- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Otthonról dolgozni

2011. november 22. - Antibaby

Gyakran futok bele cikkekbe, amelyek az otthoni munkavégzéssel foglalkoznak. Időről időre megállapítják hol azt, hogy otthon eltunyul az ember, még délben is pizsamában, mosdatlanul ül a gép előtt, ráadásul többet chat-el a barátaival (ha azok épp szintén nem dolgoznak), mint amennyi időt a feladataival foglalkozik, hol pedig azt, hogy ennél hatékonyabb munkavégzés nincs is. Szerintem egyik sem igaz teljesen.
Az otthoni munkavégzés nálam belső drive kérdése. Ha szeretem a feladataimat és valami motivál abban, hogy minél több megoldandónak jussak a végére, akkor pörgök, akár otthon vagyok, akár az irodában. Sőt, sokszor pont azért választom pár napra a lakás nyugalmát, hogy olyan feladatokat is meg tudjak csinálni, amit a benti nyüzsgésben lehetetlen.
Az iroda előnye, hogy van társaság és kevésbé marad ki az ember az információáramlásból (ha véletlenül elfelejtenék e-mailben tájékoztatni a fejleményekről), valamint rendelkezésre áll szkenner, fénymásoló, ilyenek. Minden információ és segédeszköz karnyújtásnyira. Hátránya, hogy folyton valaki kérdez vagy mesél valamit, gyakran csöngetnek, vagyis nehéz az érdemi munkára koncentrálni. Itthon csak akkor cseng a telefon, ha tényleg engem keresnek. Csak akkor jön e-mail, ha tényleg én vagyok az illetékes. Egy ültő helyemben végig tudok vinni egy ügyet, nem kell közben felugrálnom. És amíg dolgozom, mehet a mosogató- és a mosógép. Amíg teregetek, legalább felállok egy kicsit, és hátrébb lépve a munkától rendszerezem a gondolataimat.
Biztos lenne olyan munkahelyem, ahol elúsznék, ha otthonról melóznék, mert folyton halogatnám a feladatokat, de ez nem az. Tehát én úgy gondolom, nem a munkavégzés helyétől függ a hatékonyság, sokkal inkább a személytől és a feladatok lelkesítő jellegétől.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr86824807

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

39397 2011.11.22. 13:09:15

Nagyon egyet értek.

26323 2011.11.22. 13:12:18

Én nem tudnék tartósan otthonról dolgozni. (Szerencsére a munkám olyan, hogy nem is lehet.) Néha 1-2 nap megesik, jól is esik, de legkésőbb a 3. nap megöl az unalom. Van még egy baj az otthon dolgozással, akit nem soroltál fel: nem válik el élesen a munka meg a szabadidő. Meló közben azért felpattan az ember elmosogatni vagy kiszalad vásárolni, viszont nincs határozott vége sem, nincs az, hogy hazaérsz, átveszed az otthoni ruhádat, letusolsz, és aztán másra koncentrálsz, remekül el tud húzódni késő estig a dolog.

28376 2011.11.22. 13:16:47

En ha tehetnem, otthonrol dolgoznek inkabb. Az irodaban sokszor azert haladok lassabban, mert keptelenseg koncentralni, amikor mindenki egyszerre ordit. Neha tenyleg olyan, mintha nem egy irodaban, hanem egy altalanos iskola also tagozataban lennek, vagy az allatkert majomhazaban...

réka 2011.11.22. 14:00:10

Valóban munkafüggő, ha érdekes a feladat, akkor azt bárhol szívesen, ha viszont nincs meg a kellő motiváció, akkor az irodában is kifolyik az ujjaim közt az idő. Viszont amiről morri írt, az fontos szempont nagyon. Én egy évig dolgoztam otthonról, és valóban az volt a legnagyobb probléma, hogy összemosódott a munka, a személyes életemmel. Csak úgy tudtam működni, hogyha reggel ugyanúgy felöltözöm mintha melóba mennék, majd leülök egy elkülönített helyre, és végzem a dolgom, majd 8 óra után felállok, elpakolom a laptopot, és jöhetett a háziruha, főzés meg mindenmás... Nekem nagyon nehezen ment ez a fajta fegyelmezettség... Alkalmanként viszont valóban felüdülés lehet egy-két "maotthondolgozom" nap :)

