- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Mottó: Ide se jövünk többet!

2010. május 16. - Antibaby

Hál'istennek nem kell többé a Zará-ba és a Pull and Bear-be mennünk, ennyi gonddal is kevesebb. Rendesen berágtam rájuk, kezdve azzal, hogy a Pull and Bear-ben kb. másfél éve úgy leromlott a ruhák minősége, hogy néhány mosás után már felmosórongynak néznek ki, azzal bezárólag, hogy próbáláskor a páromat nem engedik oda az öltözőkhöz.
Ez utóbbit rettentő rossz üzletpolitikának tartom. A Pull-ban egyszerűen csak közlik, hogy aki nem próbál, az nem mehet be, míg a Zarában ezt nemekre bontják: férfi a női öltözőknél ne legyen! Mivel a két üzlethálózat mögött álló cégcsoport közös, nem tűnik logikusnak a szelektálás, hiszen a Pull-ban pl. nincs is külön női és férfi öltöző...
A Zará-ban a vásárlásunk legutóbb a következőképpen nézett ki. Be szerettem volna vinni 8 db blúzt a fülkébe. Persze csak 6-ot engedtek egyszerre, úgyhogy kettő kint maradt a számosztó lánynál. (Adott egy táblát, rajta a bevitt ruhák számával, ahogy szokták, oké. A táskát hozzá kellett érinteni valami csipogó panelhez, még ez is oké, lopásvédelem. A ruhák egy részét eleve nehéz felpróbálni, mert a csipogó kütyüt a lehető legrosszabb helyre teszik bele. Ez is a lopásvédelmet szolgálja, nehéz megszokni, de ez van.) Csakhogy a férjem is ott ragadt a számosztó lánynál, közölték vele, hogy nem léphet be a fülkék előtti területre és nem jöhet be az enyémbe sem, hiába nem zavar engem, mást meg nem is lát. Állítólag ez a vevők tömeges igénye volt, de körülöttünk csak a szabály miatt szintén morgó férfiak álltak.   
Elkezdtem próbálni, és persze minden darabnál szerettem volna kikérni Dris véleményét, ami lehetetlen küldetésnek tűnt. Először megpróbáltam artikuláltan beszélni, hogy az üzlettérben ácsorogva is értse, mit kérdezek, de az üvöltő zene és a nyüzsgő emberek miatt ez nem működött. A második blúz cipzárját fel kellett volna húzni a hátamon, de mivel a kedves kint ragadt, ki kellett hozzá sétálnom, lehúzott hátú blúzban, amiből kilógott a melltartóm, valamint elhagytam a fülkét, amiben ott volt a táskám, a saját levetett ruhám, és a bevitt darabok száma. Ez a vevők tömeges igénye? Van ennek így értelme, pláne a védelem jegyében? Őszintén szólva ezen a ponton kezdtem már nyűgössé válni, mert a ruhavásárlást örömként szeretem megélni, nem küzdelemként.
A fülkében még várakozó 4 blúz ugyan tetszett, de ahhoz, hogy döntést tudjak róluk hozni, jó pár mondatot kellett volna váltanom a párommal, az otthoni és más üzletekben látott táskákkal és cipőkkel való összehangoltságról, így aztán az lett, hogy Dris megjelent a próbafülke ajtajában, fejét bedugta a függöny mellett, és úgy csináltunk, mintha vásárolnánk. Ekkor jelent meg a "főnök", egy menedzserlány, akit azért hívtak, mert "probléma van". Problémás vevőkké váltunk, akiket kezelni kell. Lett belőle egy tízperces vita. Mert képzeljük el, volt már olyan, hogy egy pasi kukkolt. És egy jóarcú kismama meg lopott. És olyan is előfordult, hogy egy pár hosszabb ideig bent felejtette magát a fülkében, és naaa, vajon mit csinálhattak odabent. Ugye, hogy ugye?
Lehet, hogy nem belőlük kellene kiindulni (meg abból, hogy ha férfi, akkor heteroszexuális és kukkoló, egy nő viszont nem az, de erre már inkább nem is tértünk ki). Vagy talán érdemesebb lenne csak a kulturálatlanul viselkedőkre rászólni és őket kiküldeni, nem pedig megelőlegezni minden vevőnek a gyanúsítást. Mivel félig-meddig mi is kereskedelemből élünk, nem tudom elképzelni, milyen üzleti érdek szól amellett, hogy a vásárlás a vevőnek ne élmény, hanem ok nélküli meghurcolás legyen.
Ugye mondanom sem kell, mind a 8 blúzt otthagytam és nem tervezem, hogy mostanában beteszem a lábam ezekbe az üzletekbe. Pedig korábban mennyit vásároltunk náluk... Biztos megéri nekik ez a sZARAkodás.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr486824087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

