- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Hajtűkanyar

2011. november 17. - Antibaby

Rettentő furcsán érzem magam. Pár hét alatt, vagy mondjuk inkább, hogy egy hónap alatt gyökeresen megváltozott a világképem. Én sem gondoltam, hogy ez lehetséges, sőt, lehet, hogy én vagyok legjobban meglepődve rajta.
Még nem tudok írni róla, még nem tudom, hogyan tálaljam, de érzem, hogy jó sok minden, amit eddig gondoltam, állítottam és amik mellett érveltem, már nem vállalhatóak számomra. Vannak pl. a blogban olyan bejegyzéseim, amelyek pár éve olyasmit vagy olyasvalakit tüntettek fel jó színben, amit/akit most kimondottan ártalmasnak tartok. Arra esélyem sincs, hogy mindent végigolvassak és takarítsak (2 post jutott eszembe csak, amit már el is rejtettem), hiszen egy hónap múlva 7 éves lesz a webnaplóm, 2600-nál is több bejegyzésem szerepel már benne. Ugyanakkor azt sem szeretném, ha emiatt az egészet le kellene zárnom. Felvállalható lenne persze, hogy az ember változik... ez is én, az is én... de a változás is csak azokhoz jut el, akik a friss bejegyzéseket is olvassák majd, nem csak egy-egy régire találnak rá.
Komoly erkölcsi dilemmába kerültem saját magammal, az biztos. A neheze valószínűleg az, hogy én nem tudom még elfogadni, hogy ekkorát fordultam. Nem tudom, mit tehetnék. Talán elmúlik.
Volt már valaki hasonló helyzetben?

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr516824803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ági 2011.11.17. 21:31:27

Ez úgy van, hogy van az ember a maga kis elképzeléseivel a világról, ahogy azt jónak látja, ahogy szeretné, hogy legyenek körülötte a dolgok. Aztán a dolgok történnek. Vele, körülötte. Párkapcsolata lesz, terhes lesz, gyereke lesz, nem lesz terhes, nem lesz párkapcsolata, lesz új állása, a régi állása marad, autót vesz, gázfűtése lesz, rájön, hogy mégis szereti az édes ízeket, vagy akármi. Aztán ilyenkor alakul, a dolgok alakítják őt, lehet, hogy durván, lehet, hogy csak utólag, az események kapcsán és hirtelen, vagy szép lassan elfogadóbb lesz bizonyos dolgokkal szemben, vagy pont fordítva, elutasító. szerintem nem baj az, az ember nem egy állandó, folyamatos változásban vagyunk, így szép. Szerintem.

26323 2011.11.17. 21:51:05

Nekem a politikai preferenciám változott hatalmasat. Azért nem pár hét alatt, hanem az elmúlt pár évben, a legutóbbi választásokkor már éreztem, hogy gáz lesz, és nem tudtam azokra ikszelni, akikre előtte mindig. Ennek roppantul örülök egyébként, mert különben minden nap átkoznám magam. :) Az én személyes blogom már hibernálva van jó pár hónapja, de bizony pár évvel ezelőtt én is írtam olyanokat, amiknek ma a fordítottja igaz. Mondjuk azt hiszem ezen nem nagyon problémáznék és nem akarnám kigyomlálni, nem is fogom, ha valaha folytatni fogom a blogot. Szerintem te se aggódj ezen, az emberek változnak. Ráadásul inkognitóban vagy, ha valaki csak régebbi bejegyzésedet olvasná, de nem követi a blogod, az nyilván nem tudhatja azt sem, hogy ki vagy. :) Azért gondolom nem fogsz holnap medium rare-re sütött steak receptet posztolni. :)

2582 2011.11.17. 22:30:46

morri: Nem. :))) Akkorát azért nem változott a világ. Bár azért elég nagyot.

26323 2011.11.17. 22:33:55

Hú, egyébként nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi ez a pálfordulás. Majd ha megérett a helyzet és publikus, akkor azért írj róla. :)

suzy9 2011.11.18. 01:18:17

VOLT, VAN, LESZ es ez igy van jol!!!!!

6782 2011.11.18. 09:27:05

Egyetértek morrival: aki csak rátalál egy régi bejegyzésre, az nem tudja, ki vagy, aki meg olvas rendszeresen, az úgyis látja, mi a helyzet. Persze, ha nagyon cikinek érzed, vagy nagyon ártalmasnak a témát, annyira, hogy legszívesebben leradíroznál a netről minden véleményt, ami azt a dolgot támogatja/támadja - nem csak a sajátodat, de persze csak ahhoz férsz hozzá -, akkor a piszkozatolás jó megoldás lehet. Mondjuk eszembe jutott egy másik megoldás is. Írsz az adott témáról egy új bejegyzést, a régi bejegyzésnél odaírod, hogy update a témában, és egy linket az új véleményedre (vagy mindezt egy kommentben teszed meg a kérdéses írás alatt). Így legalább a mi kíváncsiságunk is kielégülne, hogy mi is ez a nagy változás. :)

kisg 2011.11.18. 09:36:19

kíváncsivá tettél :)