2582 2011.11.22. 14:44:04

morri, réka: Lehet, hogy ez azért nem jutott még eszembe, mert nálunk amúgy sem válik el a munka és a szabadidő. Saját cég, tudod, hogy van ez... Meg én azért általában bejárok az irodába. Viszont ha úgy érzem, otthon is maradhatok és tolhatom onnan. Lehet, hogy ezért nem érzem, hogy megölne tőle az unalom, mert csak pár napig maradok otthon. Nory: Akkor érzi ezt az ember, ha egyszer véletlenül egy órával hamarabb bemegy, mint a többiek, vagy egy órával tovább marad. Abban az egyetlen csendes órában több mindent meg tud csinálni, mint máskor egy egész nap alatt.

26323 2011.11.22. 16:34:55

Réka, pont így csináltam én is, amikor huzamosabb ideig dolgoztam otthon. Plusz előre eldöntöttem, aznap mennyi időt szánok rá, beállítottam az ébresztőt a végére, és csöngéskor szigorúan elment, kilép, kikapcsol. Nehezen ment, de ez az egyetlen módja, hogy az ember normális maradjon. :) Antibaby, sajnos nálam sem, de törekszem rá. Mondjuk van olyan része a munkámnak, amit mindig reggel, otthonról csinálok, de az csak egy facebook poszt, meg ahhoz az infókat összeszedni, kb. 10 perc, belefér. De huzamosabb összemosódást nem és nem akarok. :)

2582 2011.11.22. 16:57:53

Morri: Megértem. :)

Vass Mónika 2011.11.23. 12:27:13

Bocsi hogy így bejelentkezek ismeretlenként, de nem hagyhatom szó nélkül... Szóval egész biztosan munkafüggő a dolog, a magam részéről 11 éve vagyok itthon, mert 11 évesek az ikerfiaim, és mellettük van egy másfél éves is, emellett meseillusztrátor is vagyok, nem nagyon van olyan idő amikor ne lenne munkám, és imádok itthon dolgozni. Nem is tudom elképzelni hogy tudnék egy irodában rajzolni, ez teljesen elképzelhetelen. Ezért biztosan a munkától függ..

2582 2011.11.23. 13:40:57

Mónika: Nem kell elnézést kérned. :) Köszi a hozzászólást.

68941 2011.11.24. 09:27:31

Érdekes dolog ez a távmunka, mert még nyugaton is eléggé rugalmatlanok a cégék. Sőt, amelyiknek japán érdekeltsége is van, na őőők meg aztán főleg rugalmatlanok az otthonról dolgozással kapcsolatban. Akit nem látsz, nem úgy csinálja, ahogy kéne - elv alapján. Pedig aztán a zavaró tényezők mindkét helyen ugyanúgy megvannak. Mi egészen szerencsések vagyunk, mert a Zuram olyan irodai munkát végez, amit aztán tényleg bárhonnét lehet csinálni, csak legyen egy multifunkciónális nyomtatója és internet a közelben. Így adatott meg neki, hogy nyáron 3 hétig a balatoni házból végzi a munkáját, ebédidőben egyet csobban vagy biciklizik, a kertben matat... Jó dolog ez, és mellette a fealadatival sem úszik el. Nagyon szereti ezt így, főleg, hogy idén 4,5 hónapot voltunk úgy otthon (Magyarországon), hogy csak talán 2,5 hét szabit vett ki :) A kollégái 95%-a nem dolgozik távmunkában, nem igazán derítette ki, hogy miért is nem. Az 5% pedig nagyon örül, hogy a mai modern világban ez kezd valamennyire elfogadott lenni. Gazdaságilag is megfontolandó lenne, mert irodai helybérlési (rezsi) költségeket is csökkentené, egy autóban utazók mértékét is. Van irodai MSLynk, amivel a kollégák világszerte tudnak beszélgetni, chatelni azonnal, ha a másikra szüksége van. Szóval, nem is értjük, miért nincs ez jobban elterjedve, akár a kollégái, akár más cégek körében, akár itt Angliában, akár otthon... Jó otthonról dolgozni :) (bocs, megint hosszú lettem)

