- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Nyaralás

2009. július 27. - Antibaby
Amikor élménybeszámolót tartok a blogban, szóljon az egy kulturális eseményről, egy jó kajáldáról vagy egy utazásról, mindig akad pár olvasó, akinek megjön a kedve hozzá és ír nekem, hogy el fog menni, meg fogja nézni. Most kimondottan ezzel a kedvcsináló szándékkal kezdek neki az írásnak: ajánlom ezt az utat (tájat) mindenkinek, aki inkább vágyik csendre, nyugalomra és a természet közelségére, mint a Balaton- vagy tengerparti nyüzsgésre, hering-feelingre, és aki szívesebben sétál, bringázik vagy (szükség esetén) autózik egy kicsit (nagyot), minthogy a strandon feküdjön. De elsősorban azoknak, akik olyan helyre vágynak, ahol akár fél napig sem találkoznak emberrel.
Hosszú bejegyzés következik, rengeteg képpel.


Amikor élménybeszámolót tartok a blogban, szóljon az egy kulturális eseményről, egy jó kajáldáról vagy egy utazásról, mindig akad pár olvasó, akinek megjön a kedve hozzá és ír nekem, hogy el fog menni, meg fogja nézni. Most kimondottan ezzel a kedvcsináló szándékkal kezdek neki az írásnak: ajánlom ezt az utat (tájat) mindenkinek, aki inkább vágyik csendre, nyugalomra és a természet közelségére, mint a Balaton- vagy tengerparti nyüzsgésre, hering-feelingre, és aki szívesebben sétál, bringázik vagy (szükség esetén) autózik egy kicsit (nagyot), minthogy a strandon feküdjön. De elsősorban azoknak, akik olyan helyre vágynak, ahol akár fél napig sem találkoznak emberrel.
Hosszú bejegyzés következik, rengeteg képpel.

Úgy tudnám a legpontosabban leírni, hogy egy felnagyított vasútmodell-terepasztalon jártunk, ahol a díszletek élethűsége kedvéért időnként egy-egy ember is felbukkant, de "életet" csak akkor találtunk, ha nagyon kerestük. Komolyan, mintha makettházak közt jártunk volna, minden olyan szép, új és gondozott, a fűszálak fésűvel beigazítva, de hogy ki csinálta, azt nem tudom, mert alig-alig bukkant fel egy-egy traktoros ember a vidéken.
A szállást Dris intézte, és nagyon jól választott. Ausztriában, Eisenerz* város külső, hegyek, erdők közt fekvő területén, egy pár épületből álló, ifjúsági szállás jellegű motelben laktunk**. A kilátás ilyen (katt, és a kép megnő):

 

Kedves, aranyos, igényes környezet. Ha egyetlen dologgal bajunk volt, az (szokás szerint) a kaja. Kevés ételből lehetett választani, nem volt valami jó ízük, és amin meglepődtünk, hogy ha a vacsoraidő első 10 percében elfogyott egy étel, akkor nem töltötték fel újra. Márpedig a vegetáriánus fogásokkal előfordult ilyesmi. Elfogyott, kész. Igaz, ez nem egy szálloda. Hamar megszoktuk, a hét közepétől már általában nem is ott ettünk, pláne, hogy nem mindig értünk vissza a szállásra olyan korán.
A kaja egyébként máshol is gondot okozott, de nem hatalmasat. Saláta mindig, mindenhol előkerül, de egyébként az osztrák konyhából én annyit láttam, hogy valami trutyi valami darabossal. Fura, hogy minden étteremben van Ungarische Gulasch, de sehol nem találtunk császármorzsát.

A szállás úgy 6-8 km-re található a várostól, Eisenerz-től, de a közelben jó pár látványosság, kirándulóhely és program van. A fő érdekesség Erzberg, a vasérchegy, amely több, mint 1000 éve ad munkát az itt élőknek. A hegy többféleképpen is bejárható: van bányászati idegenvezetés azoknak, akik a föld alá vágynak, valami kisvonatos körutazásra is be lehet fizetni, de mi a Hauly-t választottuk. Ez a hatalmas "taxi" felvitt minket és még vagy 30 nagyon vidám osztrák fiatalt majdnem a hegy tetejére. Az idegenvezető lány ugyan németül beszélt, amiből egy kukkot sem értettem, de a kasszánál kaptunk magyar nyelvű leírást.

  
 

Kerékpározni, kirándulni ezer felé lehet. Pl. a közeli Leopoldsteiner See körül, amely meseszép, kihagyhatatlan. A Nemzeti Parkhoz már inkább autóval érdemes közelíteni, de mi mindehova vittük a kerékpárokat is, és ahol kedvünk támadt, azzal derítettük fel a vidéket.

