Nézem ezt a videót. Nézem jobbról, nézem balról, s nem tudom hova tenni. Értem a lényegét, a vízből előbukkanó csupasz test, az a megtisztulás-érzés... ami csak annak jön át, aki már ebben él. Tehát kampányként szerintem hatástalan. Bár kétségkívül figyelemfelkeltő.
Próbáltam visszaemlékezni arra az időszakra, amikor felismertem, hogy vegetáriánus vagyok. Szándékosan nem úgy fogalmazok, hogy "amikor vegetáriánus lettem", mert mindig is az voltam, csak rá kellett jönnöm. Próbáltam tehát felidézni azt a periódusát az életemnek, s elképzelni, ha akkor idősebb vagyok, s lettek volna ilyen reklámok, vajon azok hatására választottam volna-e a vegetáriánus életvitelt. Valószínűleg nem. Persze ettől még hallassa a hangját mindenki úgy, ahogy jónak látja. Az sem utolsó dolog, ha ezzel életben tartja a társadalmi párbeszédet.
Semmi bajom a PETA-val, de a vegetarianizmus kérdését elég egyoldalúan kezeli. Az állatvédelem, s most Alicia Silverstone kapcsán a fogyás, szépészet oldaláról. Attól tartok, a szervezet ezzel épp azt az előítéletet erősíti, hogy ez egy újabb kozmetikum, egy fogyasztótrükk, és persze szembepisilendő divathullám. Pedig az emberiség fejlődése lehetne benne. Lehet, hogy ennek kommunikálása még nagyon korai. Talán szükségtelen is. Nem tudom, sem reklámszakember, sem tudós nem vagyok. Viszont vegetáriánusként nem azt érzem egy ilyen filmet megtekintve, hogy "igen, ez az!".