- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Jött és ment

2011. július 18. - Antibaby

Sajnos a 2011-es negatív hullám nem csak nem állt meg, hanem elért minket is. Ebben az évben még csak rossz történt, de amikor épp panaszkodni kezdtem volna, pont befutott egy igen jó hír. (Igen, baba.) Úgy voltam vele, hogy nem teszem közzé azonnal, bár nehéz volt megállni. Gondoltam, megvárom, hogy a 10. heti vizsgálat is pozitív eredménnyel záruljon, és ha minden rendben (ahogy az előző vizsgálatoknál volt), akkor a blogba is kiírom. Már várakozott egy szép, hosszú és vidám bejegyzés piszkozatban, most szerdán publikáltam volna.

Sajnos azonban az élet mást hozott. Vasárnap váratlanul elvesztettük a babát. Bármennyire is úgy voltam vele a terhesség első pillanatától kezdve, hogy "no para", végül épp nálunk történt baj. Okok nincsenek, ez benne van a pakliban, senki nem hibás.

(Mivel én magam sem szeretem, amikor nők 2% esélyű, horrorisztikus sztorikkal ijesztgetik egymást, javaslom, hogy aki épp babát vár vagy tervezi, ugorjon legalább egy bekezdést.)

Vasárnap nagyon erős vérzéssel mentem a kórházba. Ha most visszagondolok, mennyire ömlött belőlem, nem is tudom, miben reménykedtem még, de reménykedtem. Talán, hogy kiderül, ez normális, másoknak is szokott lenni, csak feküdni kell és beszedni valami bogyót, aztán minden rendben lesz... titkon valami ilyesmit vártam.
A saját orvosommal a vérzés jelentkezésekor telefonon tudtam beszélni, de mivel épp nyaralt, meg amúgy sem lett volna ügyeletben, máshoz kerültem. Az ügyeletes orvos megállapította, hogy a baba elment. Még akkor is kérdezgettem, hogy biztos-e benne, amikor már akárhova leültem, vérfoltok maradtak alattam, pedig betét, bugyi, nadrág... szóval a lehető legnagyobb jóindulattal sem lehetett enyhe, ún. pecsételő vérzésnek nézni. Szóval kérdezgettem, biztos-e, de biztos volt.

A műtétet végül az ügyeletes orvos végezte, Szuromi doki másnap reggel mégis megjelent az ágyam mellett, farmerban + pólóban, látszott, hogy szabiról ugrott be, és mondta is, hgoy most hosszan szabadságon lesz, de ha bármi van, hívjam, és ha előre megbeszélünk egy napot, be is tud szaladni. Mondjuk szerintem reggel nem (csak) miattam jött be, hanem több "betegét" is odahívta, de nekem ez szimpi benne, hogy akinek épp akkorra esik a fontos vizsgálata, azt a szabadságán sem hagyja magára.

Ez volt a vetélés napja. A lelki része csak másnap tört rám, most egy picit nehéz, néha elpityeredek, de tudom, hogy van tovább, és arra gondolok, hogy ha így kellett történnie, akkor még jó, hgoy az elején történt meg, amikor még nem volt olyan erős a kötődés (biztos érted, hogy értem). Persze az ilyesmi sosem öröm, de tudtuk, hogy benne van a pakliban, és sajnos én pont kihúztam. Szomorúak vagyunk, de szerintem elég erősek, és igyekszünk optimistán állni a jövőhöz.

