- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Ui.

2012. március 07. - Antibaby

Elég sokakkal e-mailezek, baráti, rokoni és üzleti körben. Az elmúlt hetekben egy új jelenségre lettem figyelmes. Egyre többen írnak az e-mailjük végére "utóiratot". Amikor először láttam ilyet, csak felhúztam a szemöldököm, most már viszont kezd vicces lenni, ahogy terjed.

A levél végi utóirat emlékeim szerint azt a célt szolgálta - amikor még kézzel írtunk és postán adtuk fel a közlendőnket, hogy miután végigkoncentráltuk a papírlap mindkét oldalát, hogy tartsuk a sorvezetőt és gyöngybetűkkel írjunk, és a levél végére már odabiggyesztettük az elköszönő szavakat és az aláírásunkat, de még valami eszünkbe jutott -, hogy ne kelljen az egész irományt összegyűrni és elkezdeni előlről. Ilyenkor az aláírás után odatűztük, hogy Ui.: blablabla, és elegánsan meg volt oldva a probléma. Szétszórtabbék még Ui1, Ui2, Ui3 stb. verziókkal is próbálkoztak.

E-mailben ugyanez szerintem vicces. Ha valamit kifelejtettünk, csak fel kell lépkedni a kurzorral és kiegészíthetjük a szöveget. Az Ui. viszont ezek szerint jól berögzült, és talán nem is gondolkodik, aki használja. Mást nem tudok elképzelni.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr576824887

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

67331 2012.03.07. 13:54:19

Hehe...Ez vicces, én szoktam használni, de nálam az az egyszerű oka, hogy ha válaszolok egy e-mailre, vagy írok valamit, és attól teljesen eltérő hozzáfűznivalóm vagy kérdésem van, akkor azt utóiratba írom bele. Papír levélben ritkán vagy inkább szinte soha nem írok utóiratot...

68941 2012.03.07. 17:34:20

én is használok (most az útleírós blogomban meg pluszban beteszem a végére az utóiratokat :)) Nekem ezek az email végén ui-k arra vannak, hogy valami olyat említek meg, ami annyira nem fontos, csak megjegyzésként elmondom, hogy esetleg ezt még érdekességnek olvassa el a címzett. Én szeretem :)

vera 2012.03.10. 09:53:21

Ha visszaolvasnam amit irok (akar e-mailben is), nem kuldenem el, vagy atirnam a felet, szoval nalam maradt az eredeti funkcio. Es sokszor ott van a lenyeg, ugyanis ha valakinek szaz ev utan irok, kell a hosszu felvezetes :)

nekem8 2012.03.10. 11:47:25

Szia! Én annyira szeretek utóiratot irni,hiszen "igazi" levelet már szinte nem is írok tehát marad a jól bevált utóirat....:D:D:D Juppiiii:) U.I:mindenkinek szép hétvégét!

anyu(ha) 2012.03.10. 22:02:33

Évekkel ezelőtt ritkán fordult elő velem utóirat-mentes mail. Most, hogy olvasom ezt a posztot, azon gondolkodom, miért tűntek el a leveleimből az utóiratok, hiszen változatlanul szeretem őket, bizonyosan nem a divattal való szándékos szembemenés az oka.

188181 2012.03.11. 17:34:57

én is írok néha utóiratot. mikor valamiről szól a mél, és valami teljesen más témában van egy mondatom. egy új bekezdést nem érdemes beszúrni (és ezzel kizökkenteni szegény olvasómat), de külön e-mailt írni még kevésbé. az utóirat erre pont jó.

19110 2012.03.13. 11:39:17

A kézzel írott levéllel kapcsolatban alighanem erről volt szó, de az e-mailben más lett az utóirat funkciója. Ma már valóban arról van szó, hogy a levél fő tárgyához, a fő mondanivalóhoz szervesen nem (vagy sehogy sem) kapcsolódó közlendőnek ad helyet. Igazából szerkesztési elem lett. Én például elég jól végiggondoltam ezt, és - igaz, ritkán - használom.
süti beállítások módosítása