- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

AIDS-világnap

2007. december 01. - Antibaby
December 1. az AIDS elleni küzdelem világnapja.
Megvártam ezt a napot azzal a pár dologgal, amit már egy ideje szeretnék megosztani, mert zavar. Sajnos még 2007-ben is azt tapasztalom, hogy az általános vélekedés szerint az AIDS a melegek betegsége, s ők is csapongó szexuális életüknek köszönhetik, magukra vessenek. A heteroszexuális emberek sokszor úgy érzik, ők eleve nem érintettek, hiszen csak ellenkező neműekkel szexelnek. Ráadásul úgy néz ki, mintha a homoszexuálisokról alkotott negatív véleményekben szégyen, a heterok körében viszont menő lenne a gyakori partnercsere. Talán valamikor a homoszexuálisok véradási tilalmáról folytatott eszmecsere közben merült fel, hogy a melegeknek éves szinten milyen sok szexpartnerük van, míg a heterok monogám természetűek. Vicces, hogy ezt bárki is elhiszi, legalábbis nagy általánosságban, miközben lépten-nyomon belefutunk olyan hetero nőkbe és férfiakba, akik hetente, kéthetente (vagy akár naponta) mással fekszenek le, s sokszor még az illető nevét sem tudják. Csak az én szűk, és kimondottan nem "züllött" életet élő baráti körömben többeknek volt legalább rövid ideig ilyen szakasz az életükben, mint ahányuknak nem. Ne játsszuk már meg magunkat!
Ami engem leginkább zavar, hogy az óvszer a többségnek legfeljebb fogamzásgátlási céllal jut eszébe. Ha a nő tablettát szed, vagy ha a férfi bizonygatja, hogy képes bánni a testével és a gyermekáldás ellen elég lesz a megszakításos módszer, már eszükbe sem jut a gumi. Persze mindenki úgy játszik az életével, ahogy akar, de amikor ilyen kapcsolat jön létre, nem csak mi kerülhetünk veszélybe, hanem veszélyeztethetjük akár mi is a partnerünket.
Sajnos azt látom, hogy aki odafigyel, arra úgy néznek, mint egy őrültre. Saját magam is tapasztaltam ilyet. Jön a srác, bele az életünkbe, meséli, hány nője volt, csak az elmúlt hónapokban, meg úgy összességében... aztán fintorog az óvszerre. Még nekünk okoz rossz érzést, amikor belemondja a szemünkbe, mások nem kértek ilyen macerás dolgot tőle. Meg hogy úgy nagyobb az élvezet (tehát aki odafigyel a gumihasználatra, azzal eleve nem olyan jó). Szerencsére nem mindenki gondolkodik így, de túl sokan. Arról nem is beszélve, hogy az a nő, aki manapság nem szeretne tablettát szedni... de ez már egy másik téma.
Antibébisen: A HIV-fertőzés elkerülésének nem tuti, de elég biztos módszere, ha csak szűz fiúcskákkal szeretkezel. :) Minden más esetben... szeresd az életed, vigyázz magadra, használj óvszert! :)
Összegyűjtöttem pár ötletes óvszer- illetve AIDS-ellenes reklámot, végre van aktualitása linkelni őket:
Durex,
bordázott LifeStyles,
a híres liftes Durex,
Durex Easy-On és még egy Easy-On,
Love Life,
az MTV szerint
fejvesztve,
egy általános,
és az egyik legütősebb reklámfilm.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr656822293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

17758 2007.12.02. 12:16:02

Pont ugyanezt gondolom én is erről a témáról. Az az ütős reklám pedig tényleg ütős. (Ez meg, csak a feszültséget oldandó:http://youtube.com/watch?v=6LO6pR17oNA ):)

2582 2007.12.02. 12:41:13

Ivory, ismerem ezt a reklámot, nagyon aranyos, még meg is sajnáltam szegényt, ahogy erejét megfeszítve igyekezett előre... hiába. :)

83451 2007.12.02. 13:16:04

Szia Antibaby, lehet, hogy engem is hulyenek neztek, de vegul minden pasim elment szuresre.(En nagyon feltem az AIDS-tol regebben, mar mar hipochonder szinten, es kikotottem, hogy irany a Maria utca.Pedig eleg szep szammal voltak...)Szoval szerintem csak a no hozzaallasanak kerdese, mennyire vigyaz magara.az biztos, hogy a pasikat veletelnul sem erdekli az ugy.

82776 2007.12.02. 13:53:42

Szia Antibaby! Nagyon igazad van, teljesen egyetértek. Sok pasi bele se gondol, hogy a terhesség a "legkisebb" baj, amit az óvszer mellőzésével okozhatnak. Meg sokan úgy fogják fel, hogyha nincs semmi tünet, akkor tuti egészségesek. Hiba.