  

Előfordult, hogy nagyobb útra indultunk, egyik nap pl. bementünk Grazba,

 
 

ahonnan meg kiugrottunk Barnbach-ba megnézni a St. Barbara plébániatemplomot, amelyet Hundertwasser "bolondított meg" 1987-88-ban. (Van egy kis Hundertwasser-mániám, úgyhogy amiről be tudom adni Drisnek, hogy útba esik, azt nem hagyjuk ki. Amikor meg már ott vagyunk, ő sem bánja. Mondhatjuk, lelkendezik.)

  
  
  

Másik nap Mariazell-ben, megint másikon Leoben-ben találtuk magunkat. Az oda- és a hazaúton pedig átutaztunk Bécsen, megállva egy ebédre, kávéra. A városok közül Leoben lett a kedvencem, a Mura folyó fölé nyúló kellemes kis kávézójával, a nagy tereivel és csendes utcáival, egy isteni olasz étteremmel, ahol kétszer is ettünk, és ahol a felszolgáló lány olyan kedves volt, hogy a borravaló mellé kedvünk lett volna még meg is ölelgetni. Leoben-ben biciklivel közlekedtünk, aki arra jár, próbálja ki!

 
 

* Stájerországban, Graz és Linz között található.
** A Quaestornál lehet foglalni. Gyerekekkel is érdemes menni, sok program van számukra, a szálláson pedig kültéri és beltéri játszótér is található.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr376823825

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

26654 2009.07.27. 19:32:59

Mi két éve jártunk arrafelé: szerettem, de akkor jöttem rá végérvényesen, hogy nekem a nyaralás = tenger.

Avril 2009.07.28. 12:28:55

Élvezettel olvastam a beszámolódat. Én azért még annyittennék hozzá - kissé irígyen - hgoy nagyon sokszor látom kint a blogodat a főoldalon. Így sokan olvassák, sokaknak jön kedve válaszolni. Vajh, mit kell tenni azért, hgoy az ember blogja kikerüljön ide? (De ez csak egy költői kérdés volt.). Szépek a képek is. :-)

2582 2009.07.28. 13:40:54

Dweyra, így már értem a fürdőruhás posztodat. :) Avril: Azért válaszolok, hiába költői a kérdés. :) Jó lett volna, ha a blogod url-jét is megadod, ez is egy módja, hogy szaporodjanak a látogatóid. Persze csak, ha ez a célod. Engem nem olvasnak olyan sokan, mint gondolod, bár ez relatív. Mindenesetre nem annyian, mint amikor naponta akár több bejegyzést is írtam. Szerintem az olvasók száma elég sok mindentől függ. A főoldali ajánlás csak egy közülük. Nem tudom, mit kell tenni azért, hogy az ember blogja kikerüljön. Gondolom, olyat, úgy és akkor írni, hogy a szerkesztő főoldalra illőnek érezze. Soha nem tettem semmit azért, hogy kikerüljön a blogom, és egy posztot sem azért írok, hogy ott lássam. Viszont ha érdekeset és jól írsz, és azt a "főoldalra vele" gombbal többen is ajánlják, akkor szerintem ki fog kerülni.

Avril 2009.07.28. 13:49:17

Kedves Antibaby, köszönöm a válaszod! Néha-néha előfordultam már a főoldalon (az az átkozott hiúság), és persze, hogy szeretném, ha sokan olvasnának (átkozott hiúság :-) ) Viszont az is igaz, hogy általában "túl hosszan" és/vagy túl komolyan írok. (liraiszosszenetek.freeblog.hu) Tényleg élvezem a blogodat, köszönöm.

2582 2009.07.28. 14:10:24

Én is köszönöm. :) Meg fogom nézni a blogod. Szerintem az a jó, ha úgy írsz, ahogy neked jól esik. Akinek tetszik, terjeszteni fogja.

52378 2009.07.28. 16:25:54

Nekem kedvet csináltál! Nagyon szeretjük Ausztriát, családostól, és itt még nem jártunk. Megadnád a szállás pontos nevét? Mi inkább saját szervezéssel szeretünk utazni... Köszönöm!

2582 2009.07.28. 17:14:51

Porcelán: Örülök neki. Itt a weboldaluk: http://www.jufa.at/eisenerz.php

127886 2009.07.28. 21:53:41

Nekem is tetszett, gyönyörűek a képek! Én még csak télen voltam Ausztriában, de tényleg ezt is meg kell nézni egyszer (vagy többször). Édesszájú lévén én sacher tortát és gőzgombócot szoktam enni mindig, ha ott vagyok :) Hundertwasser zseni!

43464 2009.08.06. 11:18:17

"van egy kis Hundertwasser mániám" :) nekem is és klassz kis nosztalgiám lett, dobok is a malacba egy ojrót, hát kösz..:)

Janai 2011.07.04. 05:42:06

You got to push it—this essneital info that is!

Melissa 2011.07.04. 18:46:57

I am totally wowed and preaperd to take the next step now.
süti beállítások módosítása