- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Lakáshelyzet

2008. március 13. - Antibaby
És akkor még beúszik jobbról a képbe, hogy kellene lakást venni, gyorsan, jót, olcsón, ám hű de igényesek vagyunk, nem akárhol, nem akárhogy. Igazság szerint az év elején már nekiveselkedtem a nézelődésnek, de hamar elment a kedvem (két nap után, úgy emlékszem). Azt hiszem, az első gyors számolgatásnál. Hogy milyen környezetben tudnánk élni, ha havi X ezret a banknak törlesztenénk, és milyenben, ha ugyanennyi pénzből inkább bérelnénk. Az első esetben 25 év olyan helyen, ahol nem érezzük jól magunkat, ott is csutkára meghúzott nadrágszíjjal, a gatyánkat is ráfizetve. A másodikban egy nem túl nagy, de nem is pici, ám jó állapotú lakás, a város kellemesebb részén. Az első esetben magunknak, a másodikban idegennek fizetnénk.
S csak én leszek ideges attól, hogy 20-25 évre elköteleződjek?
Szóval pár nap után elment a kedvem.
Most ismét napirendre került a téma. Nincs elég dolgunk amúgyis. De muszáj lesz, muszáj lesz mindent egyszerre. Ha jól emlékszem, tudtuk már az évkezdetkor és azóta is. Kemény év ez, kipurcanós, túlhajszolt, de megéri.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr206822823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

missMarple 2008.03.14. 07:16:51

ha nem ragaszkodtok nagyon budához, nézzétek meg a stróbl alajos utca környékét, a régi lakótelepet. a népstadion egy köpésre van (5 perc séta), kellemes zöldövezeti környék, barátságos lakók, elviselhető árfekvés. épp hétfőn vettem ott lakást, ezért reklámozom annyira :-) de tényleg. 50-55 négyzetmétert megkapsz 11-14 millió forintért, a közlekedése kiváló, állati hangulatos az egész. csak örülnék, ha jó fejek költöznének a környékre :-)) és az én 53 nm-es kérómból ki tudok szorítani 1+2 szobát, ezért mondjuk az előszobát be kell áldoznom. de legalább elmondhatom, hogy jóbarátok-stílusú lesz a lakásom. :-)

missMarple 2008.03.14. 07:24:26

hozzáteszem még, én ugyanezeket a köröket futottam le. full belvárosi lényként először ragaszkodtam a legbelső részekhez. aztán egyre inkább kezdett idegesíteni, hogy a belvárosi lakások vagy zajos utcára, vagy szűk és/vagy lepukkant gangra néznek. és a környék hibáit is egyre inkább látni kezdtem. és egyre inkább kétségbeestem, mert az új lakást már nem ideiglenesnek szántam, és ezért semmilyen kompromisszumot nem akartam kötni. de csak olyan lakásokat találtam, ahol valamilyen kompromisszumot mindenképp kellett kötnöm. aztán jött a happy end. csak a felújítást éljem túl :-))

Zizi 2008.03.14. 09:18:27

Kitartas, mi ket evig kerestuk a mostani hajlekunkat. Es ugy voltam vele nagyon gyakran, hogy hagyom a fenebe az egeszet, ugysem talalunk olyat, ami megfizetheto es jo helyen van. Amikor mar letettunk rola, vegre az olunkbe pottyant az otthonunk, ismeros szolt, hogy elado (de nem tole vettük). Aztan az egesz hitelintezes oriasi idegi megterheles volt, sokat veszekedtunk mert a 25 ev az 25 ev es vajon mi lesz ha vmi negativ dolog beüt. Most lassan harom honapja lakunk az uj otthonunkban es azt mondom, hogy jo, hogy nem kotottunk kompromisszumot a lakas elhelyezkedese, nagysaga es felosztasa temaban. A penzugyi oldalat is atragtuk elotte vagy szazszor es az is nagyon fontos volt, mert igy most nyugodtan tudok aludni. Mondjuk igy utolag az is jo volt, hogy elotte megneztunk vagy 20 elado ingatlant, mert a vegen mar nagyon is jol tudtuk, mire kell figyelni es tulajdonkeppen mit is akarunk. Ugyhogy kitartas es turelem (nekem persze most mar konnyu beszelni...)!!!

