- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Kommentből bejegyzés

2008. szeptember 21. - Antibaby
Nem tudtam hosszabb és magyarázó bejegyzést írni az előző témáról, pedig sejtettem, hogy pontosan senki sem fogja érteni. Bár kicsit reménykedtem is, hogy a régi olvasóimnak azért összeállnak a mozaikok.
Már az első, hétfői adás után megkérdeztem a tesómat, ő is nézi-e és látja-e, amit én, s érzi-e a hasonlóságot. Mielőtt bővebben kifejteném, annyit azért hozzáteszek, mi ugyan sok évig ilyen környezetben éltünk, sőt még ilyenebben (hajaj), de abban mindketten egyetértünk, hogy ez a múlt, mostanra valamivel jobb a helyzet. Ezt nagyon fontos leszögezni.

Ami pedig "kegyetlenül ismerős" volt: Nem önmagában az ivásra gondoltam, hanem az egész jelenségre. A depressziós nőre, aki, ha nincs mellette valaki, aki mondja, mikor mit csináljon, este hatig még a reggeli fogmosásig is képtelen lenne eljutni. Vagy mondjuk lemenni a boltba kenyérért, kész challenge. Egy napi teendősort végigcsinálnia pedig még "felügyelet" mellett is nehéz, pláne időre és etikett szerint.
Gondoltam még a nem reális önképre, az ivás, a gyógyszerekre ivás (!) személyiségtorzító hatására. És ezek folyományaként azokra a borzalmas beszólásokra.
A beszólások, igen, azt hiszem, azok voltak leginkább ismerősek. Amit egy erős, felnőtt ember simán visszaver, bár valószínűleg 5. estére már neki is vékony a cérna, de ha egy gyereknek kell - évtizedeken át - elviselni... Nem beszélve arról, hogy egy olyan személytől kapja, akiből merítkeznie kellene, akitől önbizalmat, szeretetet, gondoskodást, bátorítást és biztonságot kellene kapnia. A valóság viszont az, hogy ő kénytelen ezeket megadni neki, felhőtlen és felelősségtől mentes gyermekévek helyett gondoskodni, figyelni, vigyázni, felelősen viselkedni, és igyekezni felfogni, mi is történik körülötte.
Ebben a betegségben az alkohol csak hab a tortán. Miután az emberek nagy többsége iszik, sokat vagy keveset, szerintem nem érdemes azt bizonygatni, hogy hasonló helyzetben, padlóra kerüléskor mások nem nyúlnának ilyen szerekhez. De a lényeg nem is ez.
Egyelőre ennyit tudok írni, nehéz téma ez nekem, de lehet, hogy lesz folytatása.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr696823289

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

20753 2008.09.21. 10:50:43

Nekem összeállt, de nem gondoltam, hogy kommentelek. Engem - aki sosem tapasztalt ilyet - rémisztő és nagyon szomorú volt az egész, én nem is bírtam nézni.

68941 2008.09.21. 11:53:01

"...felhőtlen és felelősségtől mentes gyermekévek helyett gondoskodni, figyelni, vigyázni, felelősen viselkedni, és igyekezni felfogni, mi is történik körülötte..." ....és beosztani 12 évesen a fizetést, amit helyette vesz át meghatalmazásra... Szia, én azt hiszem, értem :( és jobban örülnék, ha nem érteném, miről írsz, de megértem mert megéltem... De a minap én is megdöbbentem azon, amit láttam Albert Györgyivel kapcsolatban. :( Kívánok szép napok!

4651 2008.09.21. 12:02:50

Én értettem az előzőből is, hogy kire/mire érted.

2582 2008.09.21. 14:55:31

Ági és Ana, tudtam, hogy ti értitek. Euthymia, sajnálom.

30445 2008.09.21. 17:33:00

Én is értettem,pedig bárcsakne... Miattad, meg miattam is.

67331 2008.09.21. 19:56:00

Én is értettem, de főleg miattad..

sunnyboy 2008.09.22. 11:19:27

Én csupán egy mp-et láttam a műsorból, pont amikor ő volt, de rögtön levettem mire gondolsz... Mondjuk azt bevallhatom, hogy sosem bírtam A. Györgyit...de ez egy másik kérdés...depressziós meg én is voltam, elég keményen, s tudom milyen kimászni belőle, de azért az emberekkel nem kell így bánni...

36729 2008.09.22. 15:56:17

én is sejtettem mire érted... ha nekem lett volna ilyenben részem, nem biztos hogy sikerül "normális" felnőtté válni. neked viszont nagyon úgy tűnik, hogy összejött, és ez baromi nagy szó.

2582 2008.09.22. 16:48:46

kösz, gia.

Cathleen 2011.08.27. 04:10:22

Heck yeah this is exactly what I neeedd.

Jeana 2011.08.27. 16:37:25

Calilng all cars, calling all cars, we're ready to make a deal.
süti beállítások módosítása