- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Sosem lehet tudni

2009. február 25. - Antibaby
Ahogy öregszem, egyre inkább azt tapasztalom, hogy egyetlen dolog sincs a világon, amiről mindenki ugyanazt gondolná. Az hagyján, hogy ahány ház, annyi szokás, de ha már kezdesz tényként kezelni bármit is, tuti, hogy épp szembe jön valaki az utcán, aki bebizonyítja az ellenkezőjét.
Sosem említettem, de időnként megnézem a Hal a tortánt (vagy a Vacsoracsatát) a tévében vagy a neten, és ha van valami tanulsága, az ez. Akármennyire készül valaki, akármit talál ki, akármilyen jó körülmények közt él, akármilyen jó szakács, figyelmes házigazda, tuti, hogy lesz valaki, aki egész mást tart jónak és húzza a száját. Sokáig én is fanyalogtam, hú, ennél tényleg koszos a villa, annál pacalleves az előétel (pfúj), amaz meg a keverőkanállal nyitogatja a szemetes fedelét. De amikor egyszer semmibe sem tudtam belekötni, amikor úgy éreztem, most végre minden a helyén van, akkor az 5 vendégből minimum 3 fel volt háborodva.
Tudom, hogy ez cirkusz, és a forgatókönyv szerint valamin hőbörögniük kell, de akkor is úgy érzem, valamennyire modellezi a valóságot.

Az egész bevezető azonban ahhoz kellett, hogy elmeséljek egy számomra meglepő esetet. Angol tanárommal a füldugók használatáról beszélgettünk, és ilyenkor az a cél, hogy minél többet járjon a szám, úgyhogy feldobtam, mennyire érthetetlen számomra a füldugóval alvás. Mert ha valakit annyira zavarnak a zajok, hogy csak azzal tud aludni, totál kizárva a külvilágot, akkor nem értem, hogyan hallja meg reggel az ébresztő hangját. (Hozzáteszem, sosem próbáltam, tehát nem tudom, így működik-e.) A tanárom szemlátomást meglepődött, kikerekedett a szeme, és azt kérdezte: Ismert maga valaha bárkit is, aki ébresztőórára kel?
Ezen meg én lepődtem meg, és rögtön rávágtam: Persze, mindenkit.
Ő meg ezen lepődött meg. Ő úgy gondolja, hogy mindenki felébred reggelente magától, a szükséges időben. Én meg úgy, hogy mindenki órára kel. Kivételnek talán csak az alvási zavarral küzdők számítanak, akiknek hajnalban kipattan a szemük, aztán nekiállnak vasalni és ablakot pucolni.
Ültünk egymással szemben, és úgy meredtünk a másikra, mintha Mars-lakó lenne.

A tanulság számomra ebből az, hogy az ember sosem tudhatja, ami neki evidens, másnak is az-e.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr386823591

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

14759 2009.02.25. 16:52:42

Vasárnap nem húzok órát. Az angoltanár a marslakó.

2582 2009.02.25. 17:09:32

én szombaton sem. :) De ugye, hogy ugye?

vove 2009.02.25. 17:56:11

én mindig ébresztőt állítok, aztán 5 perccel a csörgés előtt ébredek, magamtól...a marslakók marslakója vagyok

100403 2009.02.25. 20:24:21

Kérdés: Hány éves az angol tanárod? Tapasztalatom szerint minden 50-60 év körüli nő magától felkel hajnalban. Lehet, hogy ebbe a kategóriába tartozik? Bár akkor nem tudna angolul... Esetleg kisbabája van? Egyébként ez kész, nagyon röhögtem a bejegyzésen.

barb 2009.02.25. 20:27:07

Az én szemeim fél órával az ébresztő előtt pattannak ki; igazán idegesítő. Nem vicc.

68941 2009.02.25. 21:12:40

Szia, a Zuram elég furán alszik, többször is megnézi éjjel, hogy alhat-e még... aztán magától ébred csörgés előtt valamivel, de mindig be van állítva az óra. És ha megyek valahova, én is mindig beállítom a telefont. :)

85468 2009.02.25. 22:18:19

nekem is nagy fles volt, mikor rájöttem h nem a lakótársam az elmebeteg, csak a szokásai annyira mások

2582 2009.02.25. 22:31:57

Life-of-Summer: 50-es. Hehe, ez is egy ilyen marslakó gondolat, hogy "akkor nem beszélne angolul". :) De ha 50-es is, azért csak emlékezne, ha mondjuk 15 éve használt volna ébresztőórát...

Vell 2009.02.26. 08:25:03

Én füldugóval alszom sajnos...és simán meghallom reggel a zörgés-csörgést..annyira azért nem tökéletesen hermetikusan szigetel egy füldugó.

816 2009.02.26. 10:00:02

csatlakozom a beállított ébresztő előtti spontán felébredőkhöz. idegesítő. bár éjszaka én is sokszor felébredek és ellenőrzöm, hogy van-e még időm. én még azokat sem értem, akik zenével a fülükben alszanak el, engem halálosan idegesítene a fülhallgató és félnék, hogy összetekeredik a nyakamon a zsinór.

100403 2009.02.27. 14:54:03

azért fogadok, hogyha egyszer azok az emberek, akik beállítják az órát és egy perccel előtte kelnek fel, egyszer nem állítanák be az órát, tuti, hogy elaludnának. :D Valaki próbálja ki

111573 2009.03.01. 15:00:50

De fordítva is igaz lehet. Ha párszor elalszol reggel, mert nem állítottad be az órát és ezért egyszer beállítod, akkor tuti, hogy magadtól ébredsz időben. Ez az evidens dolog tényleg nagyon érdekes. Én egyszer egy tévévetélkedőben feltett kérdésnél jártam így, ahogy te. Az volt a kérdés, hogy hány tejfoga van az embernek. Nagyon meglepődtem, hogy a meglett korban lévő férfi versenyző nem tudta egyből a választ, egy csomót gondolkodott rajta. Azt hittem, ezt mindenki tudja alapból. :) Aztán egyszer a munkatársakkal beszélgettünk ilyen dolgokról és felhoztam ezt a példát. Na, akkor lepődtem meg másodjára, hogy páran közülük se tudták.
süti beállítások módosítása