- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Gumimatrac a Gangeszen

2010. január 03. - Antibaby

Tudom, milyen ellenérzések vannak sokakban Steiner Kristóffal szemben, de én mindig is bírtam őt. Nem mindig értettem egyet a dolgaival, de azt hiszem, mögé láttam, és tudtam, hogy sokszor csak megjátsza a libaságot, s mivel ilyesmi velem, sőt, ismerőseimmel is előfordul, nem tartottam megbocsáthatatlan bűnnek. Sokkal inkább figyeltem arra, milyen értelmes, kreatív, fantáziadús és felszabadult fiú.

Amikor elkezdte a Premier Plánét a Viván, én még néztem zenetévéket. Olyasmikre is emlékszem, hogy egy szintén Viván leadott interjúban derült ki, Kristóf szülei buddhisták és akkor ő is annak vallotta magát. Az Exit csak ritkán került a kezembe, de Kristóf filmkritikáit mindig elolvastam. S mivel a bulvárhírekben kevésbé követtem figyelemmel a vele történteket, szép lassan átalakult a róla alkotott, vivás képem, vagyis még pozitívabb lett. A rövid kritikáiból nem csak az derült ki, hogy remekül ír, hanem hogy egészen egyedi látásmóddal rendelkezik. Meglátott olyan dolgokat a filmekben, amelyek tényleg ott vannak, csak a hétköznapi ember nem is veszi észre. Kell ehhez egy Kristóf, aki ennyire érzi a popkultúrát és nyitott a mások által láthatatlannak tűnő részletekre.

Steiner Kristóf - Gumimatrac a GangeszenÉn sosem láttam értéket Paris Hilton-ban, Britney Spears sem tartozik a kedvenceim közé, ha pedig kutyám lenne, vizslát választanék, nem hónalj alá csapható kopasz ékszerebet, de megértem, Kristóf miért vonzódik hozzájuk.
No, de nem is erről szerettem volna írni, hanem a könyvről. Merthogy olvasós évet tartottam tavaly (és folytatom), s decemberben, több félbehagyott regény után, a Gumimatrac a Gangeszen-re esett a választásom.

Már a cím is nagyon érdekes, de amikor felnyitottam a borítót, felnevettem. A tartalomjegyzék - amit egy regény esetében egyébként teljesen haszontalannak tartok - csupa filmcímekből állt, Az éjféli cowboytól a Teljes napfogyatkozáson át az Elemi ösztönig. Az ötlet, hogy a szerző így címkézi fel élete egyes történéseit, szellemes, és nagyon kristófos. Aztán a könyv első oldalain, amikor családtagjait Scarlett O'Hara-hoz vagy Kurt Cobain-hez hasonlítja, és párhuzamot von a karácsonyi vacsora és a Judy Garland-filmek hangulata között, olvasás közben befelé gurguláztam a nevetéstől. Tetszik ez a fajta gondolkodásmód.

Több rész is meglepetést okozott Kristóf élettörténetében, nem semmi, mi mindent élt már át fiatal kora ellenére. Történetein hol sírtam, hol nevettem, és néha úgy éreztem, én ezt vagy azt nem éltem volna túl, pláne nem ilyen erős önbizalommal. Igaz, voltak olyan meglepetések is, amelyek negatív irányba tolták a korábban kialakult képet. Ez pedig szembesített régi problémámmal, hogy akik szimpatikusak, azokat ártatlannak és tiszta lelkűnek szeretném látni, s nehezen tudom feldolgozni, hogy ők is tudnak egoisták, önzők, gonoszak, csalfák, önpusztítóak és/vagy következetlenek lenni. Ne legyen már mindenki ember, mert az olyan kiábrándító! (Ide kívánkozik egy önmagán gúnyosan kacagó smiley.)

Gondolom, akik eddig fújtak Steiner Kristófra, azokat nem tudom rávenni, hogy olvassák el nem hétköznapi élete történetét. Csak annyit tudok mondani, hogy én szerettem. Egy döbbenetesen őszinte és jól megírt könyv. 10-15 év múlva elolvasnám, hogyan alakult a folytatás, elsősorban a belső fény követése és hova vezetett a spirituális út.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr936823997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

10290 2010.01.03. 23:55:28

én is olvastam, és kifejezetten szórakoztató/elgondolkodtató volt. tetszett. hajrákristóf

111573 2010.01.04. 23:56:03

Én is fujjogtam Kristófra régebben, főleg, amikor a kutyájával láttam (képeken persze). A könyvével viszont régóta szemezek és már bánom, hogy a molyon nem rendeltem meg, amikor kínálták. Mindenképp el fogom olvasni, beterveztem.

36729 2010.01.05. 09:01:28

2 Ünnep között olvastam és nagyon jól esett a kis lelkemnek. azóta anyukám is kiolvasta és imádta, most meg keresztanyum ül rajta, egész család megfertőzve :) OFF: BUÉK!!!

145149 2010.01.05. 13:05:49

Én is bírom őt. Sztem nagyon bátor dolog, h felvállalta a homoszexualitását. És a melegek +ítélését is pozitív irányba "befolyásolja". Számomra mindenképp^___^

gofri 2010.01.05. 17:45:43

Egyetértek, bár a könyvet még nem olvastam. Az egészet kiegészíteném azzal, hogy a fickótól még az Álom.net ellenére se ment el a kedvem, márpedig ha valami, na az aztán próbára teszi az embert!!!! ::)) Kösz az ajánlót, megszerzem a könyvet.
süti beállítások módosítása