2007.08.01. 20:54:10

na ez tenyleg erdekes, ezt szeretnem en is kiprobalni... meg a masik oldala is erdekes lehet - Dris mit szol a dologhoz?

2582 2007.08.02. 09:03:09

Az alap (kapcsolatunk mélysége) nem érte meglepetésként. Arra viszont, hogy milyennek látja a ló a bárányt, nagyon bólogatott.

35527 2007.08.02. 09:10:34

Ahogy az állatokat leírod az tiszta Disney mese :) Ne haragudj, de tényleg köze nincs a valósághoz. Persze, a filmek ma már valószínüleg jobban meghatározzák, hogy mit asszociálunk egyes dolgokkal mint a valóság és biztos tényleg ezeket a tulajdonságokat társítottad az állatokhoz.

2582 2007.08.02. 10:19:21

Ennek nem is az a lényege, hogy köze legyen a valósághoz, ez hipnózis, szimbólumok, képek. Olyan, mint egy álom, amelyben az égen rózsaszín bálnák repkednek. S mégsem olyan, mert a mélyen eltemetett igazságokat tárja fel.

37621 2007.08.02. 13:18:51

és ez mire jó? mert egy mély kapcsoltban nyilván tisztában van vele az ember, hogy viszonyul a másikhoz vagy nem? és változtat-e a dolog a valódi lovakhoz és a gyapjúpulóverekhez való viszonyodon? :)

2582 2007.08.02. 13:55:21

Alapvetően tisztában van vele az ember, hogyan viszonyul a másikhoz. De a hipnózisban a tudattalan megnyitása által kijönnek olyan dolgok, amelyekről nem tudunk. Ez egy sok hónapos, akár több éves terápia része, önmagában talán értelmetlennek tűnik, de mélyen gyökerező gátakat lehet felszabadítani általa. Ha pl. látszólag érthetetlen okokból elakad egy kapcsolat, így meg lehet ragadni a probléma gyökerét, vagy magunk előtt is elhallgatott dolgokkal szembesülni, fájdalmat okozó kötéseket oldani, stb. Nagyon érdekes dolog, és jól fejleszthető vele az ember... mondjuk úgy, önismerete. A kuszább élet, múlt összefüggéseinek ismerete. :) A lóhoz és pulóverekhez való viszonyom természetesen nem változik, ezek az állatok a "képekben" csupán szimbólumok.

43566 2007.08.02. 14:29:49

es a lo-barany asszociaciot te talaltad ki, vagy a doki jott ezzel?

2582 2007.08.02. 14:54:55

Így egyik sem igaz, mert nem találta ki senki. Amikor hipnotikus állapotba kerülök, ad egy rövid útasítást, moost éppen azt, hogy van ott két állat, keressem meg. Ha látom, beszéljek róluk. Milyen állatok, mit csinálnak, hol vannak, mit érzek, ha rájuk nézek, ők hogy viszonyulnak egymáshoz, ilyesmi. Aztán mondja, mit figyeljek meg, miről számoljak még be, vagy ha olyan szituációt hoztunk elő, akkor el tudok valakitől búcsúzni, letisztázni dolgokat olyanokkal, akikkel személyesen valami miatt már nem lehetséges... nagyon sok féle variáció van. Meglepő mondatok tudnak abban az állapotban kijönni a számon, aztán később megbeszéljük, hogy mi történt, mi mit jelenthet.

29694 2007.08.02. 18:45:09

Szia, Tudom, mashol is utana erdeklodhetnek, de nem tudnad vhol megirni kihez jarsz? Szakkepzes elott allok es kellene a donteshez nemi / 250 ora / onismeret... Koszi

2582 2007.08.02. 19:05:33

Ez most vicc?

Part 2007.08.02. 19:22:54

Tolem? Nem, nem vicc, tenyleg keresek valakit.

2582 2007.08.02. 19:25:29

Akkor a megadott mailcímedre írhatok? az létezik?

29694 2007.08.02. 19:39:57

Igen, koszonom.

kriszti 2007.08.02. 19:41:03

hú, engem is nagyon érdekel ez az egész... de nem tudom, mennyire mernék adott esetben belevágni. Tényleg olyan valaki kell hozzá, akiben teljesen megbízhatsz. Nem valószínű mondjuk, h bármiféle jól hasznosítható információt kikotyognék, de mégiscsak a magánéletemről lenne szó. Kényes téma. Benned nincs egy kis félelem hipnózis előtt? Amúgy tényleg nagyon ... (nem találom a jó szót :) ... érdekes, megrázó, rádöbbentő, megnyugtató lehet. Egyszer kipróbálom!