A kórházban az ügyeletes orvossal ugyan most találkoztam először, de ő is, és valamennyi nővér (éjszakás, nappalos) hihetetlen kedves volt, kb. óránként rám nézett valaki, hogy jól vagyok-e, mindenkinek volt egy kedves szava, biztattak, hogy ne csüggedjek el annyira. Az orvos is úgy adagolta be a hírt, hogy nem törtem össze, bár nagyon szomorú voltam, de minden kérdésemre türelmesen válaszolt és részletesen elmesélte, mikor mit fognak csinálni velem. Aztán egy felújított, kórházi viszonylatban nagyon modern szobát kaptam, bár szerintem ez véletlen volt, elektronikusan állítható ággyal, légkondival (nem mintha arra szükségem lett volna), és persze egyedül voltam benne. Andris végig ott lehetett velem, csak éjfél körül jelezték finoman, hogy mehetne, de reggel fél 8-ra megint ott lehetett. Az altatóorvos is bejött a műtét előtt pár órával, bemutatkozott, elmondta, mit fog csinálni, minek mi a hatása és miért jó az nekem, mennyi ideig fog tartani, és persze kérdezhettem. Mindenki messze az elvárásaimon túli kedvességgel állt hozzám, és végül tényleg úgy mentem be a műtőbe, hogy ott engem rossz nem érhet.A műtétet végül az ügyeletes orvos végezte, Szuromi doki másnap reggel mégis megjelent az ágyam mellett, farmerban + pólóban, látszott, hogy szabiról ugrott be, és mondta is, hgoy most hosszan szabadságon lesz, de ha bármi van, hívjam, és ha előre megbeszélünk egy napot, be is tud szaladni. Mondjuk szerintem reggel nem (csak) miattam jött be, hanem több "betegét" is odahívta, de nekem ez szimpi benne, hogy akinek épp akkorra esik a fontos vizsgálata, azt a szabadságán sem hagyja magára.Ez volt a vetélés napja. A lelki része csak másnap tört rám, most egy picit nehéz, néha elpityeredek, de tudom, hogy van tovább, és arra gondolok, hogy ha így kellett történnie, akkor még jó, hgoy az elején történt meg, amikor még nem volt olyan erős a kötődés (biztos érted, hogy értem). Persze az ilyesmi sosem öröm, de tudtuk, hogy benne van a pakliban, és sajnos én pont kihúztam. Szomorúak vagyunk, de szerintem elég erősek, és igyekszünk optimistán állni a jövőhöz.

Mivel csupa jót fogok írni róla, szerintem nyugodtan megnevezhetem: a Szent János Kórház szülészeti osztályáról van/lesz szó. Sokat köszönhetek az ott dolgozóknak, sikerült elnyomniuk bennem a kórházakkal szembeni iszonyomat, nem beszélve a műtő és az altatás mumusáról. Az ügyeletes orvossal ugyan most találkoztam először, de ő is, és valamennyi nővér (éjszakás, nappalos) hihetetlen kedves, türelmes és figyelmes volt. Mivel épp a kórházba robogás előtt ettem és ittam, 6 órát kellett várni, mire a műtőbe mehettem (volna), hogy altatásban elvégezzenek rajtam egy 15-20 perces "tisztítást". Végül a műtőbe valamivel több, mint 7 órával a vérzés megindulása után kerültem, mert közbejött ez-az, de ez most mellékes. A várakozás idejére kaptam egy kórházi viszonylatban modernnek számító, valószínűleg nemrég felújított szobát (bár szerintem ez "véletlen" volt), elektronikusan állítható ággyal, légkondival (nem mintha arra szükségem lett volna, de akkor is), és szerencsémre egyedül voltam benne. Kb. óránként rám nézett valaki, hogy jól vagyok-e, mindenkinek volt egy kedves szava, biztattak, hogy ne csüggedjek el annyira. Az orvos is úgy adagolta be a rossz hírt, hogy nem törtem össze, bár nagyon szomorú voltam, de minden kérdésemre türelmesen válaszolt, ha kétszer kérdeztem meg valamit, akkor is, és részletesen elmesélte, mikor mit fognak csinálni velem. Aztán bejött az altatóorvos is az ágyamhoz, bemutatkozott, elmondta, mi fog történni, minek mi a hatása és miért jó az nekem, mennyi ideig alszom majd, és persze a kérdéseimet is megválaszolta. Mindenki az eddigi, egészségügyi intézményekben szerzett tapasztalataimon túli kedvességgel állt hozzám, és amikor elérkezett az idő, végül tényleg úgy mentem be a műtőbe, hogy ott engem rossz nem érhet.

A műtétet végül tehát az ügyeletes orvos végezte el, a saját nőgyógyászom másnap reggel mégis megjelent az ágyam mellett. Kedves volt, szabiról szaladt csak be (gondolom, nem csak miattam), és rám nézett, mielőtt hazaengedtek. Tőle is kaptam néhány jó tanácsot és biztatást a jövőre.

