- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Karrier

2012. március 04. - Antibaby

Gyakran ledöbbenek, amikor egy laza, baráti vagy rokoni beszélgetés közepén tényként közli valaki a társasággal - afféle jólinformáltan magabiztos stílusban -, hogy én egy szép és ígéretes karriert hagytam félbe majdnem két éve. Általában váratlanul ér, és annyira ledöbbenek a kijelentésen, hogy köpni-nyelni nem tudok. Csak később kezdem érezni, hogy valami nagyon nincs rendben a fejekben, és hogy ez engem, szándékaim ellenére is, degradál.

Azt meg sem említem, hogy akik ilyesmit felhoznak, és teljesen igaznak is vélik a megállapításukat, azoknak többnyire fogalmuk sincs, mivel is foglalkoztam én ott, milyen cég volt, milyen feladataim voltak, milyen volt a kollektíva, mennyit kerestem és milyen kilátásaim voltak a jövőre... de még olyan is van, aki azt sem tudja, most mit csinálok. A tegnapi "szóba hozó" pl. azt hitte, hogy jelenleg a kerékpár business-ben dolgozom... szóval egyáltalán nincsenek képben, mégis az él a fejükben, egyedüli és megrendíthetetlen igazságként, hogy ahol sokan dolgoznak, van menza, és akár nyugdíjig lehet ugyanabban a székben ülni és ugyanazt a virágot locsolni az asztal csücskén, az az "ígéretes karrier" helyszíne. Minden más pénzmosoda (ezt is a héten hallottam, egy magát nagyra tartó tanácsadótól).

Az, hogy esetleg valakinek egy több száz fős cégnél is eljöhet az a pont, amikor tele lesz a puttonya, és egy worldwide márkát képviselő vállalatnál is érezheti úgy, hogy sem előre, se oldalra nem tud haladni, és hogy igenis léphet az ember előre a "kárrrierrrjében" (ha az egyáltalán olyan nagyon fontos) azáltal, hogy egy egészen más típusú cégnél más fajta munkát vállal, eszükbe sem jut. Pedig mennyi újat csináltam, mennyi újat tanultam magamról és a világról...

Valahogy beléjük van égve, és meglepő módon sokszor még a fiatalokba is, hogy egy (vagy egy-két) helyen kell ledolgozni az egész életünket. Minden más kudarc. Hát, baromira nem az.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr86824883

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

101737 2012.03.05. 06:26:55

Teljesen egyet ertek veled bar regen bennem is ez volt: egy munkahely nyugdijig mert otthon ezt lattam. Aztan most mar az x. munkahelyemen vagyok, nem egeszen önkentesen (mobbing ketszer, valsag egyszer) es lassan mar az a szitu, hogy fel ev utan mar mehetnekem van, mert unatkozom, csak az ilyen gyors valtogatas nem nez ki jol az eletrajzomban... :-/ Pedig meg mindig nem tudom, hogy mi akarok lenni, ha nagy leszek (31 vagyok). :-D

112949 2012.03.05. 07:23:13

Amikor életemben első alkalommal elhelyezkedtem, az idősebb rokonaim megnyugodva konstatálták, hogy nyugdíjas állást sikerült találnom a nagy állami cégnél. Aztán néhány év múlva úgy láttam, hogy bármily szépen haladtam a ranglétrán és bármily szép kilátásaim voltak, vécépapírrá degradálom a diplomámat, csak egy vállalatspecifikus tudással fogok bírni, ha továbbra is maradok. Váltottam. Az ismeretlen és a bizonytalan felé. A mostani - piacképes - tudásomat, tapasztalatomat nem tudtam volna megszerezni, ha ezt a lépést nem teszem meg, s ráadásul elégedett is vagyok mindezzel. A rokonaim egy nem kis része azonban továbbra is úgy véli, hogy hülyeséget csináltam mintegy 12 éve a váltással, pedig ha az előbb jelzetteket nem is tudják értékelni, mert nem ismerik ezt a piacot, azért az életszínvonalbeli pozitív változást ők is érzékelik. Mégis....

26323 2012.03.05. 18:41:08

Én csak egyszer dolgoztam nagy cégnél, az sem multi volt, hanem állami. Most egy kicsi, de azért nemzetközi helyen vagyok, és sokkal jobban élvezem, mint a multiknál ücsörgő barátaim. Talán a fő különbség, hogy nem csak egy fogaskerék vagyok a nagy gépezetben, megvalósíthatom az egyéni elképzeléseimet, kézzelfogható a munkám eredménye. Kívülről nézve biztos sokkal nagyobb karrier egy csilivili Duna parti irodaházba bejárni kiskosztümben, mint amit én csinálok, de leszarom, jól érzem magam és rengeteget tanultam, mióta itt vagyok. Megjegyzem a multis barátaim közül egy sem szereti a munkáját.
süti beállítások módosítása