- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Pár gondolat a Café-tól búcsúzva

2011. május 18. - Antibaby

Ha már van egy blogom, amiben rögzíteni tudom a jövőbeli énemnek (és másokénak), hogy mit érzek, mit gondolok és mi fontos nekem per pillanat, és ha már főoldalra kerültem azzal, hogy sajnálom a Radio Café megszünését, írok egy pár sort arról, miért is vagyok szomorú. Szerintem ennyi igazán belefér, nem keseregtem még egyetlen rádió halálán sem itt. Igyekszem nem pátoszos lenni.

Én alapvetően nem vagyok egy rádiózós típus. Nem szeretem, ha csak úgy, háttérnek zörög valami, a tévét is csak konkrét céllal szoktam bekapcsolni, a rádióval pedig különösen így vagyok. Sajnos épp ezért nem nagyon ismertem a Café elődjét, az Est FM-et sem. Amikor 2000-ben Drissel megismerkedtünk, ő mutatta meg nekem, akkoriban arra kelt és arra is aludt el. Megszerettem, de hamar jött a váltás, lett belőle Radio Café. Sokan mondják, hogy a Café már nem volt ugyanaz, mint elődje, de szerintem még így is messze kimagaslott a többi rádió közül, én pedig szép lassan (tulajdonképpen gyorsan) rákaptam. Nem értettem egyet azokkal, akik szerint nem jó, mert sok a duma. Szerettem a beszélgetős műsoraikat, mert többnyire értelmesek és nyitottak voltak, tágították a látókörömet, elgondolkodtattak. Előfordult, hogy társaságban hallgattuk, és szinte beszélgettünk a kis dobozzal, mintha egy körünkben ülő barát lenne, aki kifejti a véleményét.
Az utolsó fél-egy évben már nem újultak meg a kis műsorajánló spotok és a csak a Caféra készített reklámok sem, úgyhogy kicsit unalmassá váltak, de emlékszem, előtte mennyit nevettem rajtuk. Szellemesek voltak, intelligensek és egyediek.

Csak ez a rádió tudta elérni nálam, hogy bár időben érkeztem, mégis önként elkéssek, mert a kocsiban még végig szeretném hallgatni a beszélgetést. Vagy hogy ráhúzzak egy órát a munkahelyemen, hogy a Bolhacirkusz végéről se maradjak le. Volt, hogy csak elugrottunk vásárolni, de a hipermarket parkolójában ültünk az autóban, és hallgattuk A hét mesterlövészét vagy az éttermekről szóló műsort. Eltelt akár egy óra is, mire kiszálltunk, mert nem lehetett kikapcsolni. Sok jó zenét, amit más rádiók csak akkor vállaltak, amikor már slágerekké váltak, nem ismertem volna meg, ha nincs a Café. Fontos filmeket, amelyeket például itt, a blogban is ajánlottam, nem láttam volna.

Nagyon szomorú, hogy vége. Tényleg olyan érzés, mintha egy barát halt volna meg hirtelen. De azt ígértem, nem lesz pátosz, úgyhogy inkább ideírom a végére, mennyire örülök, hogy egyáltalán létezett Magyarországon egy ilyen! És akik csinálták, nem vesznek el, csak átalakulnak... talán valahol, valamikor még hasonló színvonalú, vagy akár jobb műsorokkal fognak előállni.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr796824337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ági 2011.05.18. 09:56:48

Ámen. :-) Nekem még a kottazűr is nagy kedvencem volt, mert bár nekem nincs szükségem rá, mert amúgy is sokat hallgatom, de nagyon emberközelivé tette a komolyzenét és a klasszikus irányzatot (zenét, táncot), vagy a nyakkendő nélkül, tipikus karrierelemző beszélgetős műsor sikeres emberekkel. Én alapvetően csak kocsiban hallgatok rádiót (én az oviból késtem el, mert végighallgattam valamit anno), de a cafe rávett arra, hogy itthon is bekapcsoljam. Kár érte tényleg. :-(

26323 2011.05.18. 10:51:04

Vasárnap baráti társasággal jöttünk haza a hosszúhétvégés kiruccanásról és közben a hét mesterlövészét hallgattuk, amikor a Puzsér épp nem lovalta nagyon bele magát, akkor megbeszéltük a filmeket, tényleg olyan volt, mintha a rádióval beszélgetnénk. :) Aztán keseregtünk egy sort azon, hogy vszeg már nincs sok hátra nekik, viccelődtünk, hogy mikor szűnnek meg a hírek, mert kilépnek a hírszerkesztő csajok. De basszus, nem gondoltam, hogy az a nem sok az egy nap. Akkor hallottam utoljára. :(

klisg 2011.05.18. 13:27:45

hallgassátok a TILOST. legalább annyira jó! főleg a reggeli műsoraik.

Dris 2011.05.18. 14:39:06

A 98.6 kezdetektől velünk volt. Az akkor még EstFm a vidéki kisvárosi kulturális sivatagban szinte a drogunk volt. 130 km-re a fővárostól nem voltak ideálisak a vételi viszonyok, de ismertük a városnak azokat a pontjait, ahol leparkolva az autóval hallgathattuk a remek műsorokat és a friss zenéket. Valóban, az átalakulással eltűnt valami a frissességből, a lendületből, de kis duzzogás után :) ismét megtaláltuk magunkat a Cafén. Biztos vagyok benne, hogy hozzátett a frekvencia ahhoz, ami vagyok ma, formált, alakított. Az identitásom része volt, EstFM/Café hallgató voltam. Súlyos, de most jöttem erre rá, hogy mennyire a mindennapjaim része volt. Nagyon szomorú vagyok, hogy nincs többé.

2582 2011.05.18. 21:06:33

Hm, kisg, köszi, de nekem sajnos a Tilos sem tetszik. Nem az igazi. Mondjuk a reggeli műsorba rég nem hallgattam bele, lehet, hogy adok neki egy esélyt még.

38781 2011.05.19. 08:34:20

Én sem vagyok az a rádiós ember, pláne nem telefonálok be meg küldök SMS-t, de ez most fájt. Nagyon szerettem a Cafét, a zenéiket, a műsoraikat. Esténként 10-kor végzek, hazafelé a beszélgetős műsorokat: soha nem siettem, csak hallgattam őket, esetleg egy plusz kör az autóval, ha érdekes téma volt... Hát ennyi, ez sem lesz többé. Reggel dolgozóba menet pedig a milliók reggelire, egy olyan téma ami annyira távol áll a napi munkámtól, hogy ettől távolabb nem lehetne de még ezt is eladták nekem úgy, hogy minden reggel ezt hallgassam :)

2582 2011.05.19. 09:00:08

Bár ilyen ügyesen adták volna el a reklámhelyeket is... :)

2582 2011.05.20. 16:26:41

Azoknak, akiknek hiányzik, ajánlom figyelmébe ezt a FB-oldalt: https://www.facebook.com/?ref=home#!/home.php?sk=group_173998989323253 A műsorvezetők, szerkesztők és a leglelkesebb hallgatók indították, Café-s közösség, Café-s zenékkel, szellemiséggel. Online rádió helyett.

Jodecy 2011.08.27. 05:21:35

For the love of God, keep witring these articles.
süti beállítások módosítása