Vasárnap Dris késő estig ott lehetett velem, kettesben. A műtétre várakozás óráiban sokat tudtunk beszélgetni, ez nagyon fontos volt, hiszen mindkettőnket hideg zuhanyként ért a hír. Megnyugtatott, hogy ott tudott lenni velem, és hogy ott akart lenni velem. Úgy éreztem, szomorú nagyon, ami történik, de erősek vagyunk és együtt túl leszünk rajta. Kibeszéltük a pillanatnyi érzéseinket, és teljesen egyet is értettünk. Pl. abban, hogy ez a baba biztos nem véletlenül ment el, és ha csak ketten álltunk készen a fogadására, ő viszont nem akart maradni, akkor még nincs itt a megfelelő idő a szülővé válásra. Meg hogy ha így kellett lennie, akkor még szerencsés is, hogy az elején történt meg velünk, amikor még egy pöttyöt láttunk csak belőle az utolsó ultrahangon (még ha a mi kis pöttyünk is volt), és még nem volt emberformája, arca, neme, és nem neveztük el. Egy babát mindenképp nehéz elveszíteni, de ilyenkor talán még nem olyan erős a kötődés, mint később. Talán. Pontosan nem tudhatom.

A vetélés napján egész erősnek tűnhettem, legalábbis mindenki azt mondta, jól viselem, okosan állok hozzá. Arra én sem számítottam, hogy az erősebb érzelmek másnap törnek rám, amikor kilépek a pszichológusom rendelőjéből. Most időnként jobb, máskor nehezebb. Néha elpityeredek, de tudom, hogy van tovább. Persze az ilyesmi sosem öröm, de tudtuk, hogy előfordulhat. Csak abba nem akartunk belegondolni, hogy pont velünk. Szomorúak vagyunk, de szerintem elég erősek, és igyekszünk optimistán állni a jövőhöz.

Nagyon vágyom rá, hogy újra megjelenjen majd a két csík a teszten!

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr846824377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

montag 2011.07.18. 22:16:21

Nagyon szomorú, ami történt veletek, de legközelebb tutira sikerülni fog. És igen, oka van annak, hogy így történt, könnyebb ezen (gondolom én) túllendülni, mintha pár hónappal később esetleg arról kellene dönteni, hogy vállatok-e egy sérült babát, vagy sem. Gondolj arra, hogy a meddőség miatt már biztos nem kell aggódnotok, hiszen képesek vagytok összehozni egy gyereket, hamarosan újra összejön. Fel a fejjel!

suzy9 2011.07.19. 01:06:12

Szia! En nem szoktam kommentelni, csak ritkan, nagyon sajnalom, velem is megtortent ez, nincs nap, h. ne jutna eszembe, de az ido azt igazolta, h. nem alltunk keszen ra, fel a fejjel!!! Jonni fog, csak hivni kell Ot vagy Oket! O eppen meggondolta magat, velunk hanyszor esik ez meg naprol napra? Szoritok es ha JON, igerem az elsok kozt kommentelek ismet!!!!!

26323 2011.07.19. 12:17:17

Nagyon sajnálom! De azt gondolom te is tudod, hogy nem pont veletek. Ez szinte minden nővel megtörténik egyszer, csak nem mindenki olyan bátor, hogy beszéljen róla. Szorítok, hogy idővel helyére kerüljenek a dolgok.

2582 2011.07.19. 13:42:21

[montag](#11512597): Köszönöm, és igazad van, most már tudjuk, hogy össze tud jönni.

2582 2011.07.19. 13:43:50

[suzy9](#11512791): Köszi neked is. Sajnálom, hogy te is átestél ezen.