2582 2008.03.14. 09:28:58

missMarple, köszi. Olyan lelkesen írsz róla, hogy meg fogom nézni. Jó lenne Budán maradni, de azért Pesten is szóbajöhet egy-két hely. Inkább az új építésűek tetszenek, de ki tudja, mibe habarodik végül bele az ember. Én szeretek belvárosban lakni (már amennyire a mostani belvárosnak számít). 16-17 évet töltöttem Csepelen, külső kerületbe már nem szívesen költöznék. Szeretem, ha ott vagyok a pezsgés közelében, de ha behúzódom a lakásba, az csendes legyen és hangulatos. A csend a jelenlegiben nem mindig valósul meg, mégis örülök, hogy itt lakhatok. Nehéz lesz az elválás, mert minden, amit a lakásban szerettem, a saját első, lelkes, kreatív ötleteink eredménye. Zizi, neked is köszi. Végül hol vettetek?

Sloane 2008.03.14. 11:35:30

Nem a legolcsóbb, de ha korrekt építtetőt szeretnél és minőségi kivitelezést akkor ezt ajánlom: www.kondorosi.hu

308 2008.03.14. 11:45:59

stróbl alajos utca? na nee ott megy a hungária körút, állandó dugó van a kerepesi úton, mellette épült az arena corner, az arena plaza. nyolcadik kerület, persze a kerület többi részéhez képest jó, na de egy második kerülethez még véletlenül sem közelít... antibaby, én vettem lakást másfél éve, és most pontosan azért árulom, mert egyedül képtelenség fenntartani egy hitelt. persze ti ketten vagytok, most már én is, viszont emiatt meg nagyobb lakás kell :D

Ági - kock 2008.03.14. 12:19:06

Én ajánlanám a mi környékünket, ez belváros és a mi lakásunk nagyon csendes, el sem hiszik az emberek, hogy itt van 50 méterre a körút. De ez drága környék, itt 20M alatt nemigen kapsz 50 nm-es lakást sajnos...

29810 2008.03.14. 14:43:53

Jöjjön ki Óbudára. Vagy az már túl messze?

1396 2008.03.14. 16:36:50

Én igazán szerencsésnek mondhatom magam, ugyanis Pesten sikerült egy nagyon jó helyen (Hősök-tere közelében) vennem lakást, nagyon jó áron. Persze, megnéztem én is rengeteget, de valahogy mindig hiányzott valami...amit viszont végül megvettem, az nagyon gyorsan történt, ugyanis beléptem és éreztem is egyből, hogy "hazaértem". szerintem az nagypon fontos, hogy el tudd magad képzelni ott, a saját bútoraiddal, kicitkavatjaiddal, életeddel. :) A hitel már nem zavar, úgy szoktam magamban elintézni, hogy ha minden kötél szakad, de tényleg minden (olyat egyelőre hál'Isten nem tudok elképzelni), akkor eladom...persze, nem ez a cél :) MissMarple nagyon jó kis környék, amiről írsz valóban! :) És a felújítást túl lehet élni, agyvérzéssel, idegbajjal, de többen túlélték már, pl én is novemberben, broáf. :)

1396 2008.03.14. 16:37:24

és az utolsó mondatod nálam is nagyon megvan...

2582 2008.03.14. 17:02:29

Sloane: A Kondorosit nézegettük már mi is, nem rossz, de hasonló áron szerintem jobbat is lehet kapni. Minőségre nem tudom, elhelyezkedésre, környékre, kilátásra talán lehet. Majd meglátjuk. Még nincs elvetve. rldd: Nem tudom, melyik a Stróbl Alajos utca, de a Keleti környéke nekem nem szimpatikus. A pláza és a Hungária meg nem feltétlenül akadály, hiszen most a Mammut és a Margit körút közelében lakom. Ja, és persze, jó lenne 50 nm vagy afelett, de ha valamiben, ebben tudunk kompromisszumot kötni a többi feltétel miatt. Most is 28 nm-en lakunk. Ha egy fél szobával nagyobb lenne, már eltévednénk, szerintem. :) Ági: Azt a környéket én is ajánlom magunknak. :) Pest egyik legvonzóbb része, közlekedésileg, környezetileg, lakók tekintetében is, és közel van a nyüzsgés is, ugyanakkor egy csomó lakás panorámás a Dunára. A tietek is? Kicsivel arrébb, ott a tudodmelyikparknál, ahol a híres író is lakik/lakott, na ott is szívesen vennék (nyernék a lottón) egy lakást.