26323 2011.11.24. 09:58:19

Valaki a neonomád munkastílust próbálta már? (L'office, kávézók, ilyesmi)

108333 2011.11.24. 11:18:10

Mostanában többet foglakoztatott engem is ez a kérdés, főleg, amikor 1 hétig otthon betegeskedtünk. Az első 4 napban mondjuk élni is nehéz volt, de aztán rá-rápillantgattam a mailjeimre és belefutottam pár telefonhívásba is. Az otthoni munka előnyét abban látom, hogy nem frusztráltak a körülmények (amiről te is írsz: telefon, mail, csevegés stb.), sokkal nyugodtabban és valahogy távolabbról (nem csak fizikailag) láttam az adott problémát, így hamarabb jött az "áltását" pillanat és a megoldásé is. Viszont a munkahelyre való bejárásnak még mindig van egy nagy előnye (az általad felsoroltakon kívül):lehet akármilyen kedvem, itt mindig összekapom magam sőt, általában feldobódom, mert nem tehetem meg, hogy szétcsúszva és savanyúan járkáljak a stúdióban. Ezáltal az apró-cseprő kis problémák - esetleg egy reggeli összezördülés, vagy bosszankodás - hamar lemorzsolódnak rólam és "valós" jókedv lép a helyébe.

2582 2011.11.24. 11:22:25

morri: neonomád :) még nem hallottam ezt a szót, de tetszik. :) Én szoktam kávézóból. Nem mondom, hogy ott ülök egész nap, de előfordult már 2-3 alkalommal, mert pl. arra már rájöttem, hgoy ott jön legjobban az ihletem. Ha pl. cikket kell írni vagy valami krea anyagot összedobni, az első gondolatok mindig a Tranzitban jönnek hozzá. Aztán, ha már megvan a löket, máshol is be tudom fejezni.

25411 2011.11.24. 17:12:07

Az irodai mosógép üdvözítőnek tűnik...

106952 2011.11.24. 19:06:32

Elnézést, de nem olvasom végig a kommentáradatot. Annyit tennék hozzá, ha még nem volt róla szó, hogy szerintem bizonyos munkáknál nagyon praktikus a távmeló, bizonyos munkáknál nem. Ha sokat kell koncentrálnod, és önállóan dolgozol nagyrészt, akkor elég zavaró, ha a hátad mögött vagy a környezetedben állandóan trécselnek, ez tapasztalat, és sokkal gyorsabban haladsz, ha otthon a kedvenc zenédet hallgathatod munka közben, nem stresszelsz másokkal összezárva egy irodában, hanem oda tudsz egy az egyben koncentrálni a feladataidra. Nagy előny még, hogy sokkal korábban elkezdheted a munkát, illetve, hogy jelentős időt spórolhatsz meg azzal, hogy nem kell utazni. Az utazás, hacsak nem laksz tíz percre a munkahelyedtől, mindig sok időt vesz el a napból, úgy hogy észre sem veszed, ráadásul feleslegesen, hacsak nem akkor végzed el rendszeresen a napi bevásárlást, egyebeket.

