- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Négy álláshirdetés és sok megdöbbenés

2009. január 31. - Antibaby

Sok új tapasztalatot szereztem az emberekről az elmúlt három hónapban. Négy meghirdetett állás, sok-sok interjú, és megdöbbenés. Megdöbbenés azért, mert bár részt vettem már pár kiválasztási folyamatban, azok nagy részében speciális területre, magasan kvalifikált munkavállalókat kerestünk, meg ugye vannak a saját munkahelykereső emlékeim is, amikor én jártam interjúról interjúra, önéletrajzzal a hónom alatt, és így az eddigi élményeim némiképp más képet mutattak, mint amit most megtapasztaltam.

Eladói állásra pl. nagyon sokan jelentkeznek. Felhívom, jöjjön be, ismerjük meg egymást személyesen. Oké, mondja, aztán nem jön. És nem is szól oda. 60-70 embert vártam, ebből legfeljebb 10 jelent meg, és 3 küldött sms-t, hogy bocs, meggondolta magát. Pedig ez még egy kimondottan jó munkahely, vonzó feltételekkel. Sokat törtem a fejem, de nem tudok más tapasztalatot levonni, minthogy nem akarnak dolgozni az emberek, és nem érdekli őket, ha rabolják mások idejét.
Három hét után találtunk egy ígéretesnek tűnő srácot, megdumáltuk, jön dolgozni. Jött is, viszont a következő napon már nem jelent meg. Nem szólt oda, sőt, fel sem vette a telefont, amikor hívtuk. Azóta sem tudunk róla semmit.
Aztán hirtelen fordult a kocka, és gyors egymásutánban befutott két aranyos lány. Egy hét munka után egymást lökdösték arrébb a pultban, hogy melyikük szolgálja ki a vevőt, és mindenkinek mesélték, mennyire szeretnek ott dolgozni, jó fejek a főnökök és korrektek a feltételek. Rájuk azóta is lehet számítani.

Az irodai munkára jelentkezők mások. Titkárnő, asszisztens pozíció. Nehéz jót találni, főleg, ha a cég nem tud sok százezret fizetni és nyugdíjig tartó munkát garantálni. De itt legalább mind vagy szinte mind eljön, vagy ha nem, akkor előre jelzi. Nem előítéleteskedünk, férfi, nő, fiatal, idősebb, pályakezdő vagy gyes utáni újrakezdő mind jöhet, megmutathatja magát. Szerintem ez így normális.


Sok új tapasztalatot szereztem az emberekről az elmúlt három hónapban. Négy meghirdetett állás, sok-sok interjú, és megdöbbenés. Megdöbbenés azért, mert bár részt vettem már pár kiválasztási folyamatban, azok nagy részében speciális területre, magasan kvalifikált munkavállalókat kerestünk, meg ugye vannak a saját munkahelykereső tapasztalataim is, amikor én jártam interjúról interjúra, önéletrajzzal a hónom alatt, és így az eddigi élményeim némiképp más képet mutattak, mint amit most megtapasztaltam.

Eladói állásra pl. nagyon sokan jelentkeznek. Felhívom, jöjjön be, ismerjük meg egymást személyesen. Oké, mondja, aztán nem jön. És nem is szól oda. 60-70 embert vártam, ebből legfeljebb 10 jelent meg, és 3 küldött sms-t, hogy bocs, meggondolta magát. Pedig ez még egy kimondottan jó munkahely, vonzó feltételekkel. Sokat törtem a fejem, de nem tudok más tapasztalatot levonni, minthogy nem akarnak dolgozni az emberek, és nem érdekli őket, ha rabolják mások idejét.
Három hét után találtunk egy ígéretesnek tűnő srácot, megdumáltuk, jön dolgozni. Jött is, viszont a következő napon már nem jelent meg. Nem szólt oda, sőt, fel sem vette a telefont, amikor hívtuk. Azóta sem tudunk róla semmit.
Aztán hirtelen fordult a kocka, és gyors egymásutánban befutott két aranyos lány. Egy hét munka után egymást lökdösték arrébb a pultban, hogy melyikük szolgálja ki a vevőt, és mindenkinek mesélték, mennyire szeretnek ott dolgozni, jó fejek a főnökök és korrektek a feltételek. Rájuk azóta is lehet számítani.

Az irodai munkára jelentkezők mások. Titkárnő, asszisztens pozíció. Nehéz jót találni, főleg, ha a cég nem tud sok százezret fizetni és nyugdíjig tartó munkát garantálni. De itt legalább mind vagy szinte mind eljön, vagy ha nem, akkor előre jelzi. Nem előítéleteskedünk, férfi, nő, fiatal, idősebb, pályakezdő vagy gyes utáni újrakezdő mind jöhet, megmutathatja magát. Szerintem ez így normális.

