- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Ütközések

2007. augusztus 26. - Antibaby
Ütközések - Crash

Az Ütközések című filmet megnézetném mindenkivel. Talán a legjobb, vagy legalábbis az egyik legjobb alkotás a rasszizmus témakörében. Erős mondanivalóval, felismerésekkel, és remek színészi játékokkal. Engem kicsit a Babel történetszerkesztésére emlékeztet, ahogy minden szál összeér egy vagy több másikkal, csak itt az események láncolatának más szerep jut. A lényeg, hogy mindenki dühös. Mindenki haragszik valakire, s oka is van rá, de a fene se tudja már, ki kezdte. Fehér, fekete, sárga. Mexikói, kínai, perzsa, koreai. Los Angeles olvasztótégelyében egymáson vezetik le felgyülemlett feszültségüket. Senki nem bízhat senkiben, pedig pont egymásra lenne szükségük.
A film első felében attól zokogtam, milyen jól bemutatja a helyzet kilátástalanságát, kínos megoldhatatlanságát, a totális káoszt és gyűlöletet. A második felében meg attól, hogy a felfokozott agresszivitás őrületes örvényében mindenki tud tenni egy kicsit, egy apró, de fontos lépést azért, hogy mégse öljük már meg egymást. Oké, az Ütközések alig két napba sűríti össze az eseményeket, ami nem túl életszerű. A végére valamennyi szereplőnek megvilágosodása van, amit szimfónikusok és hatásvadász képek nyomatékosítanak, s nekem ettől a hollywoodi stílustól mindig émelyeg a gyomrom. De a film ezzel együtt nagyon komoly mondanivalóval rendelkezik, odacsap az asztalra rendesen. Örülök, hogy időnként jó helyre adják az Oscar-díjakat.
Kíváncsi lennék, ha egy "aktívan" rasszista ember megnézné, rá milyen hatással lenne.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr726822037

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

k_edina 2007.08.28. 09:44:45

El kéne vinni rá a hungarista sógoromat.

31341 2007.08.29. 16:35:38

És sorozat lesz belőle, tudtad? Van, amiről nem kéne több bőrt lehúzni, mint amennyi van rajta. Az Ütközések szeritem ilyen... kár elbaszni.

42278 2007.09.05. 22:24:32

Óriási film. Én azt szeretem benne, hogy arra jöttem rá, hogy az élet is ilyen. Hogy, hogyan, milyen körülmények között találkoznak azok akikkel én összefutok.

73351 2010.06.22. 02:06:18

Szerintem A Film nem csak a rasszizmussal kapcsolatos, illetve ez attól függ, hogy a rasszizmust mire mondjuk. Mert ha arra, hogy mindenki elítél mindenkit, az más. Természetesen nagy szerepet játszanak az előítéletek is benne, de szerintem az is, hogy ez a világ mindenkit tönkretesz, mindenki arrogáns és agresszív lesz tőle. Mert mindenki stresszel. És szerintem az sem elhanyagolható, hogy az emberek egy másik embert elkönyvelnek egy bizonyos helyzet után, mert például megaláz egy színesbőrűt, viszont egy másik helyzetben meg teljesen véletlenül Ő menti meg, akár az élete árán is. Szerintem az ember nagyon is helyzetfüggő, ezért nem egészséges, ha eljátsszuk a jó gyereket és ítélünk, ha nem ismerünk valakit. Szerintem ez mind nagyon lényeges. U.I.: Bocsánat, ha gázos volt a megfogalmazás, a fáradtság teszi. Üdv. Füles

Lorraine 2011.07.04. 07:25:21

Well maaacdmia nuts, how about that.

Jacki 2011.07.04. 19:06:21

You keep it up now, udnetrsnad? Really good to know.
süti beállítások módosítása