- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Nőnap

2008. március 09. - Antibaby
A: Gyere, kezdődik a nőnapi beszéd.
B: Én nem megyek.
A: Nem jössz? Dehát nő vagy. Miért nem jössz?
B: Tiltja a vallásom.
A: Miféle vallás?
B: Feminizmus.

"Százéves a nők napja. Kerek az évforduló, épp arra jó, hogy valami különlegességgel ünnepeljük. Töröljük ki például a naptárból." - kezdi írását Ónody-Molnár Dóra a Népszabadságban.
Azt hiszem, ez az, amin még a feministák is vitatkoznának. Pláne, hogy magát a nőnapot is egy feminista találta ki, bár másért, mint amiről manapság szól.
Ugyanolyan ünnep-e ez, mint a Valentin nap? Van-e értelme a Nőnapnak, ha a nők az év többi napján elnyomottak? S van-e értelme, ha nem azok? S ha mégiscsak azok, kompenzálható-e mindez egy szál virággal?

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr226822805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

29810 2008.03.09. 16:06:14

Egy szál virággal nem kompenzálható.De az elnyomottak nem is kapnak virágot,gondolom.

6785 2008.03.10. 06:55:16

miért csak a nők érzik azt, hogy elnyomottak? Ezt sose fogom megérteni? Teljesen nőközpontú társadalomban élünk, mi többet lehet kívánni? Zárják be a férfiakat egy ketrecbe, és csak a nemzésre vegyük elő? vagy arra sem?

2582 2008.03.10. 07:23:10

Captain, ezt senki nem mondta. Létezik férfielnyomás is, az tény. De hogy nőközpontú társadalomban élünk, azzal azért sokan vitatkoznának.

lari 2008.03.10. 07:25:13

Nincs a Nőnappal nekem semmi bajom. Miért ne lehetne magunkat ünnepelni? Miért útálják annyian?

80619 2008.03.10. 13:33:17

Captain: én is úgy érzem, hogy elnyomott vagyok, nem csak a nők. ... de nem lep meg, hogy nem jutottam eszedbe ...

Zizi 2008.03.10. 14:20:17

Hm, itt abszolute nem szokas unnepelni a nonapot. Most otthon voltam es oszinten szolva nemigen ertettem, hogy miert kapok viragot, bonbont meg "Isten eltessen", csak azert, mert vki kitalalta, hogy nonap van. Nekem speciel egyaltalan nem hianyzik ilyesmi. Igaz, en nem erzem azt, hogy elnyomnanak vagy azt, hogy elnyomok. Kb. ugy vagyok vele mint a tobbi hasonlo "ünnepnappal" (pl. Valentin nap), miert kell ezt "ünnepelni", csak mert benne van a naptarban? Vagy hogy legyen a viragarusnak is egy jo napja? A spontan viragcsokroknak vagy egyeb szeretetteljes megnyilvanulasnak sokkal jobban orulok.

2582 2008.03.10. 17:15:14

Zizi, hol van az az "itt"? Sajnos nem tudom, melyik országban élsz.

Léna 2008.03.10. 17:36:59

Nem hiszem, hogy a nőnapot ledegradálhatnánk egy valentin nap szintre. Szerintem egyáltalán nem erről van szó. Tiszteljük a nőket, és megköszönjük az egész éves munkájukat. Persze mindennap tisztelni kell őket...de van neki egy kijelölt napja, és kész.

terabithia 2008.03.10. 17:48:28

már annyiszor megkaptam feminista jelzőt, hogy ihaj. mindig azt szoktam mondani, hogy attól, mert több érzelem szorult belém, mint egy lábtörlőbe vagy mint egy kurvába, még nem vagyok feminista. sőt. leginkább azt szeretném, ha a pasik lennének elnyomva. :P

verbeka 2008.03.11. 07:33:04

Van biológiai nem és van társadalmi nem. A társadalmi nem egyik szekciója van elnyomva. Ez nagyon sok kultúrában szinte 100%-osan egybeesik a bilógiai női nemmel, de olyan társadalmakban mint a miénk, már bizony vannak átfedések.

Zizi 2008.03.12. 10:11:55

Antibaby, Eszak-Nemeto.

verbeka 2008.03.16. 10:01:13

Még egy történet a gender témában. Az egyetemen a koleszban gyakran együtt főztem egy etióp fiatalemberrel. Mindig elbeszélgettünk, többek között az etióp viszonyokról is. Azt mondta, hogy otthon kiközösítenék, ha megtudnák, hogy főz. Ez náluk a nő dolga, a férfiak nem csinálhatnak "női feladatokat" és fordítva. Egy férfi megveheti a feleségét x kecskéért, és a házban ő az úr. Eddig a szokás. Aztán hozzátette, hogy bent a házikójuk falain belül az anyuka viseli a nadrágot. Parancsol a gyerekeknek, a férjének, mindenki feladatait ő határozza meg, az van, amit ő mond. A férj (apuka) pedig bőszen bólogat, lényegében alárendeli magát a feleségének. Amikor pedig kilép az ajtón, azt a képet mutatja, hogy ő a férfi. A következtetéseket lehet levonogatni.

Dontarrious 2011.08.26. 20:13:14

No more s***. All posts of this quilaty from now on
süti beállítások módosítása