- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Pozitív gondolatok

2008. június 17. - Antibaby
A pszichológusomtól házi feladatba kaptam, hogy mantrázzak magamnak olyan mondatokat, amik a negatív beidegződéseimmel ellentétesek. Mármint az alaptalan, pusztán önsorsrontó paráimat kell felülírnom a pozitív megfelelőjükkel. Ez idáig oké, amint jön egy rossz, bosszantó gondolat, elkezdem áthangolni magam.
Csakhogy épp akkor kapom ezt a feladatot, amikor meghalt ez a lány (nő, de nekem mindig lány marad), s hallom, tudom, ő is ilyen pozitív gondolatok segítségével próbálta leküzdeni a betegségét. Már úgy tűnt, vissza is fejlődött a tumor és majdnem meggyógyult. Sokat jár a fejemben a halála (még inkább az élete), aztán a matrázás is, itt vergődök a kettő között... hogy legyenek így pozitív gondolataim? Neki is voltak, azt' mire ment vele?

Egyébként épp mostanában kezd igazán értelmet nyerni, hogy pszichológushoz járok. Érdekes, kb. 2 és fél évvel ezelőtt azért kezdtem el, mert hurcolhatatlanul nehéz terhek nyomták a lelkemet. Nem tudtam, hol a fonal eleje és vége, csak egy nagy gubancot láttam, és azt éreztem, nehéz nekem az élet, nagyon nehéz. Szorongok, feszengek, gyakran indokolatlanul. Látszólag legalábbis indokolatlanul. Az első pszichológusommal egy év leforgása alatt eljutottunk oda, hogy a felállított célok közül egyet-kettőt sikerre vittünk, máig sem tudom pontosan, mekkora része volt abban a terápiának, és mekkora más körülményeknek. Mondjuk, hogy az egész együtt segített. Aztán megörültem a változásoknak és egyre kevésbé lelkesedtem a dokimért. Fogalmazzunk úgy, kölcsönösen rájöttünk, hogy az ott nincs tovább.
Úgy kilenc hónappal később, 2-3 pánikroham után mentem el a jelenlegi pszichodokimhoz. Szerencsére rohamom azóta sem volt, a pszichológus viszont maradt. Ma már egészen más természetű problémáimhoz kapok tőle segítséget. S pár hete vettem észre, más szintre ért a kapcsolatunk, azaz a közös munkánk. A gyerekkori sérelmek feldolgozása és az abból származó életminőség-javulás is nagyon fontos volt, de tény, hogy most valami egészen más, lelkesítő szakaszba léptünk, s nem tudom, miért, de ezt érzem a terápia igazi értelmének. Eddig a múlt szemetesládáját ürítgettük, most meg már azzal foglalkozunk, hogy a jelenemet és a jövőmet hogyan tudnám legkevésbé elcseszni. Szokatlan érzés, de most az is boldoggá tesz, hogy hétről hétre mehetek és részese lehetek ennek a folyamatnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr676823065

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

19110 2008.06.17. 13:46:42

Azzal nyitottam kommentdobozt, hogy most majd valami nagyon okosat mondok erre, de rájöttem, hogy nem tudok. Fiatal emberek halálát - különösen, ha az nem könnyű halál - nem egyszerű feldolgozni, hosszú trip ez sok kacskaringóval, kevés tiszta és világos felelettel. Egyetlen pozitívumot látok ebben: az ember megtanulja értékelni az életét, még az egészen apró dolgokat is, mint amilyen egy finom limonádé egy kedves idegennel.

2582 2008.06.17. 14:32:00

:) Oh. Úgy érted, álmos idegennel?

78773 2008.06.17. 17:17:28

Nekem is meghalt rákban egy nagyon kedves ismerősöm, igaz ő még a 20. évét sem töltötte be. Ő is nagyon optimista ember volt, soha egy percig nem mutatta, hogy kételkedne a gyógyulásában, ezért is ért minket olyan nagy sokként a halála. Én soha nem éreztem úgy, hogy a pozitív gondolkodása hiábavaló lett volna. Amíg élt, megpróbálta élvezni az életet, mindenben meglátni a jót. Hitt az életben, és mégha ezáltal az élete nem is lett hosszabb, biztosan szebb lett. Azóta is példakép számomra.

19110 2008.06.17. 21:14:24

Sofina, igazad van. Egy kortynyi élet is élet.

utazo 2008.06.17. 23:31:52

helló! visszaolvastam a blogodban cirka fél évet, és többször is emlitést tettél arról, hogy van pszichológusod. Nekem is van olyan késztetésem, hogy járjak, vagy legalább egyszer elmenjek, de eddig még nem volt bátorságom. Attól is félek, hogy ez valamilyen hűde-sokba-kerül. Világosits fel kérlek, hogy egyáltalán ezt hogy kell elképzelni, mert én még azt sem tudom, hogy ezt ki kell keresni valamilyen apróhirdetéésből? Köszönöm, ha reagálsz.

2582 2008.06.18. 09:21:15

Utazó, erre inkább e-mailben válaszolok, ha nem baj.

Дядя Ваня 2008.06.18. 15:27:33

Szerintem a pozitív gondolkodás is csak a menekülés egyik formája (amikor a halálom közelít). Amikor én meghalok, nem szeretnék elbújni semmi mögé. Se elvek, se könyvek, se jó zenék nem fognak megmenteni, de hidd el, azért még jókat olvasok.

2674 2008.06.20. 23:43:33

Tetszik nekem a pszichológusod.

utazo 2008.06.25. 18:07:40

Előre is köszi, ha válaszolsz nekem, de nem tudom, jó e-mailt adtam-e meg, mert még nem érkezett meg a válasz. A most beirt biztos jó lesz. Köszönöm

2582 2008.06.25. 18:33:45

pedig írtam neked, de akkor most újra.

Whyolin 2009.01.14. 03:44:35

és egy kortynyi szerelem is szerelem?

Charla 2011.08.26. 19:42:10

Check that off the list of things I was confuesd about.
süti beállítások módosítása