- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Mnyp

2011. január 27. - Antibaby

Huhh. Másfél-két havi adatgyűjtés, cikkolvasás, szakember-eszmecsere, dilemma és dühöngés után meghoztam a döntést. Maradok.
Ma reggel le is nyilatkoztam. Jó sokan voltak, de flottul ment, pár perc alatt végeztem.
Most igazi megkönnyebbülés, hogy két rossz közül sikerült választanom egyet.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr466824253

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bluemoon 2011.01.27. 21:00:05

A baj csak az, hogy nem tudjuk miről van szó.(legalábbis én, pedig naponta járok erre) De gratulálok a döntéshez.:)

67331 2011.01.27. 21:56:54

szerintem lehetetlenség jó döntést hozni...Túl kevés az információ hozzá...én is hoztam egy döntést, én visszamegyek...De továbbra is öngondoskodás párti maradok...

2582 2011.01.28. 08:20:23

bluemoon: Köszi. Mit nem értesz belőle? A magánnyugdíj-pénztári nyilatkozatról van szó. mimke: szerintem is lehetetlen jó döntést hozni, mert két rossz verzióból lehet választani, ráadásul jóstehetség is szükséges, hogy az ember előre lásson 30-40 évre.

67331 2011.01.28. 13:51:22

végül is nem titok, én azért választottam ezt az utat, mert rettentő kevés pénz van a mnyp-számlámon, hosszú nyugdíj-időre számíthatok, és még kiesik kereset szempontjából pár év a gyermekvállalással... Általában nem hiszek abban, hogy lesz nyugdíjunk...Abban viszont hiszek, hogy a jelenlegi tendenciák szerint mindig a nyugdíjas-kör lesz a legnagyobb szavazóbázis, úgyhogy a mindenkori kormány fog nekik kedvezni valamilyen szinten. És igen..Mindenhol azt hallottam, hogy ez a döntés csakis HIT alapján hozható meg. És én meg ebben hiszek. Majd az idő igazolja, hogy melyik út a helyes. Harminc évre előre nem lehet eldönteni, hogy mi lesz akkor az aktuális politikai helyzet...

2582 2011.01.28. 14:33:11

Értem. Az én helyzetem a legtöbb ponton más, mint a tied, és akkor érhető is, miért választottunk mást. Nekem viszonylag sok van már a mnyp-i számláimon, az államtól viszont nem sok mindenre számítok... félig-meddig a tények ismeretében, félig-meddig pedig én is a hitem alapján. Meg olyan is vagyok, aki nem szereti, ha rá akarják kényszeríti valamire (nekem ilyen érzésem van), miközben úgy csinálnak, mintha szabad lenne a választás. Persze "szabad" is, de mindkét út veszteséggel és nagy kockázattal jár.

bluemoon 2011.01.31. 13:51:08

Na jól van!... én meg már minden nyelven próbáltam értelmezi ezt a pár betűt, és nem értettem, hogy New Yorkhoz mi köze az M és p betűnek...:) Mondjuk tőlem ez a kérdés messze áll, mert nekem már belépni sem volt kötelező, éveim számát tekintve :(, így a kilépés, vagy maradás se érint. A baj az, hogy a nyugdíj is csak elméleti juttatás lesz, ha eljön az ideje, és ha megérem. Mostmár tudva, hogy miről van szó, és hogy maradsz, fenntartom a jó döntéshez a gratulálást. :))

2582 2011.01.31. 17:58:22

bluemoon: :))) Mármint az állami lesz elméleti juttatás, nem?

bluemoon 2011.02.03. 18:52:45

Igen sajnos az állami lesz az elméleti, bár hangzatos ígéretek szállonganak a levegőben, hogy nemhogy lesz nyugdíjunk, de értékőrző is lesz! Na ja, majd ha 62 évesen még élünk, és nyugdíjba mehetünk... A bíróságon a közalkalmazottak panaszkodnak, hogy 54. életévük után nem kapnak több kötelező emelést, mert a nyugdíjkorhatárt azt felemelték, de a bértáblát nem igazították hozzá. Így az elkövetkező nyolc évükben stagnálni fog a jövedelmük.

Janet 2011.08.26. 09:42:37

Your story was rlaley informative, thanks!
süti beállítások módosítása