67331 2010.05.16. 13:36:25

Érdekes, engem mindig "hisztisnek" titulálnak, ha így viselkedem egy üzletben.. De nem fogom magamat megalázni azzal a címszóval, hogy megértőnek kéne lennem (bár nem értem miért, én a pénzemet akarom otthagyni, ő meg el akar adni, akkor erőltesse meg ő magát), mert szegény nem tud normálisan fogalmazni, vagy rossz napja volt, vagy mittudomén...

120937 2010.05.16. 20:12:10

amikor valaki eladni próbál valamit, abban az esetben annak van igaza, aki a pénzét költi. pl. én recepciósként dolgozom egy kempingben nyaranta, ha a vendég úgy kívánja, hogy antiallergén párna kell neki, mert a tollra allergiás, akkor azt meg kell kapnia. mert elmegy. ez így van a ruhaboltokban, ha valakinek a tanácsa szükséges, hogy vegyél vmit, akkor annak az üzletnek köteles megengednie ezt - saját nyeresége érdekében. úgy látszik jól megy nekik, ha elriasztják a vevőket. mert így én sem megyek be tuti egyik üzletbe se... és amúgy is elég fura szájízzel megy be az ember, ha alapon azt feltételezik, hogy valaki lop, kukkol és szexel a próbafülkében :S

816 2010.05.16. 20:38:07

a lopásvédelem meg ezek még rendben, elfogadom én is. sőt, azt is, hogy egyszerre csak egy ember tartózkodhat bent a fülkében, oké. de ha Dris a fülkén kívülről éppen csak a fejét dugja be a függönyön keresztül, akkor gondolom egyértelmű, hogy odabent nem szexeltek, ráadásul csak észrevennéd & sikítanál, ha egy vadidegen fej nézne be hozzád, tehát feltehetőleg nem is kukkol. innentől pedig értetlenkedem: kinek vagytok problémásak? számomra sokkal problémásabb a sok derékig érő kisgyerek, akik nem mehetnek be anyuval a próbafülkébe, ezért inkább az _összes_ fülke függönyét széthúzzák, vagy legalább néhányba csak úgy besétálnak. na, engem pl ők jobban zavarnak, mintha mellettem egy férfi nézegetné a saját nőjét.

68941 2010.05.17. 05:08:41

Szia! Én azt hiszem, problémás vásárló vagyok, mert ezeket a dolgokat mindig rossz szemmel nézem, amiket előírnak pár helyen. De azt kell mondani, nem én vagyok problémás vásárló meg te sem!! Hanem ezek az üzletek nem értik a lényeget!!! Mert a vevőt megtartani kell, nem elriasztani. Arról nem beszélek, hogy a ködösben lehetőség van 14 vagy 28 napig visszavinni (visszakapod a pénzt) a ruhát (cipőt, táskát, vízmelegítőt és sorolhatnám) a boltba, ha meggondoltad magad. Tehát, ott nem okoz problémát, ha nem tudom felpróbálni a ruhát, mert megveszem, hazaviszem, felpróbálom, összenézem, kikérem a Zuram véleményét és holnap, jövő kedden meg szépen visszaviszem, mert kicsi, nagy, hülyén áll és stb. Szóval, fura, hogy olyan üzletek, amik külföldön is vannak, azok miért nem hozzák be legalább a tartsuk meg a vevőket hozzáállást!? De az a baj, hogy a vevők nem elég erősek és végül nem okoz gondot az üzletnek 1-2-3 vevő elvesztése :(:( Szép napot!

