- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Ne így!

2007. szeptember 21. - Antibaby
Nézem ezt a videót. Nézem jobbról, nézem balról, s nem tudom hova tenni. Értem a lényegét, a vízből előbukkanó csupasz test, az a megtisztulás-érzés... ami csak annak jön át, aki már ebben él. Tehát kampányként szerintem hatástalan. Bár kétségkívül figyelemfelkeltő.
Próbáltam visszaemlékezni arra az időszakra, amikor felismertem, hogy vegetáriánus vagyok. Szándékosan nem úgy fogalmazok, hogy "amikor vegetáriánus lettem",  mert mindig is az voltam, csak rá kellett jönnöm. Próbáltam tehát felidézni azt a periódusát az életemnek, s elképzelni, ha akkor idősebb vagyok, s lettek volna ilyen reklámok, vajon azok hatására választottam volna-e a vegetáriánus életvitelt. Valószínűleg nem. Persze ettől még hallassa a hangját mindenki úgy, ahogy jónak látja. Az sem utolsó dolog, ha ezzel életben tartja a társadalmi párbeszédet.
Semmi bajom a PETA-val, de a vegetarianizmus kérdését elég egyoldalúan kezeli. Az állatvédelem, s most Alicia Silverstone kapcsán a fogyás, szépészet oldaláról. Attól tartok, a szervezet ezzel épp azt az előítéletet erősíti, hogy ez egy újabb kozmetikum, egy fogyasztótrükk, és persze szembepisilendő divathullám. Pedig az emberiség fejlődése lehetne benne. Lehet, hogy ennek kommunikálása még nagyon korai. Talán szükségtelen is. Nem tudom, sem reklámszakember, sem tudós nem vagyok. Viszont vegetáriánusként nem azt érzem egy ilyen filmet megtekintve, hogy "igen, ez az!".

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr826822161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

4651 2007.09.21. 15:24:32

Szerintem Aliciaval nem a karcsúságot, hanem a bőrtónusát akarják hangsúlyozni. Vegák között elég sok a kövér, csak a statisztikákat nagyon szeretik szépíteni és erről csak az életben lehet infot kapni. És a bőrnek tényleg nagyon jót tesz. Egy hónap alatt is érezhető a különbség

2582 2007.09.21. 17:06:38

Ő nyilatkozza valahol, hogy ezáltal fogyott sokat, és ezt veszélyes üzenetnek tartom. Meg azt is, hogy kozmetikumként mutatják be a vegetarianizmust. Én még nem találkoztam kövér vegetáriánussal, de el tudom képzelni, mert a hús elhagyásával még lehet "rosszul" étkezni. Meg más is vezethet túlsúlyhoz. A bőrre gyakorolt hatást sajnos csak másokon látom. Én vagyok az ellenpélda. Bár azt hiszem, a vegán életmód, konkrétan a tojás elhagyása okoz igen látványos változást.

4651 2007.09.21. 17:14:46

Alapvetően nem a hús hízlal, hanem, amit mellé és utána letolsz. Desszerteket, nasikat a vegák is esznek szép számmal. Én sok kövér vegát ismerek :) A bőröm meg mindig észreveszem, amikor kiürül belőlem a hús által hagyott méreganyag.

Dweyra 2007.09.21. 17:28:09

"Viszont vegetáriánusként nem azt érzem egy ilyen filmet megtekintve, hogy "igen, ez az!". Nem vagyok vegetáriánus, de valahogy mindennel kapcsolatban van bennem egyfajta ellenérzés, amit azért kellene megvennem vagy átgondolnom, mert egy híresség is így csinál. A fogyasztóguruk képével díszített kaják, ha rajtam múlik, az áruház polcán romlanak meg, a sztárparfümöket meg sem szívesen szagolom. Nem tudom az okát, de tényleg borsódzom tőle. Ha valaha vega leszek (ki tudja, abszolút benne van a pakliban ez is), akkor sem azért, mert Alicia ettől szép.

2582 2007.09.21. 17:39:36

Sőt, Ana, szerintem a vegák több édességet is kívánnak, mint a húsevők. Viszont megint egy dolog, amiben máshogy működöm: én a csokitól pl. egyáltalán nem hízok, akármennyit magamba tömhetek. Viszont csúnya lesz a bőröm tőle. :) Engem inkább a pizza, kenyér, ilyesmi hízlal.

Polly 2011.07.04. 01:55:51

I weatnd to spend a minute to thank you for this.

Nook 2011.07.04. 18:48:46

Dude, right on there bhroter.
süti beállítások módosítása