- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Ki az utolsó?

2008. december 01. - Antibaby
Mostanában jött divatba (mifelénk legalábbis), hogy ha valaki belép a rendelő várójába, megkérdezi az ott ücsörgőktől, ki az utolsó. Ma, ahogy én is ott ücsörögtem a doki ajtaja előtt - azon a baromi hideg fémpadon, hogy majd' befagyott a fenekem - , és jöttek utánam sorban a kérdezgetők, rájöttem, én sosem csinálom ezt. Belépek, köszönök, körbenézek a várakozókon, leülök. És ha azok közül az emberek közül már az utolsó is bement a rendelőbe, kint pedig mindenki utánam érkezett, na akkor következem én.
Esküszöm, volt nálam könyv, szép vastag, és még érdekes is, mégis azon agyaltam, vajon jelent-e ez valamit, s ha igen, hogyan értékelné egy pszichológus.
A) Ejnye, maga még ennyi kapcsolatot sem akar teremteni az emberekkel.
B) Rendben van, legalább nem kérdez feleslegesen.

Szerintem agyamra ment a The Sopranos.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr656823427

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

87091 2008.12.01. 14:59:23

jó az arcmemóriád, azt jelenti. :)

37131 2008.12.01. 15:16:43

Szerintem pedig nem mindig egyértelmű, ki az utolsó. Mert van, aki kimegy cigizni, átugrik még a gyógyszertárba, és így tovább. Én konfliktuskerülő vagyok, ezért mindig megkérdezem, nehogy feleslegesen kelljen magam felpaprikázni.

2582 2008.12.01. 15:21:12

Terabithia: csak ha akarom. :) Arcmemória, konfliktuskerülés... hm, ezekre nem is gondoltam.

308 2008.12.01. 16:28:29

en mindig megkerdezem hogy ki az utolso xy dr. urhoz.. egesz egyszeruen azert, mert olyankor megvan a kontakt, a szerzodes, es nem fog egy oregasszony sem bevagtatni elottem hogy o itt volt es kulonbenis csak receptet irat fel... stb

26323 2008.12.01. 16:55:03

Szerintem B, én sem kérdezem meg soha (=4 évente egyszer, nődoki meg nem számít, mert ott időpontra megyek) Rldd, múltkor egy kocsmában jártam úgy, hogy állok sorba, bent vki, meg előttem vki, aztán egyszer csak bejön egy nyanya és közli az előttem állóval, hogy én ön után jövök. Annyira meglepődtem, hogy még tiltakozni is elfelejtettem. :)

19110 2008.12.01. 17:12:17

Én ebben a városban tapasztaltam ezt az egészet először, és csak néztem, mert elsőre nem is értettem, mi a fenét kérdeznek. :-) Érdekes, hogy ezt mostani divatnak tartod, mert én azt hittem, hogy ez afféle itteni hülyeség. :-D A fene tudja, olyan furcsák a pestiek, a boltot közértnek hívják, a papírboltot ápisznak, miért pont azt ne kérdeznék meg, ki az utolsó. :-D Na jó, csak viccelek, tudod. :-D

2582 2008.12.01. 17:19:02

:) "A boltot". Mintha csak egy fajta bolt lenne a világon. Furcsák ezek a vidékiek. :) Én is csak viccelek, tudod. :)

sbodi 2008.12.01. 20:39:26

Felnőtt rendelőben én sem szoktam megkérdezni, de ha a gyereket viszem, muszáj. Ott ugyanis sokan inkább kint várakoznak, lehetőség szerint mi is. És még kérdezés mellett is sokan felpaprikázzák magukat, bár én azt a 2 órás várakozásnak szoktam betudni. Már többször akartam nekik javasolni a sorszám bevezetését én is, mire odáig jutottam és miután többszörösen megküzdöttem a magam igazáért.

68941 2008.12.01. 22:00:12

Szia, nálunk mindig, amióta felnőtt rendelőbe jártam (néhányszor) ez így volt, hogy megkérdezték, hogy ki az utolsó, én is meg engem is... 2006-tól tépős lista van, hogy tuti biztos legyen az ember, hogy melyik sorszámhoz ki tartozik és utána ki érkezett, ki mehet be és ne legyen hajtépés. Mert bizony még így is sokszor volt vita, veszekedés a várakozók között. @Kaptárlakó: az ÁPISZ amúgy szerintem azért maradt meg a köztudatban írószerbolt név helyett, mert annak idején így ismertük meg a reklámokból és szerintem mozaik: állami papír és írószer szövetkezet, vagy valami ilyesmi lehet. Most nem volt időm megnézni a neten... És szerintem mindenhol így hívták, ahol volt ÁPISZ lerakat. Már Pesten is csak 1-2 üzlet van, amit így hívnak (szerintem). ;)

86215 2008.12.01. 23:07:05

én se szoktam megkérdezni. vagy szépen elfogy előlem mindenki, vagy jön valaki, aki megkérdezi és közlik vele, hogy ki ki után jön (ő például utánam)

imola 2008.12.02. 10:58:55

C) Megfigyelő típus, akinek nem esik nehezére, hogy fejben tartson 10 embert. Van ezzel valami gond?