2582 2010.05.17. 06:42:40

Euthymia: úgy tudom, a magyar törvények/szabályok szerint 8 napig kellene visszavenniük, ha visszaviszed a cuccot, és ez nem a garanciális idő, tehát meg sem kellene magyaráznod, hogy miért gondoltad meg magad. Mint írtam, félig mi is kereskedelemből élünk, és akár 30 napig vissza lehet hozni a terméket. Ez a vevőkben bizalmat kelt, szerintem. És most eszembe jutott az Ikea, ahonnan sokat vásárolunk, de biztos kevesebbszer hagynánk ott pénzt a kasszánál, ha nem lehetne meggondolni magunkat és visszavinni a bútort, ha mégsem kell. ac: azért az a sikoly a fejtől függ. :)

36729 2010.05.17. 13:40:00

én most csak nézek ki a fejemből, ezen nagyon meglepődtem. Dajcsban is vevőpárti minden üzlet, sehol nem tiltják meg a hímnek, hogy belépjen az öltözők szent térségébe, én ilyet még nem is hallottam, otthon sem, eszem megáll. ilyen alapon én is nagyon problémás vásárló leszek, ahogy hazaköltöztünk :gonosz:

86215 2010.05.17. 17:25:35

velem szerencséjük van, én vagyok az ideális üzletfél számukra. soha eszembe se jut, hogy a próbafülkét, amiben akárki is próbál akár csak 20 méterre is megközelítsem, és természetesen nem próbálom soha túlordítani a hangzavart se. az egyetlen dolog amit felróhatnak bűnömül, hogy be se lépek az üzletekbe, így a pénzem se hagyom ott...

76916 2010.05.18. 09:40:02

Múltkor az Invázióban vásároltunk anyukámmal, és engem igenis zavartak a szolibabáknak L-es haskilógatós pólót hordó kigyúrt-fuxos hímek, akik ha rést látnak a függönyön (mert tisztességes ajtó ritkán van), önkéntelenül odanéznek, egyébként pedig egyáltalán nem érdekli őket, ha konkrétan eltorlaszolják mások kiútját a fülkéből. Barátnőm dolgozik plázás ruhaboltban, tényleg durva dolgok történnek. Persze ettől még az ártatlanság vélelme járna.

kisfeketemadar 2010.05.18. 12:19:46

A történetről csak annyit, hogy felháborító! Komolyan lassan nekem kell úgy éreznem az üzletekben, hogy ők tesznek nekem szívességet azzal, hogy elkölthetek náluk egy csomó pénzt. Jogok? Ugyan már. Félelmetes. De. Szeretnék megosztani egy ellenpéldát, amikor kifejezetten pozitívan csalódtam. Történt, hogy a New Yorkerben egy felsőből 2 db-ot is kiválasztottam, mert mennyire megéri, aztán csak a kasszánál derült ki, hogy elnéztem az árát, de már nem lehetett csak úgy visszacsinálni, mert a kártyám már a gépben volt vagy valami ilyesmi technikai oka volt. Hát beütöttem a kódot és ott álltam két felsővel, amit annyi pénzért eszembe sem jutott volna megvenni. Összeszedtem maagam és kértem, hogy csináljunk valamit, úgy voltam vele, hogy ha választhatok helyettük valami mást azzal is beérem, annyiért már sokkal szebb cuccok is voltak. És itt jött a meglepi, mindössze egy papírt kellett kitöltenem és visszaadták a felsők árát kp-ben!!!! Ott helyben. Azóta is hálás vagyok.

23984 2010.05.18. 13:28:02

A költekezési attitűdömet jelentősen befolyásolta a Café fogyasztói műsorának főcíme: "ha fizetsz, ne kérj elnézést". Rendre azon kapom magam, hogy én vagyok az a bizonyos problémás ügyfél. A jelenlegi piaci helyzetben (hatalmas választék és csökkenő vásárlási kedv) egy magára valamit adó szolgáltatás vagy vállalkozás nem teheti meg, hogy nem ügyel a kommunikációra. Márpedig aki olyan szabályt léptet életbe, amivel a törzsvásárlói élményét csorbítja, az jelentős kihívásokkal küzd az ügyfélmegtartás tekintetében. Ha mindez a minőség romlásával jár, ignorálni kell az üzletet. Antibaby, legközelebb dobd be, hogy menő blogot írsz, de időnként annyi is elég foghegyről, hogy "tékozló homár".