2582 2008.03.14. 17:09:07

pazzo: Óbudának is vannak szimpatikus, elérhető részei, úgyhogy még nem zártuk ki. :) Te merre vagy ismerős ott? Búgó: hű, az is jó hely Pesten. Mondjuk sok a romos épület, de a szépen karbantatott is. A "hazaértem" feeling pedig az, amit keresünk. Lehet, hogy egész másban fogjuk megtalálni, mint amit most elképzelünk magunknak. (nincsenek kicitkacatjaim :))) ) A hitellel kapcsolatban úgy vagyok már, hogy ha nem több, mint amennyi egy lakás bérleti díja is lenne, akkor nincs miért aggódnom. A legeslegrosszabb esetben is az van, hogy el kell adni a lakást, amit meg befizettem, az felfogható lakbérnek.

Ági 2008.03.14. 17:26:14

Nem, a miénk nem panorámás lakás, az sokkal sokkal drágábbá tenné és így sem volt olcsó... de egyszer eljöhetnél tényleg, szívesen látnánk. :-)

2582 2008.03.14. 17:35:36

Ági, köszi. :) Rögtön kéglire nem szeretnék, tudod, milyen félénk tudok lenni. :))) Viszont a találkozónk már nagyon régóta ott van a levegőben. Most már lassan tőled függ, amikor jól vagy, és úgy érzed, hgoy nem nyűg, teázhatnánk egyet.

missMarple 2008.03.14. 19:25:21

rldd: ha csak ránézel a térképre, akkor tényleg úgy tűnik, hogy gázos a környék. ugyanakkor leszállsz a metróból, bemész a százados útra, elsétálsz a művésztelep mellett, majd a stróbl alajoson még egy pici panel lakótelep mellett is (itt 70-80 nm-es lakások vannak nagyon drágán, 20-22 miláért mérik őket.) és megérkezel egy huszas években épült, nagyon barátságos, hangulatában kicsit a wekerlére emlékeztető telepre. a hungária és a kerepesi innen már 300 méterre van, a zaj egyáltalán nem hallatszik be. és a sok zöld szűri a levegőt is. beszélgettem pár ottakóval is, ők is csak jót mondtak. a keleti környékét én eleve kizártam a keresgélésből, az nagyon pusztulat rész.

verbeka 2008.03.16. 09:52:55

A probléma nálam is hasonló volt. Nem akartam két lakást venni, egyet magamnak, egyet a banknak úgy, hogy 30 évig lakok egy olyan laksában, ami még meg sem felel igazán. Végül úgy döntöttem, hogy a városliget sarkánál veszek egy iciri-piciri lakást (14,1 m2), este 10-kor felhívtam a főnökömet, hogy tud-e még 1 milla kamatmentest kölcsönt adni, azt mondta, miért ne, úgyhogy megvettem. igaz, kicsi a lakás, de 6 év múlva túl vagyok az egészen, és nem építenek mégegy üvegpalotát a bankok a pénzemből. utólag azt mondom, megérte. egyedül pont elférek, és ha kell, később tovább tudok lépni.

2582 2008.04.22. 22:50:50

MissMarple, most jutottam odáig, hogy megnéztem személyesen is a Stróbl Alajon utca környékét, van ott tök új építésű lakás is, és valóban egész jó hely, attól függetlenül, hogy pár utcával arrébb már nem túl megnyugtató. Egyelőre budaiak is versenyben vannak még, de ha nem jönnek össze, akkor még akár ez is lehet belőle.

Jeslyn 2011.07.04. 01:50:42

Superbly illuminaitng data here, thanks!

Lavar 2011.07.04. 19:39:01

Wow, that’s a really clever way of tihkning about it!
süti beállítások módosítása