2582 2011.07.19. 13:46:20

[morri](#11513373): Köszi. Tényleg így van? Szinte mindenkivel megtörténik? Nem tudtam. Én nem tudom, hogy lehet erről nem beszélni... mármint hogy tudja valaki még a családja, barátai elől is eltitkolni akár azt, hogy babát vár, akár azt, hogy már nem. Terápiás célból is fontos, hogy kibeszéljem, úgyhogy egy szűk körrel, de megteszem. Na meg a blogban... :)

26323 2011.07.19. 14:40:51

Tényleg. Pontos számokat nem tudok, de kevés az olyan nő, aki soha nem vetél el életében. Sokan nem is tudnak róla, csak annyit vesznek észre, hogy késett pár napot, aztán erősebb a vérzés és jobban fáj. Erős a gyanúm, hogy velem is megtörtént már, de nem vagyok benne biztos. Egy nagyon kedves barátnőm vesztett el pár éve 8. héten babát, ők pl. nem beszéltek róla, csak egy-két embernek. Nekem az is természetesnek tűnt, mármint nem éreztem, hogy rosszat tenne neki a titkolózás, meg azért velem pl. kibeszélte. Azóta meg már van egy veszedelmes arctámadójuk. És nem, nem parázta szét a következő terhességét, azt mondta, hogy érezte, hogy most minden ok lesz.

2582 2011.07.19. 15:44:07

morri: Értem. Az szerintem egy másik helyzet, amikor valakinek olyan korán következik be a vetélés, hogy még nem is tudta, hogy terhes. Ilyen sok van, de talán ott nem is indult meg annyira a lelki kötődés, nem? Persze nem tudom. Örülök, hogy sikerült aztán a barátnődéknek. Hát, én most is úgy éreztem, hogy minden oké lesz. :( Egyébként én sem kürtöltem szét, de a rokonoknak, barátoknak, akikkel közülük legalábbis találkoztunk, azoknak elmondtuk. Nem is tudtam volna titkolni az állapotom. Egyrészt látszott, másrészt hetekig nagyon rosszul voltam, dolgozni is alig tudtam járni. Na és persze ott volt az öröm is, a tervezgetések, a fontos embereknek az ilyesmit el szoktam mondani. Meg persze a traumákat is, a mostani állapotot is.

Régi ismerős 2011.07.19. 16:08:45

Szomorúan olvastam ezeket a sorokat. Szerintem is oka van annak, hogy most nem sikerült, de ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy soha nem is fog! Biztos, hogy sikerülni fog legközelebb. Talán segít erőt meríteni szüleim története: 3 éves voltam, amikor született egy öcsém. Kábé 1 éves koráig élt velünk, akkor beteg lett, kórházba került, ahol gyötrelmes évet töltött, majd végleg eltávozott közülünk (leukémia). Hat éves voltam akkor. Nem sokat fogtam még fel a történésekből. Két évvel később, született egy húgom. Gondolom nem kell ecsetelnem, hogy mekkora lelkierő kellett anyámnak ahhoz, hogy ezek után még egy gyereket vállaljon. De megtette. Erős volt. Hasonlóan sok erőt kívánok Neked/Nektek is!

26323 2011.07.19. 16:45:25

Persze, teljesen más az, hogy épp vennél egy tesztet, és mégis megjön, és teljesen más később. De sok van ebből is, abból is. Csak azt akartam mondani, hogy tudd, hogy nem vagy egyedül, nagyon nem. Drukkolok, hogy hamar összejöjjön a két csík. :)

2582 2011.07.19. 22:49:59

Titokzatos Régi Ismerős! Gondolkodtam, ki lehetsz. Matekozni kellett hozzá ilyen késő esti órán, de így is csak 2 főre (1,5-re) tudtam szűkíteni a kört. Ezek szerint nem is igaz, hogy ritka az ilyen viszonylag nagy korkülönbség a testvérek közt. :) Akármelyikük is vagy, jól esik, hogy beírtál, köszönöm.

2582 2011.07.19. 22:51:29

morri: Köszönöm szépen.

38951 2011.07.19. 23:07:07

4évig próbálkoztunk. Meddőségi centrum is volt benne. Minden eredmény nélkül. Aztán két terhesség is így ért véget. Az első rövidebb, a második hosszabb. Akkor a doki azt mondta, a szervezet tanulja a várandós állapotot. Lesz ebből gyerek, csak pihenjünk. Múlt héten ünnepeltük a fiam első szülinapját, és már van egy nővére.