2582 2011.11.18. 09:58:26

Nem a rólam kialakult képet féltem. Ahogy írtátok, az ember változik ebben-abban, és ez így van jól. Ilyesmi miatt soha nem írnám át a múltat. Az viszont baj, hogy olvasható marad olyan post (jó pár szerintem), amelyben kimondottan jó színben tüntetek fel dolgokat, amelyekről ma már úgy gondolom, rettentő károsak. Kíváncsiak vagytok? Ez jó. :) A változásom hasonló ahhoz, amikor Truman Burbank megérintette az óceán végét. A másik, hogy nem tudom, most hogyan folytassam. Ezt persze az idő és az ihlet meg fogja oldani, csak most dilemma.

26323 2011.11.18. 11:15:23

Hmm, asszem így már értem, és akkor azt is értem, hogy miért piszkozatolod. :)

piglet 2011.11.18. 17:19:24

Erre szoktam azt mondani, hogy alapvető asszertív jogaid közé tartoznak az alábbiak :) "Jogod van ahhoz, hogy hibát kövess el, és vállald a következményeket. Jogod van ahhoz, hogy megváltoztasd a véleményedet" Számomra sokkal nagyobb "bűn", ha valaki mindezeket nem teszi. Nem hiszek abban, hogy valaki éveken, évtizedeken át mindig mindenről pontosan ugyanúgy gondolkozik. A gondolataink, véleményünk formálódnak változnak. Van az a vicc a gyerekről, aki nem és nem hajlandó beszélni. Majd egyik nap ebédnél teljesen érthetően közli, hogy "ez a spenót nagyon rossz". Kérdezik, hogy: "Te tudsz beszélni, akkor idáig miért nem szólaltál meg?" A válasz: Idáig nem volt rossz a spenót. Régebben volt egy véleményed valamiről, amit az alapján hoztál meg, amit akkor és ott tudtál, azóta többet tudsz, és emiatt ez változik :) Elromlott a spenót.

robbiedani aki gus volt 2011.11.18. 18:29:05

én voltam, írtam is róla akkor. ki is töröltem pár bejegyzést, és ha most olvasnék megint bele a régi dolgokbaa az is biztos, hogy a fé naplómat kitörölném. :-)

2582 2011.11.18. 22:41:52

Én igazából nem szeretnék kitörölni semmit. Csak odaírni mellé, hogy Héééé, ez nem így van! Engem is megtévesztett! Nyisd ki a szemed!

Rézangyal 2011.11.19. 13:19:22

Szerintem ez jó, mármint, hogy változik a véleményed, a világképed. Mert ez is azt mutatja, hogy nem olyan vagy, mint a hal a szatyorban, aki csak tátog és marhára nem érti mi folyik körülötte. Kíváncsian várom a következő posztokat. :)

2582 2011.11.19. 20:24:08

Rézangyal: Ebben egyetértünk, hogy ez jó! :)

Coco Binky 2011.11.21. 11:02:10

Te legalább felvállalod. Én hónapok óta olvasom egy külföldi lány bejegyzéseit, mert van egy énekes, akinek a dalait ő is szereti. Meg van még neki egy másik énekes is. Közben hol imádja, hol utálja őket. Egyszer azt írja az egyikre, hogy Oroszország nagy kincse, máskor meg azt, hogy ha meglátja valahol a médiában, hányhatnékja támad tőle. És azon csodálkozom, hogy emiatt nincsenek neki dilemmái. Szerintem ez valahogy nincs jól...

2582 2011.11.21. 11:18:18

Coco: :) Lehet, hogy neki a kettő ugyanaz. Hányni szokott a kincsektől, és neki így jó. :)

suzy9 2011.11.22. 16:17:06

Ahova kommentkent szantam,mar nem lehet :( Ez nem Antybaby-dijas ugyan, de a kisfilm kapcsan hatha tetszene: http://www.youtube.com/watch?v=_pCtXRP1edo

2582 2011.11.22. 16:56:41

Suzy9: Köszi, ismerem ezt a filmet. Rég láttam, de azt hiszem, tetszett. Az alapötlete mindenképpen! :) Töröltem a másik bejegyzést, mert úgy éreztem, félreérti mindenki, ami biztos azért volt, mert nem fogalmaztam pontosan. De ennél pontosabban meg nem tudnék, úgyhogy inkább piszkozatoltam. A kisfilm ott csak adalék volt, a lényeg a "nagy film". :)

Taran 2012.01.16. 17:36:07

All of these artciles have saved me a lot of headaches.
süti beállítások módosítása