30990 2010.05.18. 14:42:56

ezzel az üzletpolitikával már én is találkoztam, azóta csak felpróbálást nem igénylő dolgokat veszek ezeken a helyen (télikabát meg pulcsi) és egyre jobban értékelem a H&M-et, meg a Promodot, ahol kifejezetten kényelmes és emberi a próbafülke-politika. nem értem, miért tesznek úgy, mintha az ember csak egyedül járna vásárolni. a legszebb az egészben, hogy ezeket a göncöket mind Bangladeshben varratják 2 dollárért, igazán belekalkulálhatnák, hogy pár darabot így is, úgy is ellopnak, bármit csinálnak.

117278 2010.05.18. 15:20:48

Olyan próbafülkék kellenének mindenhová, mint amilyenek a New Yorkerben vannak: vadnyugatos lengőajtósak. Ott csak úgy tud kukkolni a gyanúsított férfi, ha lehasal vagy konkrétan rálöki az ajtót. Amúgy csak a ben lévő bokája (esetleg bokára letolt gatyája, harisnyája stb.) látszik.

117278 2010.05.18. 15:21:57

bocsi: ben lévő = bent lévő

Niszy 2010.05.18. 15:29:35

Há há...elég érdekes hogy manapság mik történnek egy hétköznapinak mondott bevásárló üzletben!Mi lehet egy nemzetközileg is elismert luxuscica boltban?!Nos erről van egy személyes tapasztalatom.Méghozzá nem az tipikus márka bolt ahol mi voltunk dajcsban,hanem a Diesel nevezetű márka,amit a mai napig megutáltam!!!A történet lényege hogy személy szerint én divatmániás vagyok és csak azért mentem ki a barátnőmmel Bécsbe hogy találkozzak a tervezővel és esetleg vásároljak a boltjában!!!Nos erre elég nagy meglepetés volt az hogy a tervező ott sem volt és csak egy menedzser helyettes lépett elő.A másik az hogy a legflegmábban viselkedő eladók és vásárlók közé jutottunk azon a szerencsés szombati napon.A kiszolgálás egyenlő volt a nullával,igaz nem teljes szókinccsel,de azért érthetően beszélve jelentünk meg és ők szó szerint átvágtak minket,hülyének nézve persze más embert is,egyrészt kicsit csalódtam most németÓ embereiben,másrészt a bolt és a márka viszony,mert nem ezt vártuk volna el!!!

nennial 2010.05.18. 15:44:27

idevágó. tegnap az Allee Cinema Cityben moziztunk a párommal. a film végén meg akartuk nézni a végefőcímet. mert mi így szeretjük. (ad abszurdum). a besétáló takarítónő fél perc után elkezdett ütemesen csattogtatni valami pöcköt a takarítócuccán, jelezve, hogy húzzunk a gúzsba, mert ő takarítani akar (a 4 azaz négy ember után, aki a filmet nézte). kifelé a párom viccesen megjegyzte neki, hogy soká kellett ránk várni. mire a nő rávágta, hogy igen. erre én is bepöccentem, és közöltem vele, hogy a megfelelő válasz az lett volna, ha azt mondja: nem. sőt még udvariasabb lett volna, ha nem jelzi ilyen ordeáré módon, hogy elege van... e helyett az volt a válasza, hogy neki 9-kor éget ért a munkaideje... én meg éppen közöltem volna, hogy ez nem az én problémám fél 10-kor sem, mikor a párom elvonszolt. hát ennyit kaptunk a 2x1450Ft-os jegyért.

37621 2010.05.18. 16:29:42

ez szerintem inkább ilyen magyar dolog..

2582 2010.05.18. 19:18:47

nennial: én is végig szoktam nézni a vége főcímet, szerintem hozzátartozik a filmhez. Nem csak a takarító, de a feloltott lámpa és a távozó, dumáló közönség is zavar ilyenkor. De azt hiszem, ezt már nem fogjuk visszaváltoztatni.

