- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Karácsonyi összefoglaló

2009. december 26. - Antibaby

Na jó, beismerem, elég jó érzés szentestére készülni, sütni, főzni, meglepetéseket rejtegetni és megszenvedni a csomagolásukkal. Ahhoz képest, hogy nem volt elég időnk, és sok dolgot az utolsó pillanatban csináltunk csak meg (faállítás, ajándékbeszerzés, takarítás és sütés-főzés mind 24-én délután), szerintem kihoztuk a helyzetből a maximumot.
Az idei karácsonyról ráadásul az is elmondható, hogy nem vesztünk össze anyukámmal, ami ritka, mint... a napfogyatkozás. Csak, hogy ne fehér hollót írjak.

Idén öcsémre került a sor, ő volt az ünnepi vendéglátó. A kaja meg sushi. Két dolgot tud főzni: paprikás krumplit és sushit. Nem mondom, hogy olyan, mint a csúcskategóriás japán éttermekben, de elkezdtem enni belőle, és alig bírtam abbahagyni. Amúgy is bírom, hogy öcsikém főzöcskézik, aranyos, ahogy lelkesedik.

Fura, hogy mindenhol, ahol jártunk, műfenyőt állítottak. Amellett, hogy divat, elvileg környezetbarát megoldás is (bár vannak ellenvélemények), és furdalt is a lelkiismeretem, hogy mi élőt (fél lábbal a sírban) vettünk. Amikor viszont hazaértünk, és megéreztem az igazi karácsonyi illatot, az egész lakást belengő fenyőillatot, önigazolásra találtam. Pedig tudom, nem kellene, de ebben még nem tudok továbblépni. Sajnálom a sok kivágott, heteken belül szemétre kerülő fenyőt, de nem találom az alternatíváját. A műfákat nem csak a nem létező illatuk miatt látom hangulattalanabbnak, hanem mert egyszerűen csúnyák. Azok az 5-10-15 ezer forintos példányok, amikkel találkozom, közelébe sem érnek az igazi fenyőnek. Ami már legalább formára szóba jöhetne, az meg 50 rugónál kezdődik.

Ha a fával nem is, a csomagolással sikerült környezettudatosnak maradni. Az öcsémnek szánt rattanfotelt pl. textilmaradékba csomagoltuk, és egy hatalmas piros masnival is megbolondítottuk. Anyukám ajándékait mosógép formájú és mintájú fémdobozba tettük, ami egyben mosóportartó is. Tetszett neki az ötlet.

Ami a kettőnk ajándékát illeti, egy-egy apróságot adtunk egymásnak. Én egy jó minőségű, kerámiafejes, padlizsán színű borsörlővel leptem meg Drist, ő meg annak ellenére, hogy szinte semmi ideje nem volt készülni, igazi meglepetést okozott az Angyalok Amerikában dupla DVD-jével, amit állítólag itthon nem is lehet beszerezni, úgyhogy csak hosszas kálvária útján jutott hozzá.

Akárhogy is nézem, a lehetőségekhez képest jól sikerítettük ez a két napot. Kicsit rohanós volt, de a miénk!
Holnaptól telefon kikapcs, és átadjuk magunkat a pihenésnek.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr906823981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rehyna 2009.12.26. 10:51:21

Az Angyalok Amerikában -t most töltöttem le:) Kiváncsi vagyok rá!

2582 2009.12.26. 17:50:13

Szerintem tetszeni fog. Én legalábbis szeretem.

zor 2009.12.27. 00:55:48

Az nem természetkárosító, ha élő fát veszel, ha külön arra ültetik, és újakat ültetnek a helyükre.

2582 2009.12.27. 11:08:03

zor, lehet, de azért bánt, hogy nem él tovább.

csicsi 2009.12.27. 12:47:03

kb két hete szemezem én is az Angyalok Amerikábannal, de valamiért tiniként sokkolt az akkor HBO-n ment minisorozat, de most lehet, kiveszem a tékából. :)

zor 2009.12.27. 20:04:26

de ha mindenki műanyag fát használna, akkor addig se élnének, mert nem termesztenék, és addig legalább termeli az oxigént, és a helyére új fa kerül. A műanyag fák gyártása viszont a környezetet is szennyezi, és kevesebb növénytermesztéssel is jár (mert minek termesszenek fenyőt, ha úgyse veszik majd). De van olyan megoldás is, hogyha élő , pici fát veszel, bár az nem mind marad meg sajnos.

2582 2009.12.27. 20:16:38

Hm, értem, és meggyőző.

4651 2009.12.27. 20:33:59

És az ikeás akció? Amikor élőt veszel és visszaviheted nekik ünnepek után és levásárolhatod az árát. Valami 5000 forint volt azt hiszem. (de az is lehet, hogy a rohangálás közben teljesen rosszul fogtam fel az akciót)

2582 2009.12.27. 22:27:42

Az ikeásról én is hallottam. Nincs sok oka, hogy nem béreltünk onnan, csak annyi, hogy tudod, rohanás volt az ünnepek előtt és egyszerűen nem jártuk Ikea felé. A másik, hogy a cserepes, visszaválthatókról eddig mindenkitől azt hallottam, hogy meghal a fa, mire visszavinnék. Én egyébként még ilyen cserepes/vödrösből nem is láttam szépet, csak nagyon nyomit, de ettől persze lehet, hogy létezik. Remélem, jövőre több időm lesz készülni a Karácsonyra. Nem szoktam belőle nagy ügyet csinálni, de azért ennél az ideinél egy kicsit többet kellene tenni. :)

67331 2009.12.29. 16:00:30

Nekünk második éve van cserepes, visszaváltható az Oázis kertészetből. Szépen leírták, hogy mit kell vele csinálni, és amikor visszavittük teljesen jól nézett ki. A kolléganőmnek, aki kiültette a fáját teljesen meg is maradt. Nem szabad elfelejteni locsolni. A másik, hogy tényleg nem szabad két hétnél tovább benntartani...Szerintem erre kell leginkább figyelni...

Kalin 2011.05.20. 00:22:49

There’s a srceet about your post. ICTYBTIHTKY
süti beállítások módosítása