"Gyerekek, ez egy munkahelyen nem így megy. Megmondják, mit kell csinálni, és egy már kialakított dolgot tanítanak be." - mondta kioktató hangon a középkorú hölgy, miután az állásinterjún többször elhangzott a szájából, az Excelben őt meglepetés nem érheti, aztán egy kis számítógépes + logikai teszt során mégis érte. - "Egy dolog a számolás, és más dolog az Excel. Nem kellene ilyennel szívatni az embereket." - puffogta, miközben ment ki az ajtón.
Persze, a teszt csak szívatás lehet, aljas, előre kitervelt bosszantása a jelentkezőknek, hiszen ő tudja, egy munkahelyen csak a már bejáratott rendszerben kell folytatni mindent. (A futószalag mellett talán igen.) Az meg sem fordul a fejében, hogy azért van szükség a próbafeladatra, mert a munka is ilyesmiről fog szólni. Hiszen ő tudja: egy munkahelyen nem így megy.
Egy pillanatig dühös voltam rá, de aztán inkább sajnálni kezdtem. Kicsit félek, velünk is ripsz-ropsz ez történik. Pár év múlva elolvasunk egy hirdetést, és gőzünk nem lesz, mégis mit akarnak tőlünk. Remélem, akkor majd nem megyek oda, hogy elmondjam a hirdetőknek, milyen is egy munkahely, és hogy a program hibája, hogy nem értek hozzá.
Mosolyogva köszöntem el tőle, nem érdemes vitába kezdeni. Köszönjük, hogy befáradt, majd értesítjük. A kiválasztás végén küldtem mindenkinek, így neki is egy e-mailt, mert szerintem úgy korrekt, ha tudják, lezárult a folyamat és nem érdemes tovább várakozniuk. Köszönjük, hogy befáradt, sajnálattal értesítjük, hogy nem önt választottuk. Minden jót kívánunk a továbbiakhoz. Valahogy éreztem, hogy ő még erre vissza fog vágni. Meg is jött a válasza, amiben még egyszer megpróbált belénk döfni. Közben meg tudom, a legtöbb helyről még visszajelzést sem kapnak a jelentkezők. Ráadásul én végig kedves és diplomatikus maradtam, ő meg az elejétől kezdve ellenséges volt. Pedig nem történt baj, csak nem egymást keressük.

A sors iróniája, hogy ez a hölgy két hónappal később a főmunkahelyemen is beadta a jelentkezését, be is hívta interjúra a kolleganőm. Amikor megláttam a folyosón, kicsit rámtört a hasfájás, de nem kellett elmesélnem a kolleganőmnek a vele kapcsolatos tapasztalataimat, mert ezen az interjún is hasonlóan viselkedett. (Egy kis háttérinfó: az egyik hely egy pár fős kft., a másik egy sokszáz alkalmazottal működő nagyvállalat.)

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr936823423

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bluemoon 2009.02.01. 19:43:44

Érdekes ezt így a másik oldalról is hallani, hogy milyen egy állásinterjú, mert ugye, főként az álláskeresők szoktak keseregni. Az íróasztal másik oldalán ülőnek se könnyű. Sok agresszív, balfék, meg olyan ember kerül elő, akikkel nem szívesen dolgozna együtt senki, emberi tulajdonságai miatt se.

67331 2009.02.02. 11:52:02

Nálunk a szakmában amúgy egyáltalán nem mond semmit az álláshirdetés...Volt olyan hely is, ahol már majdhogynem belépéskor éreztem, hogy teljesen felesleges volt eljönnöm... De mi is hirdettünk mukát és arra is érkezett néhány fura válasz..A kedvencem az volt aki kijelentette a bemutatkozó e-mailjében, hogy mit nem hajlandó megcsinálni.

27731 2009.02.03. 18:40:41

sajnos pedig ez van, hogy már mi sem értjük néha, hogy mit szeretne egy cég, akkor a középkorúak vagy még idősebbek honnan vágnák ezt? :-/ (az agresszivitás már más tészta)

72833 2009.02.04. 20:03:17

épp ma mondta a kolleganőm, hogy majd 3 hónapos folyamatos interjúztatás, próbafeladatoztatás és önéletrajzolvasgatás után végre válaszott, és a lány két napja nem elérhető, nem veszi fel, nem hívja vissza... más: nővérem mesélte, hogy nemrég volt egy helyen, ahol azt sem tudták, igazából mit is akarnak, és nővéremnek kellett felvilágosítani a főnököt, hogy értse már meg, akármennyire is szeretné őt alkalmazni, nem teheti meg, mert olyan értékű könyvelésről lett volna szó, amihez nem hogy mérlegképes, de regisztráltság is kell. Nővérem még csak most csinálja a mérlegképest (de majd 10 év tapasztalata van), szóval leghamarabb kb 5 év múlva lenne meg neki minden, de a főnök alig akarta megérteni, csak azt hajtogatta, hogy "de csak ki lehet erre valamit találni" :)

1396 2009.02.05. 14:37:05

te kivételesen rendes lehetsz Antibaby, én annak idején, amikor állást kerestem, átlagosan 100 pályázatomra 0 visszajelzést kaptam. Itt a gyárban szerencsére más volt a tapasztalatom (itt is vagyok), szóval tényleg vannak korrekt hr-esek. De nagyon érdekes, hogy leírtad a másik oldalt, nem gondoltam még ebbe bele.

56007 2009.02.06. 08:10:31

ha legközelebb kerestek munkaerőt, gondolj majd rám. :-)

2582 2009.02.06. 08:16:37

:) Lehet, hogy ez nem lett volna neked jó, mert nem üzletvezetői. De legközelebb megkérdezlek.

56007 2009.02.06. 16:18:28

köszi előre is. :-)
süti beállítások módosítása