62057 2010.05.18. 23:29:50

Sajnos sok boltban azt éreztetik, hogy aki belép, az biztosan lopni akar, válogatáskor csak feltúrni a ruhákat, amelyeket ők nagy műgonddal összehajtogattak, és hasonlók. Dolgoztam ilyen üzletben, vezettem is, és abba is hagytam. Annyira nem vevőbarát a viselkedés az üzletek nagy százalékában, hogy az felvállalhatatlan. Pozitív élmény Zalakaroson - téli pancsolós hétvége, fürdőruha persze szétszakad, a helyszínen kell találni helyette mást. A kis mellékutcában parányi alig fűtött boltban felpróbálni kívánt darabokat az eladó - a hidegre való tekintettel - rátette nekem a radiátorra míg levetkőztem, hogy ne legyenek annyira hidegek, és készséggel válaszolgatott kérdéseimre, mígnem meglett ami kellett. És még ApÁt is beengedte kukkolni - mit beengedte, behívta az utcáról. :) Jó érzéssel vásároltam, vígan távoztam, és a kiszolgálásnak hála, bizonyosan ajánlanám a boltot másoknak is. A sajnálatos csak az, hogy az ember ma már meglepődik, ha ilyen hozzáállással találkozik.

s.t. 2010.05.21. 07:56:31

Nekem az volt a legjobb eset, amikor megkérdeztem a pénztáros csajszit a kreatív boltban, hogy félbe tudnák-e vágni a papírlapot, amit épp kifizettem, ő meg tökre felháborodott, hogy ő ugyan ketté nem vágja, és a kolléganőjével egyetértésben hoztak egy ollót, hogy vágjam ketté én.:D na én oda nem megyek többet. sniccer nálam is volt, de gondoltam ők fel vannak készülve ilyen esetre hosszú vonalzóval meg vágófelülettel is. de ilyen reakcióra azért nem számítottam.:D

vera 2010.05.25. 09:07:11

Erdekes, hogy nekem a Zaraval jo tapasztalataim vannak... Kiemelnem meg a Springfield-et is, ahol en rendszeresen a probafulke padjan ulok, amikor a ferjem probal. Mi mindig egyutt megyunk be, amig az egyikunk probal, a masik a szeken/padon alszik/hoborog/figyel. :) Ettol fuggetlenul fura Antibaby, amit irsz, es jogosnak erzem a felhaborodasodat. A kreativbolt-storyhoz hozzatennek meg annyit, hogy egy darabig dolgoztam egy ilyesmi boltban, es nalunk mindent de tenyleg mindent meg lehetett csinalni (felprobalni, felfuzni gyongyoket, ott osszerakni...stb.), a vevok nagyon szerettek, es volt aki fel oran keresztul pepecselt a cuccaival (es az altalunk odaadott szerszamokkal)a sarokban, a lepcsore kuporodva, mert nem erre volt kialakitva a hely. Ez egeszen addig volt vicces, amig egyszer egy lanynak en barom odaadtam egy fogot (nem volt annyira ertekes, de nehezen beszerezheto). Elotte mar vasarolt nalunk, es beszelgettunk, mondta, hogy elfelejtett valamit meg megvenni..stb. kedves volt, odaadtam a fogot, es mondtam neki, hogy csinalja meg otthon az ajandekot, es este dobja be. Azota hozza... :( Nem is az zavar az egeszben, hogy nekem kellett kifizetnem, es hogy kb ket honapig kerestem egy ugyanilyet, hanem, hogy elvesztettem a bizalmamat, es a tobbi vasarlo utana ertetlenul kerdezte, hogy hogyhogy mar nem lehet ezt-es ezt csinalni. Parnak elmondtam a story-t, es azt mondtak, hogy teljesen megertik.

2582 2010.05.25. 10:14:53

Vera, ez egy viszonylag új szabály a Zarában, szerintem azért nem tapasztaltad még. Ezelőtt nekem sem voltak ott rossz tapasztalataim, szinte törzsvásárló voltam, mint ahogy a párom is.

Smiley 2011.07.03. 23:06:52

Stands back from the keyboard in aazmement! Thanks!

Journey 2011.07.04. 21:12:50

Unbelievable how well-written and ifnormaitve this was.
süti beállítások módosítása