83450 2007.12.02. 15:02:36

Ahoj Antibaby!Egyetértek veled!Nem is kicsit!A mostani barátommal pár hét múlva egy évesek leszünk.Előttem három csajjal volt,"természetesen" mindháromszor gumi nélkül.És persze mindhárom egyéjszakás kaland volt.Még a kapcsolatunk elején mondtam neki,hogy láttam egy filmet,amit édesapám mutatott anno,azért,hogy elriasszon attól,hogy bármiféle védekezés nélkül menjek bele egy aktusba.A film(Kölykök - a Ken Park alkotóitól) rohadtul elborzasztott,és azóta rettegek attól,hogy HIV fertőzött legyek.Amikor mondtam neki,hogy szeretném,hogy elmenjen egy szűrésre,elég rendesen kiakadt és ezerrrel bizonygatta,hogy ő 100%ig egészséges.És mi erősíti meg abban,hogy nincs semmi baja??Persze az egész baráti társaság ferde szemmel nézett rám,és a hátam mögött elhordtak mindenféle ribancnak,hogy hogy merek én ilyet kérni a pasimtól?!Ezek után lenyeltem a békát,és többet nem is hoztam szóba.Azóta eltelt 11 hónap,és nem is olyan rég elég rendesen összevesztünk.Akkor kibukott belőlem minden.Zokogva elmondtam neki,hogy mit érzek,és mennyire rohadt szarul esett nekem,hogy nem fogta fel a kérésem súlyát,stb,stb.Amikor befejeztem csak ült csendben és bámult maga elé.Azonnal bocsánatot kért(de mit érek egy bocsánat kéréssel ilyen helyzetben?)Azóta már keresett szűrőállomásokat,és azt tervezzük,hogy mikor tudna elmenni. Igazatok van abban,hogy az emberre úgy néznek,mint egy elmebetegre,ha meg szeretné védeni magát.Szomorú,hogy csak nagyon kevesen fogják fel a súlyát a dolognak,és csak akkor akarnak cselekedni,ha már megtörtént a baj.Csak akkor már késő...

Tim 2007.12.02. 16:02:49

mindenről a pasik tehetnek, ők a gonoszak, nélkülük nem lenne AIDS! (bocs, de nem hagyhatom ki a gonoszkodást, mert valahogy nem tűnt fel (legalábbis a kommentekben, de nekem a post-ban se nagyon), hogy a nők bármilyen mértékben is felelősek lennének a HIV terjedéséért.) félreértés ne essék: 1. nem szoktam egyéjszakás "skalpokat" gyűjteni, 2. ha a partnerem úgy gondolja, hogy így a jó, szívfájdalom és ellenvetés nélkül gumit használok (noha én sem szeretem, de teljesen megértem és elfogadom, ha így érzi magát biztonságban a másik). azért még mindig a tartós és csak két emberre korlátozódó :) kapcsolat a leghatékonyabb védekezés... :) szóval, azért "szólok be", mert mintha az egészből az jönne le, hogy fúj, a pasik azok, akiket ez nem érdekel, nem használnak óvszert, "lyukról lyukra" járnak, megfertőzik szegény ártatlan partnereiket stb., stb. ez meg még politikailag korrekten fogalmazva is erős sarkítás...

2582 2007.12.02. 16:27:35

Tim, ezekben sehol nincs férfi-női megkülönböztetés: "lépten-nyomon belefutunk olyan hetero nőkbe és férfiakba, akik hetente, kéthetente (vagy akár naponta) mással fekszenek le, s sokszor még az illető nevét sem tudják." "az óvszer a többségnek legfeljebb fogamzásgátlási céllal jut eszébe. Ha a nő tablettát szed, vagy ha a férfi bizonygatja, hogy képes bánni a testével és a gyermekáldás ellen elég lesz a megszakításos módszer, már eszükbe sem jut a gumi." Utána azt a tapasztalatomat írtam le, hogy amikor én ragaszkodom a gumihoz, akkor a srác pofákat vág meg morog. (tisztelet a kivételnek) Teljesen általánosan írom, amit írok, a nőismerőseimre is abszolút jellemző, hogy csak a fogamzásgátlásra figyelnek, s ha pl. tablettát szednek, már a gumi eszükbe sem jut. De mindez kiderül a postomból is.

51654 2007.12.02. 17:19:57

jól beszélsz.

26500 2007.12.02. 22:59:47

mint írtam, NEKEM ez jött le a post-ból. obviously I was wrong (valószínűleg számomra sokkal hangsúlyosabbnak tűnt a férfiak hozzáállásának és felelősségének kihangsúlyozása), de a kommenteknél viszont egyértelmű, ott tartom... :) no flame, no offense, csak megjegyzés volt. :)

morsa 2007.12.03. 18:28:05

én is egyetértek. sajnos nagyon kevés az olyan férfi, akinek az óvszerhasználat evidens egy friss kapcsolatban. általában nekem kell szólnom, ami elszomorító/gondolkodtató. egyébként én nem szedek tablettát, és nem is szeretnék, így kíváncsian várom a beígért tablettás posztodat is. :)

2582 2007.12.03. 18:48:29

És a nőknek sem evidens (ezt Tim kedvéért :) ), de mi női szemmel ugye a férfiakról tudunk nyilatkozni. :) morsa, nem hiszem, hogy abból külön post lesz, egyszerűen csak gyakran néznek rám emiatt furcsán, férfiak és nők egyaránt. A múltkor egy orvos kérdezett sok mindent, volt-e már abortuszom, volt-e cukorbeteg a családban, blablabla, és szedek-e fogamzásgátlót. Mondtam, hogy nem. Aztán megkérdezte, szedtem-e korábban. Arra is nemmel válaszoltam. Erre megállt, rámnézett felvont szemöldökkel, és azt mondta: maga nagyon szerencsés. Szerencsés. Mintha ez csak úgy adódna az embertől függetlenül. :)

picaflor 2007.12.05. 18:53:59

Az en otthoni nogyogyaszom a nemleges valaszodra inkabb vallon veregetne! (Ha kell cim, telefonszam, szolj!) Az itteniek (B) meg neztek ram furcsan, hogy miert nem akarok szoptatas kozben egykomponensut szedni...

2582 2007.12.05. 19:48:53

Köszönöm a felajánlást, de az én nőgyógyászom is ilyen, nagyon felvidult a hírtől. :) A fent említett orvos nem nődoki volt.

Summer 2011.07.04. 00:39:53

You're the geratest! JMHO

Kaylee 2011.07.04. 19:12:49

YMMD with that anwser! TX
süti beállítások módosítása