- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Lakástrend Kiállítás

2008. március 08. - Antibaby
Egész héten vártam ezt a napot, megyek a Lakástrend kiállításra, családostul. Anyósoméknak jó kis házassági évfordulós ajándék lesz, nekem meg klassz hétvégi kikapcsolódás. Ráadásul a héten kiderült, írhatok is róla egy lapba, s ez még inkább lelkesített.
Most itt ülök a gép előtt, miután végigjártam az egészet, műcsarnokostul, gödröstül, s egyetlen igazán kellemes csalódást tudok felidézni: a Műcsarnok büféjének kókuszgolyóját.
Ami az írást illeti, a feladat úgy szólt, hogy ne eresszem bő lére, csak azzal foglalkozzak, ami valóban újdonság. Nem voltam a tavalyi Lakástrenden, ezért izgultam, hogy olyan cuccokat is újnak látok majd, amelyeket már láthattam volna. Ezzel szemben mintha 2-3 évet visszalépett volna a lakberendezés. Nem mondom, voltak szép cuccok, de semmi új, semmi meglepő, sőt egy-két helyen a bútorokat is csak úgy lerakták, megkreált enteriőr, szemet gyönyörködtető tálalás nélkül, bútorraktárosan.
Utólag azt mondanám, ez inkább egy vásár, a kiállítók mind olyan cégek, amelyek a magyar piacon is jelen vannak és eladni szeretnének. Ebből kifolyólag kicsit lépéshátrányban van a kiállítás, úgy érzem. Hogy mihez képest? Feltételezem, hogy a külföldi megfelelőikhez, de az interneten elérhető designoldalakhoz képest is. Úgy, ahogy le van maradva a tömegízlés a modern dizájntól és a kortárs művészettől. Nem baj, ha lakberendezési vásárt rendeznek, s arra ez remek lett volna, szép, de már több helyen elérhető cuccokkal. Csak akkor nem értem, miért a Műcsarnok ad otthont neki, azt sugallva, hogy a (tömegesen) eladható helyett a magas szintű művészet jelenik majd meg.
Idén a Lakástrend belépővel két helyszínre mehet be a látogató: a szokásos Műcsarnokon kívül a Gödör Klubba is, ahol hazai designerek (Madeinhungary) és kelet-európai tervezők (Med - Meeting of eastern design) munkáit mutatják be. Ennek már inkább van kiállítás jellege. Tudom, nem ettől függ, de itt "Don't touch!" táblákat helyeztek a tárgyakra, s nem közvetlenül a "vedd meg" a cél. Csak közvetetten. :) De sajnos innen is csalódottan távoztam. Valahogy olyan fáradtnak tűnik az egész... vajon miért?

Na jó, jó, megérte, a kókuszgolyó miatt, a fotózás (lakástrendes és nem lakástrendes) miatt, és néhány szép darab és kellemesen berendezett tér miatt. Jó sok fotó született, itt lehet megnézni őket:

Lakástrend 2008

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr146822803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

816 2008.03.09. 08:48:36

beleszerettem a "lavór" székbe...

39397 2008.03.09. 10:38:02

Ez úgy eléggé emlékeztet a tavalyira. Annyira már nem is bánom, hogy idén kimarad nekem.

bahha 2008.03.09. 11:00:17

elmentem a gödörbe, de meglepődtem, hogy nem ingyenes és úgy döntöttem, hogy így inkább nem akarom.

tina 2008.03.09. 13:54:38

Kedves Antibaby! Az Arteonnal lévő függönyöket maximum idén láthattad először Párizsban, már ha ilyen jellegű helyekre van lehetőséged ellátogatni! Ora Itoval és az ő termékeivel hol sikerült találkoznod? Te, mit tudsz egyáltalán felmutatni? Szerintem olyanok itélkezzenek, akik valamit azért az életük során fel tudtak már mutatni!

2582 2008.03.09. 14:12:49

Tina, az Ora Ito Gorenje konyha (kint a téren) valóban csodaszép és még csak a neten találkozhattunk vele. Majd írok is róla, csak nem itt. Volt még egy ötletes szék, meg ez-az, de a kiállítás egészéről alkottam véleményt és azt fenntartom. A kiállított termékek nagy része jó helyen van a boltokban, de egy design és lakberendezési kiállítástól a Műcsarnokban szerintem mást várna a látogató. Legalábbis én, de ahogy olvasom a beszámolókat a neten, mások is. Mivel vélemény volt, s nem ítélkezés, a "kirohanásodat" és az életemre utaló megjegyzésedet sem értem.

2582 2008.03.10. 07:37:04

Nem megy ki a fejemből ez a kedves hozzászólás. Elmentem egy kiállításra, kifizettem 4x1500 Ft-ot, csalódottan jöttem haza, és ezt megírtam a személyes naplómba. Az egyik kiállító cég képviselője meg azt kérdezi, ki vagyok én, hogy kritizálok. A látogató. Furcsán érzem magam, mert olyan ez, mintha vennék egy cipőt, aztán panaszkodnék, mert szorítja a lábam, feltöri a sarkam. Erre az egyik cipőboltos nekem szegezné a kérdést, mit tettem én le az asztalra, hogy kritizálni merem a cipőkészítőik munkáját. :)

816 2008.03.10. 21:05:27

(nincs valakinek egy tippje, hol találok az országban megfizethető áron, élénk színekben "lavórszéket"? bocs, tényleg megtetszett:)) egyébként ilyenkor kicsit magamra emlékeztetsz, azt hittem, hogy csak én vagyok képes rágni magam egy-egy ilyen helyzetben, még akkor is, ha tudom, hogy igazam van, azért mégis rosszul esik a beszólás :)

Sticky 2011.07.03. 10:43:20

This is exactly what I was looking for. Thanks for wirting!

Cannon 2011.07.04. 15:58:02

With the bases loaded you srtcuk us out with that answer!
süti beállítások módosítása