19110 2008.12.02. 11:11:48

Euthymia, tudom, persze, hogy ezért hívják így. A Közért is valamikor tulajdonnév volt (nagybetűvel), mint az Ápisz, Áfész, stb. Ezek a szervezetek már rég nincsenek, de a tulajdonnevük köznevesedett. A magyar nyelv ismer ilyet, ez egyáltalán nem helytelen, csak távoli füllel hallgatva furcsa. :-) Mert nem, sehol máshol nem hívják a papírboltot Ápisznak, az élelmiszerboltot Közértnek (vagy Dél-Dunántúli Áfésznak, stb.), csak itt, Budapesten. Én körbeutaztam Magyarországot százszor oda és százszor vissza, és csak itt van ez. (Sőt, vannak, akik még mindig NSZK-t és NDK-t emlegetnek). Ha ma a Tesco kivonulna Magyarországról, a budapestiek még húsz év múlva is minden áruházat Tescónak hívnának, ahogy mondjuk a szegedi villamost is következetesen BKV-nak hívják. :-D Ez egyáltalán nem probléma, hozzátartozik a pesti tájszóláshoz. Nem szeretném, ha bárki félreértene, lassan egy évtizede élek itt, nem véletlenül, mert imádom ezt a várost, és a benne élőket, még akkor is, ha néha a bajszom alatt mosolygok azon, hogyan beszélnek. :-D Én komolyan azt hittem, hogy ez a "ki az utolsó" is a helyi folklór része, de ha Antibaby is most találkozott ezzel először, akkor biztosan nem az.

2582 2008.12.02. 12:30:38

Kaptárlakó, lehet, hogy a helyi folklór :) része, de én meg szoktam olyasmin is lepődni, ami mindenki másnak természetes, szóval belőlem ne indulj ki. Mondjuk a Felszab teret is Ferenciek terének hívom. :) A Tesco-t meg Corának. :))) És teljesen igazad van, tényleg így beszélnek a budapestiek, nem mind persze, de sokan. Mint ahogy a vidéken élők is azt mondják, hogy "Pest", amikor Budán vagyunk. :) Érted... A Dél-Dunántúli Áfészon és a szegedi BKV-n majd' megfulladtam a nevetéstől.

26323 2008.12.02. 12:54:02

A szegedi BKV-t speciel SZTK-nak szoktam hívni, mert könnyebben a számra jön, mint az SZKT. :)

19110 2008.12.02. 14:09:22

Most megkérdeztem a munkatársaimat, akik budapestiek voltak mindig, és szerintük mindig is így volt. Mármint, hogy megkérdezik az emberek, ki az utolsó. És igen Antibaby, tudom. :-) Ha egyszer hazajönnél velem (úgyértem haza haza), akkor ott is hallanál egy-két meredek dolgot öregektől, fiataloktól egyaránt. Engem például akkor szoktak kijavítani, amikor a tányér szót tárgyesetbe teszem, ami úgy hangzik: tányérat. Ekkor mindig mondják, hogy az tányért. Erre meg azt szoktam mondani, hogy lehet, hogy ahol te ülsz, ott tányért, de ahol én ülök, itt tányérat. :-D

Dweyra 2008.12.02. 17:42:37

Lali: amikor azt a mondatodat olvastam, hogy nálatok is hallani egy-két meredek dolgot, pont a "tányérat" jutott eszembe a Nyugat-Dunántúlról (ottjártamban ez volt a legfeltűnőbb, úgyhogy ez maradt meg, mint jellegzetes ottani kifejezés). És hogy mondjak egyet az ellentétes végekről is, tudjátok-e, hogy mi az a makuka? Egyébként onnan nézvést névelőt tenni a tulajdonnév elé (a Lali, az Antibaby) számít jellegzetes pesti furcsaságnak.

2582 2008.12.02. 17:51:06

Innen nézve is.

mouser 2008.12.02. 19:58:29

a makuka az a mucimag :-))

67331 2008.12.03. 07:33:45

Tudtommal a KÖZÉRT az pesti cég volt, azért hívják itt annak. Amúgy Anyám az őrületbe tud kergetni a Népköztársaság úttal, Marx térrel, Felszab térrel...És még nem is olyan öreg.. Én jobb szeretem megkérdezni, hogy ki az utolsó, mert nem szeretek öreg nénikkel vitatkozni azon, hogy kinek fontosabb a szabadideje..Bár a háziorvosomnál időpontra lehet jelentkezni, és az jó :)

105100 2008.12.04. 08:20:39

Sziasztok! Jó olvasni titeket! :-))) Én nem bp-i vagyok, csak környéki, nálunk mindig Közért a közért, és ez így volt a mamáméknál is mindig (Heves megye). És az orvosnál már gyerekkoromban is megkérdezték, ki az utolsó, a félreértések elkerülése végett. :-))))

anyahajó 2008.12.05. 11:39:58

Sok a fölösleges agykapacitásod, mert önszántadból megjegyzel húsz embert ahelyett, hogy csak egyet :) Szerintem kezdj el egy új idegen nyelvet. Mondjuk kínait.
süti beállítások módosítása