- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Sebestyén Balázs - Szigorúan bizalmas

2008. november 22. - Antibaby

Mivel a költözős dobozokban nem találom a sál-sapka-kesztyű garnitúráimat, az idő meg egyre hűvösebb, a fáradtságtól pedig gyenge a szervezetem, bekövetkezett, amitől tartottam: lebetegedtem. Fáj a fülem és a torkom is, de képtelen vagyok az ágyban feküdni egész nap. Mást pedig nem nagyon tudok csinálni, se tévé, se rádió, se internet, de még mobilos térerő sincs a lakásban. Arra vetemedtem hát, hogy levegyek egy könyvet a polcról, és csodák csodájára kb. egy nap alatt kiolvassam.
Még nyár elején vettem meg Sebestyén Balázs Szigorúan bizalmas-át (nem jöttem rá, miért ez lett a címe), nagyjából akkor, amikor a megjelenéssel egyidejűleg már az év sikerkönyvének titulálták. Mert akárki akármit mond, én bírom ezt a srácot, és kíváncsi voltam rá, még akkor is úgy meg pláne, hogy azt hallottam, ez a közel 200 oldal nem kimondottan róla szól, inkább valamiféle filozófiai, ideológiai, világnézeti okossággyűjtemény.
És valóban. Csak éppen nem mond semmi újat, legalábbis annak nem, aki már amúgy is foglalkozott életében hasonló témákkal. Aki olvasta Osho-t, aki érdeklődik az agykontroll iránt, aki beszélgetett valaha a buddhizmusról, vagy a Mátrix megnézése után elgondolkodott valóságosnak tűnő világunk illúziógyanús határain, és így tovább, és így tovább. Sok ponton bele lehetne kötni a könyvbe; borítóstul, reklámostul, mindenestül kiforgatni, de nem sok értelmét látnám. Egyrészt azért, mert amit kritizálnék, azt a szerző az előszóban is vállalja. Másrészt azért, mert nem egyszer kaptam a könyvből visszaigazolást a saját életemre vonatkozóan, sőt, volt, hogy el is érzékenyültem. Harmadrészt pedig azért, mert ha csak annyi történik, hogy Balázs nevével olyanokhoz is eljutnak ezek a gondolatok, akiket egyébként elkerülnének, akkor már volt értelme kiadni.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr356823411

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TittiKheee 2009.01.01. 17:12:11

ÉN olvastam a könyvet mert megkaptam mikulásra csoki helyett:P Megmondom őszintén hogy minden tiszteletem az övé mert ezt szerintem akik rendszered Balázs-show rajongók voltak nem gondolták volna róla...többek között én sem:P:) Jó irányban csalódtam benne mert csodálatos könyvet írt:) Igazán folytathatná írói "pályáját"!:P Szóval sok sikert!:)

Lynn 2011.07.03. 18:24:49

What a joy to find someone else who tihkns this way.

Maud 2011.07.04. 17:19:47

So true. Honesty and evreything recognized.
süti beállítások módosítása