- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Vegetáriánus gyorsétterem

2008. május 01. - Antibaby
Nemrég nyílt egy vegetáriánus gyorsétterem (Veggie Express), méghozzá jó helyen, pont ott, ahol elég sokan elég sokat járunk, s eddig vagy nagyon sok pénzért, vagy nagyon műanyagot lehetett csak enni.
A Veggie Express a Váci utcai Zara és a Petőfi Sándor utcai Humanic között található, a Kristóf téren. Tálcás önkiszolgáló rendszerben működő gyorsétterem. Ami a kínálatot illeti, nincsenek olyan különleges ételeik, mint mondjuk az Andrássy úti Bombay Express-ben, legalábbis a magyar ízlelőbimbók szempontjából vizsgálva. Ez nem gond, csak egy megállapítás. Saláták, levesek, tésztaételek, sült és nyers zöldségek, falafelgombóc, ilyesmi. Semmi eliteskedés, de minden rendben van, tisztaság és rend, még a tálcák is ragyognak, ami az ilyen helyek kritikus pontja szokott lenni. A személyzet a szokásosnál sokkal kedvesebb, vega életmód szempontjából hitelesnek tűnő, harminc felé járó fiatalokból áll. Az egyetlen furcsaság, hogy szombaton nem nyitnak ki.
Ami az árakat illeti, pont annyit hagytam ott, mint amennyit a közeli Nagyi Palacsintázójában vagy a Burgerben, Mekiben szoktam, csak sokkal jobb minőségű ételt kaptam érte. A Veggie Express ételeiben ugyanis nem található: zsír, tartósítószerek, állományjavítók, ízfokozók, színezékek, fehércukor, egyéb mesterséges anyagok. Nagyjából minden kajából 195 Ft/10 dkg.

Az én mai választásom:
- póréhagymás kukoricasaláta kapros-joghurtos öntettel: 550 Ft
- kb. 8 db falafelgombóc: 120 Ft
- mentás ananászlé, nagy: 570 Ft

Ezentúl, ha a környéken vásárolgatok, s közben megéhezem, inkább ezt választom, mint a műkólát hamburgerrel/whopperrel.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr156822941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dweyra 2008.05.01. 20:55:35

Namármost én nem vagyok vega, de ez a felsorolás nekem is jobban hangzik, mint a műkaja. Ki fogom próbálni.

Fruzsi 2008.05.01. 21:22:33

Köszi, hogy írtál róla; én is vega vagyok és hamarosan ki fogom próbálni a helyet.

gia 2008.05.02. 11:27:55

nahát, a vegafoodnál olcsóbbnak tűnik... gondolom mert ők nem szállítanak házhoz..

87091 2008.05.02. 13:19:41

soha nem értettem a vegákat. az ember legyen a táplálkozási lánc csúcsán. ráadásul, ha minden egészségtelen dologról leszokok, milyen rossz szokásomat kell még elhagynom, ha rákos leszek? :D

barb 2008.05.02. 14:02:39

Húú, én is nagyon ki akarom próbálni! A Vegafood-ot pedig három hete tesztelem, annyira jó!! Mindenkinek csak ajánlani tudom!

2582 2008.05.02. 20:13:20

gia, egész más jellegű a kettő. De a vegafood-ot is csak ajánlani tudom.

verbeka 2008.05.05. 07:41:05

meg fogom nézni... nefi. nem azért eszel húst, mert a táplálkozási lánc csúcsán vagy, hanem mert a kultúra, amiben élsz, erre nevelt. egy kínait arra nevelnek, hogy a kutya is finom. egy afrikait vagy egy tájföldit arra, hogy a bogarak, lárvák is ehetők. az indiaiak egy részét arra, hogy ne egyenek tehenet. az arabokat arra, hogy ne egyenek disznóhúst. te sem eszel meg mindent, hidd el, csak azt, amiről azt tanultad, hogy jó, vagy azt, amire te magad rászoktattad magad. sokszor hallom azt, hogy aki vegetáriánus lesz, az megvon magától valamit. szerintem nem így van. sőt, azt gondolom, inkább nyit valami felé. akik nem változtatnak azok többnyire sokkal zárkózottabb lelkületűek, és ragaszkodnak a hagyományaikhoz. ez sokszor abban nyilvánul meg, hogy furcsán néz arra is, aki nem eszik húst és arra is, aki mondjuk kutyát eszik. pedig ezek csak hozzá képest "extrém" étkezési szokások, objektíven nézve egyáltalán nem azok. egy vegetáriánus ugyanazt a lépést teszi meg, mint az, aki megkóstolja a csigát, a polipot, tücsköt vagy más oylan dolgot, amire nem szoktatták rá.

gia 2008.05.05. 08:44:52

vegafoodot rendszeresen "veszem igénybe", habár húsevő vagyok, diétának tökéletes :) ezt a veggie express-t meg feltétlen kipróbálom ha arra járok.

124630 2009.05.24. 14:15:52

Ha tehetem, én is inkább önkiszolgáló éttermeket választok a hamburgeres helyett... Sokkal egészségesebb, és ugyan annyiba kerül...

Adonica 2011.07.03. 15:25:00

Yup, that'll do it. You have my apprecitiaon.

Sequoia 2011.07.04. 17:36:53

TYVM you've solevd all my problems
süti beállítások módosítása