- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

A hullám

2009. szeptember 07. - Antibaby
Megint film, és nem is akármilyen. Letaglózó.
A hullám egy lassan induló, "na, ebből se lesz semmi" típusú német film, amely egyszer csak elkap, és akkorát csap oda a végére, hogy csak úgy nyekkenünk. Kicsit a Kísérletre emlékeztetett, de mégis más. És egyáltalán nem véletlen, hogy német. Persze bárhol a világon leforgathatták volna, de mégiscsak abban az országban a legautentikusabb, ahol ma már kínosan ügyelnek arra, hogy véletlenül se kerüljenek hasonló helyzetbe, mint amilyenben egyszer már a hitleri diktatúra alatt voltak. Abban az országban, ahol az emberek úgy érzik, tanultak a múlt hibáiból, és az a bizonyos folt nem kerülhet rá ismét a lepedőre, egy gimnáziumi tanár egyhetes kísérletbe kezd osztályával. Az iskolai projekthéten az anarchiát szeretné megismertetni velük, de végül az autokrácia jut feladatul neki és tanulóinak. A hagyományos tanórák helyett pedig egy hétig "szerepjátékoznak" a fiatalok. Hatásvadász DVD-borítókon ez a tartalomleírás úgy zárulna: A kísérlet túl jól sikerül.
Nem szeretném leírni, mi minden történik, és főleg, hogy mi a végkifejlet, de nagyjából sejthető. A végére csak a döbbenet marad, és a stáblista után az első elhangzó mondat: ugye én nem...? Ugye nem lennék benne? Ugye én a piros blúzos lány lennék? Biztos ő lennék.

A hullám - Die Welle

Maradt azonban egy másik érzés is bennem. Félelmetesen hasonlít a környezet, az előjelek a mi valóságunkhoz. És nekünk nincs még jó alaposan begyakorolt demokráciánk, kitapasztalt toleranciánk, és talán nem tanultunk annyit a múltból sem, hogy a tragédia ne következhetne nálunk is be. Talán ugyanígy elkaphatna a gépszíj közülünk is sokakat, pártállástól függetlenül.
Remélem, hogy nincs és nem is lesz igazam. Remélem, hogy elég okosak leszünk. Mindenesetre én megnézetném ezt a filmet mindenkivel, hátha mély nyomot hagy. Elég mélyet.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr66823883

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

edeus 2009.09.07. 10:13:09

Hmmm... Pont ma olvastam a Die Presse osztrák lapban egy véleményt, miszerint a német politikusok (az áltad is írt "mindent megtanultunk" politikája miatt) hülyítik népüket, és bebeszélik nekik, hogy sohasem harcba, hanem csak békefenntartásra, ellenörzésre küldik a seregüket. Az is egy tömör, odavágós komment volt. Ja, igazán csak annyit akartam kérdezni, hogy dvd-n vagy moziban láttad?

kereszte 2009.09.07. 10:33:53

A film benem és mély nyomot hagyott. Veled ellentétben szomorúa úgy érzem, sok embert már most is elkapott az a bizonyos szíj. Nem tudom miként lehetne ezeken segíteni: a pincékből olyan durva bogarak tudnak néha előmászni, hogy ilyesztő.

2582 2009.09.07. 10:37:29

Edeus, DVD-n.

Terka59 2009.09.07. 23:01:03

Kérlek válaszolj ,egy közös barátunkat keresem. A nevét nem írom ki, talán ráismersz. Idén januárban találkoztam Vele Pomázon. Talán ez elég is. Nagyon szeretném tudni mi van Vele! Sorstársak vagyunk. Szereted a verseit. Segítségedet köszönöm: Terka.

2582 2009.09.08. 06:43:49

Terka, szerintem összetévesztesz valakivel.

mokka 2009.09.11. 10:53:55

Ez a film eszméletlen. Észre sem vesszük a nézése közben, hogy mi keveredik ki belőle. Nagyon pofásan megcsapkodja az ébernek hitt tudatunkat, hogy ha körülöttünk történne pont ez, akkor észrevennénk-e??

bahha 2009.09.20. 18:22:28

megnéztem miattad, jó volt.

2582 2009.09.21. 07:06:24

örülök neki.

johnnymoore 2009.10.07. 14:25:22

Én is láttam a filmet. El is gondolkodtam rajta. "Félelmetesen hasonlít a környezet, az előjelek a mi valóságunkhoz." Arra a következtetésre jutottam, hogy nem alakulna a magyar helyzet sem így -ahogy alakul-, ha nem lenne rossz a politikai helyzet. Az úgynevezett szélsőséges nézetek kialakulása mindíg a tömeges elégedetlenségekből adódik. Én egy cseppet sem csodálkozom azon, hogy az emberek jelentős része elfordul a békés megoldásoktól, mert elegük van a folyamatos tolerálásból és a hitegetésből és keményen vennék kézbe a dolgokat. Szerintem amúgy a világon a legtoleránsabb nép a magyar. Ennyi szarságot (már bocsánat) még nem nyelt le senki, mint mi. Úgyhogy rettegjen ettől az, akinek rettegnie kell. Én nem rettegek, mert számomra nincs mitől. :) Tisztelettel.

Egypt 2011.08.27. 01:30:40

Phenomenal breaodkwn of the topic, you should write for me too!

Espn 2011.08.27. 16:57:30

Didn't know the forum rules allowed such brliilnat posts.
süti beállítások módosítása