- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Összefoglaló, helyzetjelentő 2.

2010. január 02. - Antibaby

2009. tényleg jól sikerült. Az év egy nagy eredménye, hogy megérett a pszichológussal végzett munkám gyümölcse, ma már egy határozottabb, több önbizalommal felszerelkezett, alapvetően kiegyensúlyozott nő vagyok. Nő, igen, most valahogy könnyebben jön ez a szó a számra, ha magamról beszélek, mint a korábbi "lány". Nem tudom, aki kívülről szemlélt, mennyit vett észre ebből a változásból. A hozzám közel állók azért elég sokat. Simán benn van a pakliban, hogy amit én fejlődésnek élek meg, azt más úgy értékeli, hogy hátrányomra változtam. Lehet, de nem nagyon érdekel, mert már az sem olyan fontos, hogy a világon mindenkinek meg akarjak felelni. Magamnak szeretnék, a többi majd alakul. Hiszek benne, hogy jól.
Nem mondhatom, hogy egyértelműen jobb ember vagyok, mint évekkel ezelőtt. Nem, sőt. De törekszem, és közben tudom, hogy csak azt dobtam le, ami rövid úton megnyomorított volna. Valamit valamiért.

Nincs vége, továbbra is eljárok a pszichológushoz, de már másért. Személyiségfejlődés, önismereti kaland. Igyekszem mindent magamra szedni, amitől a majdani gyerekeimnek kiegyensúlyozottabb és boldogabb életet tudok biztosítani, mint amilyen az enyém volt.
Osztottam, szoroztam. 3 és fél éve része az életemnek ez a bizonyos heti 1 óra. Sokat költöttem rá, de ha összeadom és összevetem azzal, milyen értéket teremtett az életemben, aprópénznek tűnik.

Anyukámmal csak egy hajszálnyit változott a viszonyom. Annyit, hogy beszélőviszonyban vagyunk. Ez az örök gyenge pont. Sokszor felbosszant, sokszor vagyok türelmetlen a dolgaival kapcsolatban, de már nem visel meg annyira, mint régen. Egyrészt ő maga is jobb passzban van, bár sosem fog megváltozni, másrészt én is sokat fejlődtem, harmadrészt tanulom, hogyan védjem ki a játszmáit. Nagyon nehéz, de igyekszem.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr696823959

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Réka 2010.01.03. 13:03:46

Szia! És azt meg szabad tudni, hogy a három és fél év alatt egy valakihez jártál?(bár mintha egyszer lett volna egy poszt pszichológus váltásról)

2582 2010.01.03. 16:35:50

Réka: Először egy évig jártam egy nőhöz. Nem azért lett vége, mert nem volt jó, hanem mert az akkori problémát megoldottuk és mindketten úgy éreztük, nem kell tovább járnom. Aztán fél év kihagyás után mentem el egy másik pszichológushoz egy másik probléma miatt, és azóta is hozzá járok, 2,5 éve.

67331 2010.01.03. 19:24:03

Ez egyébként jó kérdés, hogy mikor érdemes abbahagyni..Néha úgy érzem, már nincs szükségem rá, de azért az élet még sokszor bizonyítja, hogy lényegesen könnyebben veszem az akadályokat vele. Bár én korántsem vagyok ennyire pozitív a pénzügyi részével ;)

2582 2010.01.03. 20:32:13

mimke, a pénzzel úgy vagyok, hogy amikor egy-egy lazábban átcsevegett óra után kiperkálom, van, hogy fáj. Nem egyszer érzem azt, hogy nem érte meg ezért az óráért. De aztán egészében nézem, és ha arra gondolok, milyen szorongásokból és milyen önképből indultam, és hogy mit tudtam volna venni ezen a pénzen (pl. egy száz éves tragacsot), akkor azt mondom, az életminőségem sokkal többet javult, mint amennyit az a valami (száz éves tragacs :) ) ért volna nekem. Persze ez egyénfüggő, problémafüggő, fejlődésfüggő, mittoménmifüggő. :)

1396 2010.01.05. 13:01:15

igen-igen, nagyon egyetértek. Nekem a pszichológus mondta amikor itt volt az ideje, hogy "szerintem ne gyere többet", mert az akkori problémát valóban megoldottuk. Azóta keresek mást. Nem problémát (az van:)), pszichológust.

K.L. 2010.10.24. 20:22:07

mamák meg papák ritkán kerülnek kapcsolatba a gyermekeikkel, aztán a gyermekek azzal szenvednek, hogyan kerüljenek kapcsolatba másokkal, magukkal, na meg az esetleges gyermekeikkel. "Meg akarom érteni, mit mondasz", "meg akarom érteni ki vagy te", csak ennyit kéne elérni, Laci
süti beállítások módosítása