110010 2011.11.24. 20:47:44

Hú, én dolgoztam otthon, egy negyedik emeleti lakásban, több évet. Szeretem is a munkámat, meg sajátcég is, de a végén úgy éreztem, hogy megöl ez az életforma. Nyilván belejátszott, hogy olykor irdatlanul sok munka volt, de rendszeressé váltak a 12-órás munkanapok. Agyilag kizsigerelt ez a terhelés (a rengeteg idő a négy fal között) és fizikailag is meglátszott, hogy nem futkároztam nap mint nap az irodába és vissza, meg intézkedni, ilyenek. Tulajdonképpen nem volt otthonom, az irodában laktam. Most az otthonom (egy kertes ház) és az irodám földrajzilag is jól elhatárolódik. Ha úgy akarom, később kezdek és délelőtt otthon intézem a meló egy részét. Olyan is van, főleg nyáron, hogy folyamatos nyugit igénylő munka van, vagy éppen kevés feladat ahhoz, hogy bemenjek, és akkor ismét otthonról nyomom. A kötelező bejárástól is megőrülnék, de szerintem most sikerült egy jó mixet összehozni, ami ki tudja, meddig tart :-)

103123 2011.11.25. 03:29:59

elég sok időbe telt míg megtanultam menedzselni az itthonról dolgozást. Pár hónap eltelt jóformán lazsálással, a "majd megcsinálom" hozzáállással. Utána jött a "felöltözök mintha mennék", ez nagyon sokat segített, hogy komolyan vegyem az ügyet. Azoknak meg akik szeretnek sok ember között lenni, nem való. Időnként nagyon magányossá válhat az ember. Volt időszak, hogy napokig jóformán senkihez nem szóltam. Nagy hátrány a minimális mozgás hiánya. Nem kell legalább elmenni a munkahelyre, hiszen ott van a másik szobába. Előnyei között felsorolnám a szabadon kialakítható programot, hogy közben biza lehet kavargatni egy ételt is, télen, esőben nem kell dideregni meg ázni. Még egy nagy hátrány: a család hozzáállása. Mindenki azt hiszi, hogy tele vagyok szabad idővel, elvégre, mindig csak otthon vagyok, tehát állhatok bárkinek bármikor a rendelkezésére. A családtagok meg nagyon nem akarják figyelembe venni, hogy MUNKÁM van. A "feladatok lelkesítő jellege" meg nagyon nagyon fontos!!!

2582 2011.11.25. 11:21:05

bogár: Behoztál egy új szempontot, a család hozzáállását. Köszi, ez is fontos.

56545 2011.11.25. 11:26:55

Én nagyon megszerettem az otthonról dolgozást az elmúlt hónapokban (meg tavaly az év második felében) de tény, hogy könnyű begubózni, nem kimozdulni és "rádepressziózni" az egyedüllétre. És a rendszer nagyon fontos - ezt még csak alakítgatom, tanulom hogy vagyok jobban terhelhető, mikor tudok jobban koncentrélni, mikorra időzítsek skype konferenciákat és mennyi szabad levegőre van szükségem, szóval ez is egyfajta önismereti folyamat. A mozgást a reggeli jógával oldom meg és hetente 2-3szor elbiciklizem a fiúmmal ebédelni aztán ha süt a nap, ülök kicsit a parkban és minden helyrejön. Pesten szerettem neonomádkodni is, nekem nagyon bejött, pl a Szimplában nyáron, nyitás után, vagy könyvtárban, Jelenben, Ellátóban, mégsincs egyedül az ember, jó zene van, az alapzaj, a pultosok és a vendégek meg pont arra jó, hogy néha kicsit kizökkentsen. De szuper lenne egy külön dolgozószoba (felöltözni én is felöltözöm, ha nem is annyira, mintha emberek közé mennék) és biztos, hogy nagy önuralom kell, hogy letegyem a gépet este és hétvégén ne pörögjek, meg az ügyfelekkel is meg kell értetni sokszor, hogy attól, hogy szabadúszó vagyok még nem elérhető napi 24 órában a hét minden napján. Ráadásul nálunk az a vicces helyzet van, hogy szabadúszok is, de van saját meló is, a barátommal közös is és ezeket mind priorizálni, menedzselni, mindent megoldani, nna az bonyolult. De pl a közösunkás dolgokra előre megbeszélt időpontokat iktattam be és munkamentes vacsorákat, különben megeszi a magánéletünket, hiába imádjuk mindketten. Szóval küzdök meg alakítok, de nem ülnék vissza egy irodába. (jelenleg)
süti beállítások módosítása