- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Ez hiányzik nekem

2008. május 06. - Antibaby
Az hiányzik nekem nagyon, hogy mondhassam, akár a folyosói dumcsizáskor a telhetetlen, követelőző kollegáknak, hogy "ma a tornapapucs, holnap a világ!?". Akár egy munkamegbeszélésen az alkudozóknak, hogy "hát akkor bajosan lesz jó papagáj helyett". A minden hirdetésre jelentkező, de egyikre sem alkalmas jelölteknek, hogy ha egyetlen kétlábú színész sem jelentkezik Tarzan szerepére, éppen ő lesz, akivel majd megpróbálunk telefonon kapcsolatba kerülni. A boltban a pénztárosnak, hogy "ez itt az elején egy pukkasztott egyes, marad 20.000".
Ezen szocializálódtam, s még ma is olyan beszédesek ezek a mondatok, hogy a legtöbbet nehezemre esik átfordítani normál magyarra. Imádom, mennyire kifejezőek, mennyire lefednek szinte minden élethelyzetet.
A baj az, hogy belőlem automatikusan jön, ez ilyen beidegződés, vagy mi. Mások meg úgy tudnak rám nézni, mintha legalábbis megbolondultam volna. Egyetlen ember jut eszembe, akivel a mai napig működik ez a kommunikáció: az öcsém. Amikor anyukám furán viselkedik, egymásra nézünk és egyszerre zendítünk rá: "Én már figyelem egy ideje! Szerintem a tied!"
Ésatöbbi...

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr776822955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

29694 2008.05.06. 13:35:36

Én épp mostanság döbbenek rá, hogy körülöttem mennyi ember használja a jól megszokott szófordulataimat... :) "Nincs is nagyobb istenáldása, mint a kukoricagombóc"; "hááát, gubics"; "csak az a szép, ződ gyep..." :D

picaflor 2008.05.06. 15:18:03

A pukkasztott egyes-est nem ertem... Hm???

sunnyboy 2008.05.06. 15:38:24

"ma egy tornapapucs, holnap a világ" az kultikus nagyon:):) De nekünk kedvenc volt Berti bá' is:)...ja és egyébként, ha nem mondtam volna, a "fehér billentyűk hangosabbak, mint a feketék":)

24757 2008.05.06. 16:07:49

Nekem is van néha ugyan ez, de nagyon oda kell figyelnem, hogy mikor kinek a jelenlétében beszélek "egy lépéssel hátrébról" különben ahogy te is vésted, dinkának néznek... Gouranga!

2582 2008.05.06. 16:24:42

Na igen, mert ha rossz helyen rosszkor beszólok egy ilyet, akkor lehet, hogy "mehetünk vissza a balettbe ugrálni". :) picaflor: http://www.youtube.com/watch?v=U-NVFRJ0M9A

72833 2008.05.06. 23:24:20

tőlem csak megkérdik, most mit is akartam mondani :) ezeket még nem hallottam, de a pukkasztott egyesen kívül értem mind mit akar mondani. Mifelénk a "na már megint teszik a törvényt" (pletykálnak) szokta járni, de néhány pesti ismerős ezelőtt értetlenül állt, h mit akarok :)

38363 2008.05.07. 07:11:29

...megértelek. De élmény nézni az arcokat egy olyan mondatomnál, hogy "éppen diót gyomláltam az üvegházban" (Hollók víz alatti reptetése-jelenet), vagy ha leesik valami, akkor felkiáltok, hogy "remélem, nem volt benne tojás!". :) http://www.youtube.com/watch?v=WX92IRAEtqo Azért páran még értékelik. :D

sunnyboy 2008.05.07. 09:02:03

Pukkasztott egyes a legnagyobb:)
süti beállítások módosítása