- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Seal és a szerelem

2008. július 16. - Antibaby
Seal-lel kapcsolatban mindig is úgy éreztem, sokkal ismertebbé vagy inkább elismertebbé vált volna, ha nem lenne fekete, mert zenei tehetsége és a show business-ben szükséges tulajdonságai alapján simán ott a helye a legnagyobb világsztárok közt. Nem kis stadionokat, hanem hatalmasakat kellene megtöltenie még a világnak ezen a felén is, ahol mi élünk.
Szoktam mondogatni, ha nem lenne fekete (vagy inkább a világ nem úgy állna hozzájuk, ahogy), simán George Michael méretű sztár lenne, de aztán elgondolkodtam, GM is elismertebb lenne, ha nem lenne meleg... na, ebbe inkább nem bonyolódom bele.
Lehet, hogy egyedül vagyok vele, de nekem mégiscsak sok hasonlóság van a két énekes között, nagyjából ugyanazt váltja ki mindkettő belőlem, ugyanazon tulajdonságaik miatt kedvelem őket, pedig mégcsak nem is egy zenei műfajban munkálkodnak. Viszont mindketten azt a letisztult, finom eleganciát képviselik, mind a zenéjükben, mind külsőségekben, amit annyira szeretek. (Már csak a poén kedvéért jegyzem meg, hogy Sealnek és GM-nek is van Amazing című száma, valamint mindketten elénekelték a számos feldolgozást megélt Killer-t. Ez utóbbi is jelzi, tényleg két hasonló kaliberű és muzikalitású emberről van szó.)
Azt is észrevettem, hogy ahogy vénülök, egyre kevésbé ragadnak meg az egy-két nyári előadók, mégha figyelemreméltót alkotnak is, sokkal biztonságosabb talaj számomra egy évtizedek óta tartósan minőséget nyújtó zenekar vagy énekes. Ebbe a körbe tartozik Seal is, aki ugyan nem szenved ki magából évente egy új lemezt, hogy mindig a köztudatban maradjon, de ha egyszer megjelenik tőle valami, az kifogástalan.
Ilyen benyomásokkal indultam neki a tegnap esti koncertnek. S hogy milyenek értek ott, azt a fesztblogon írtam le.


Köszönet a fotókért Aretuskának.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr426823123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anon 2008.07.16. 10:59:22

hihetetlen, hogy milyen jól megfogalmaztad!!!

2582 2008.07.16. 11:10:14

oh. köszi.

Tündi 2008.07.17. 08:39:52

Én nem hiszem, hogy az különösebben megnehezítené egy énekes, zenész dolgát, Amerikában vagy akár a világon, hogy fekete. Rengeteg ismert fekete zenész van. Hacsak az nem nehézség, hogy a feketéknek elég jó zenei érzékük van... :) Én sajnos kevésbé ismerem Seal munkásságát, inkább csak a régebbi nagyobb slágereit ismerem.

38951 2008.07.17. 10:19:16

Inkább az, hogy ronda. A szép emberek népszerűbbek-elv alapján, valószínűleg népszerűbb lenne, ha úgy nézne ki mint, mondjuk, Will Smith.

2582 2008.07.17. 10:50:32

Persze, vannak ismert fekete zenészek, de olyan világsztárrá válni, mint amilyen mondjuk Madonna, nehezebb nekik, vagy szinte lehetetlen. Will Smith persze nagyon híres, de azért nem az élvonal, pedig szerintem Sealnek ott lenne a helye a topok között. Egyszer olvastam erről a témáról egy nagyon jó cikket, csak már olyan rég volt, hogy nem emlékszem a részletekre, ami alapján megtalálnám. Sorra vette a cikk, hogy fekete zenészek ötleteivel, szerzeményeivel hogyan váltak fehérek végül sokkal nagyobb ikonokká a média és a közönség támogatását könnyebben elnyerve, mint ugyanolyan vagy még tehetségesebb fekete kollegáik. Ez egy nagyon hosszú téma, és biztos megosztja az embereket, de a jelenség szerintem létezik. A világ fizetőképesebb részein élő emberek egy nagy része (remélem, azért nem ők a többség) már tudat alatt is erősebb szimpátiát érez egy fehér, mint egy fekete énekes vagy színész felé. Ezt a lemezcégek is tudják, max. nem verik nagy dobra. Mert ugyanakkor a feketéknek is megvan a maga nem kis közönsége, de a kettő nincs egálban. Nem ugyanakkora eséllyel lehet egyetemleges világsztár egy fehér vagy egy fekete ember. Egyedül talán Michael Jacksonnak sikerült egy ideig a popvilág legtetején trónolnia, de arról is lehet hallani, hogy karrierjének hirtelen hanyatlása és a botrányokba keveredése mögött is az áll, hogy nagyhatalmú lemezcégek nem szívesen látnak fekete sztárokat az élvonalban. Ugyanarról a lemezcégről van szó egyébként, akikkel George Michael is sokáig pereskedett, majd végül ellehetetlenítették amerikai karrierjét. A hivatalos indok persze nem az volt, hogy GM a korábbi heteroszexuális macsó szerepben nem volt tovább eladható, melegként pedig nem akarták vállalni, de valószínű, hogy ez áll a háttérben. Nekem elég meggyőző volt, amiket ezzel kapcsolatban olvastam, de persze a fentiekben csak az én véleményemet írtam le. Lehet, hogy nincs igazam. Az is lehet, hogy egy része csak összeesküvés-elmélet. Trotter, én sosem értem, amikor valaki rondának látja Sealt. Szerintem kimondottan jól néz ki. Ha a sebhelyekre gondolsz az arcán, szerintem az inkább szexepilje. :) De annyiban egyetértek, hogy az aktuális szépségideálnak nem megfelelő sztároknak is nehezebben érvényesülnek.

Tündi 2008.07.17. 22:44:32

Én úgy vélem, a két sebhely szimmetriája csak titokzatosabbá teszi, hiszen - úgy hallottam - találgatások folynak arról, hogy minek a hege is az tulajdonképpen. Régebben volt egy fekete énekesnő, Gabrielle, akinek hol egy dizájnos szemtakarója volt, hol árnyékkal zárták ki, hogy a fény megmutassa a jobb szemét. Mai napig nem tudom, mi van a jobb szemével, bár az is igaz, hogy nem is néztem utána, hisz a 90-es évek elején, közepén még nem volt ilyen nagy sikere az internetnek... most meg külön jó ez a kis rejtély. :)

Tündi 2008.07.17. 22:52:51

Megtaláltam azt a bizonyos SZERELMET a YouTube-on, amiről a másik posztban is írtál. Jó szórakozást mindenkinek! :) http://www.youtube.com/watch?v=3ns_OlEUG54&feature=related

2582 2008.07.18. 07:02:35

Köszi Tündi, kedves tőled. :) Már két napja betettem én is két poszttal feljebb, de lehet, hgoy vannak, akik csak ehhez a bejegyzésemhez jutnak el, úgyhogy tényleg jó, ha itt is bent van.

Eve 2011.07.03. 23:37:36

Fell out of bed fieelng down. This has brightened my day!

Meadow 2011.07.04. 21:13:15

There’s a teriirfc amount of knowledge in this article!
süti beállítások módosítása