2582 2007.08.02. 20:17:15

Az első előtt féltem, de épp ezért nem dobtak bele rögtön a mélyvízbe. Olyanmi volt az első, mint egy relaxálós kazettát végigcsinálni, csak mélyebben voltam. S az az élmény annyira tetszett, hogy utána már nagyon vártam a következőt. Főleg, hgoy micsoda dolgok jutottak általa felszínre. Mondjuk szerintem nem úgy működik, hogy hipnózisra szeretnél járni. Van probléma, amivel pszichológushoz fordulsz. És ha nem tudjátok beszélgetéssel és feladatokkal megoldani a problémát, ha elakadás van, akkor szükséges bevonni a hipnót. S nem is mindenki alkalmas rá egyébként. De azért kívánom ezt az élményt mindenkinek, akit érdekel.

Part 2007.08.02. 20:28:22

A kedvencem volt az egyetemen a hipnoterápia, de persze csak érintettük sajnos, ennek ellenére minden óráról úgy jöttem ki, hogy vártam a következő hetet. Egyetlen problémám van vele per pillanat: iszonyat drága... :(

2582 2007.08.02. 20:30:13

Nem, a problémád kicsi. :)

Part 2007.08.02. 20:36:39

Háááát, vagy épp annyira nagy, hogy senki sem tudhat róla. :) Tudod: aki már pszichológia szakra megy, annál mindig van némi gixer. :S

2582 2007.08.02. 20:51:11

:) úgy értettem, hogy amikor én nekiindultam először, hiába tudtam, hogy több százezer lesz a végösszeg, s nincs annyi pénzem, nem nagyon érdekelt, mert muszáj volt túljutnom azon, amiben voltam, s kellett a segítség.

verbeka 2007.08.03. 07:36:40

Nagyon magasak az áraik. Nyilván nem arról van szó, hogy az általuk kitanult szakma értékesebb a többinél. Lehet hivatkozni arra, hogy a lélek milyen fontos dolog, annak a gyógyítása sokat ér. Szerintem ez csak ürügy. Dolgozhatnának mérnöki óradíjért is, de valószínőleg nem azért lettek lélekgyógyászok, hogy beérjék ennyivel. A pénz fontos dolog. Kíváncsi vagyok, hogy ha egyszer nem fizetnék a pszichológusnak, érdekelné-e a lelkem, vagy felhívna-e ha sokáig nem jelentkezem.

2582 2007.08.03. 08:19:14

A jó pszichológus felhív, s nekem már volt olyan, hogy azért mondtam volna le az időpontot, mert nem volt lóvém, s azt mondta, ne hülyéskedjek már, majd megadom, amikor lesz. Pedig a telefonszámomon kívül nem tudja más adatomat, nincs semmiféle szerződésünk vagy hasonlók. Mondjuk a pék sem hív fel, ha egy hete nem jártál felé, hogy nem vagy-e éhes, pedig ugye az is alapvető szükséglet. Na de a pénz! Járhatsz a tb által fizetett pszichológushoz is, de én nem ezt a módját választottam. Nem tudom, milyen a mérnöki óradíj, és milyen a jogviszonya egy mérnöknek, mindenesetre én egyszer kiszámoltam, hogy havi szinten, a járulékok, adó, helyiségbérleti díj, ilyesmi kifizetése után a pszichológusomnak és a masszőrömnek sem marad több pénze, mint amennyit én keresek. Persze jó lenne, ha sokkal kevesebbet kellene fizetni, mert tényleg nem 2 Ft, de ez van.

Part 2007.08.03. 09:50:38

Mondjuk ehhez azt is hozzátenném, hogy szimpla pszichológus diplomával mehetsz utcát söpörni, amíg nincs meg a szakpszichológusi végzettséged. Ez min. 4 félév (4x500 e.), de inkább 6 (6x500e) + a kötelező önismeret (250 óra) + módszerspecifikus képzés (akkor egy típusú, ha határozottan tudod, mit szeretnél)... Mindez több millió. Nem véletlenül 40-től praktizálnak kb.
süti beállítások módosítása