19110 2011.07.20. 00:18:04

Ami nagyon okos, hogy látod: nincs kit hibáztatni. És abban sem vagyok biztos, hogy különösebb oka van, egyszerűen néha megtörténik. Teherbe esni és egy gyereket kihordani annyira végtelenül bonyolult rendszer, hogy az a csoda, hogy olyan gyakran sikerül. Néha megesik az ilyen. Biztosan elszomorító, velem még nem volt ilyen, és nem szoktam sírni, de egy ilyen esetben talán még én is elpityerednék. Nincs azonban olyan dolog, amiből ne lehetne tanulni. A szomorúságod természetes, és ami még fontosabb: jogod van ezt érezni. Mégis a legfontosabb az, amit tanulhattok mindebből, mert a mostani érzéseid képesek építeni titeket. Azt hiszem ez is egy keserű lépése a szülővé válásotoknak. Egyszer majd szeretni fogtok egy igazi, élő, rosszcsont gyereket, és abban ez az eset is benne lesz. Nem tudom érthető vagyok-e.

Régi ismerős 2011.07.20. 08:44:27

Egész biztos vagyok benne, hogy rosszul szűkítetted a kört 2 főre, tuti, hogy nem az vagyok, akikre gondolsz. :)

2582 2011.07.20. 10:08:32

@Régi ismerős: Hm, akkor titokzatoskodj tovább. :) Azért köszönöm, hogy írtál.

2582 2011.07.20. 10:10:27

[Trotter](#11514451): Minden tiszteletem a kitartásodért, és örülök, hogy happy lett az end. Köszönöm, hogy írtál.

2582 2011.07.20. 10:12:46

[kaptarlako](#11514518): Abszolút érthető vagy. Köszönöm szépen!

6782 2011.07.20. 13:30:36

Édesanyámnak két vetélése is volt. És most hat gyereke van. Szóval szerintem sem kell túlságosan aggódni a jövőt illetően. Ettől még persze most nagyon rossz neked, de úgy látom, hogy nagyon bátran viseled - sok erőt kívánok én is hozzá!

1636 2011.07.20. 13:52:02

Szia! Anyumnak is volt két vetélése... Egy előttem, egy pedig a legkisebbik előtt. Mégis összejött egy harmadik gyerek is, 42 éves volt mikor szülte :) Neki mindkettő a 6. héten ment el, mindkettőről tudott. És igen, nagyon sok baba olyan beteg foganáskor hogy az anya észre sem veszi hogy volt, már el is ment... nehéz dolog ez a természetnek. Úgy is nehéz a tudat, ha még nincs igazi kötődés, esetleg csak akkor értesül a gyerekről az anyuka amikor elvetél... de sajnos a természet rendje, elfogadni nem lehet, de túllépni rajta igen.

2582 2011.07.20. 13:57:41

@Real Trebitsch: 6 gyerek? Huu, az szép! Köszönöm szépen a biztató szavakat.

2582 2011.07.20. 14:00:23

[Nekrocica](#11515402): Köszönöm neked is, és örülök, hogy nálatok is happy end lett.

67331 2011.07.20. 14:48:11

Nálunk a családban az egyik ágon majdnem mindenkinek volt legalább egy vetélése...Azt hiszem ez gyakoribb, mint az ember alapból gondolná. Kitartást Nektek! (meg vidámabb időt...)

2582 2011.07.20. 15:25:40

mimke: köszi. morrinak meg igaza van.

Rézangyal 2011.07.23. 21:24:29

Nem ismerlek személyesen, csak a blogról, de így is ismeretlen ismerősként kívánok nektek sok erőt és kitartást a továbblépéshez. Biztos, hogy legközelebb minden rendben lesz. És igaza van Morrinak, szinte mindenkivel előfordul, csak senki sem beszél róla. Már ez is egy nagy lépés, hogy megosztottad velünk. Köszönjük.

2582 2011.07.23. 22:11:16

[Rézangyal](#11522703): Én köszönöm a kedves szavakat.

Micheal 2011.08.27. 02:51:49

Never would have thunk I would find this so indpisensable.

Sagi 2011.08.27. 16:25:13

Help, I've been ifnmored and I can't become ignorant.
süti beállítások módosítása