- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Filmek decemberre

2009. december 27. - Antibaby

Párosával nézzük a filmeket, és már nem is emlékszem, mennyi baromságot láttunk, de volt köztük néhány említésre azért méltó darab is:

In Bruge: 

Úgy ajánlották, hogy hűde, jajde! Ahhoz képest nekem túl véres meg rohanós, de vitathatatlanul van egy egyedi humora, ami miatt érdemes megismerkedni vele. Nem a fergeteges, cuki vígjáték kategória, inkább olyan Coen-esen abszurd.
A magyar cím (Erőszakik) egyrészt pocsék, semmit sem fejez ki, másrészt viszont totál mást sugall a filmről, mint ami, így hozzám hasonló cím-előítéletes emberek lehet, hogy pusztán emiatt kihagyják. No meg Colin Farrell miatt, akit én kimondottan nem bírok, de itt még ő is nézhető. Köszönhetően talán a Bruge-i hangulatnak, és annak, hogy teljesen átéreztem a cinikus értetlenségét: mi a csudának is kellett nekik ide, az Isten háta mögé jönniük!?
(Nálam 10/8-as.)

In Bruge 

A lánc: 

Ezt a sztorit, vagy inkább azt, ahogy bemutatják, alig akartam elhinni. Ami meg végképp hihetetlen, az Christina Ricci, aki sokadszor játsza nagyon jól a hüjepicsát, és A lánc-ban aztán van is erre épp elég lehetősége. (Nem is értem, miért nem az ő hírneve tart ott, mint Scarlett Johansson-é, de ez ugye szubjektív.)
Ricci és Samuel L. Jackson nagyon jó párost alkot, de igazán az alapötlet a nem semmi. Justin Timberlake, akit egyébként kedvelek, mint énekes és mint minden, de azt el kell ismerni, hogy a legtöbb filmben csak idétlenül vihog, most csupán háttérfigurának tűnik. Egy csendes, mosolytalan srác, de tulajdonképpen hiteles a frontra induló kemény, de pánikrohamoktól szenvedő katona szerepében.
Szándékosan nem megyek bele mélyebben a sztoriba, szerintem nem is érdemes előre elolvasni, miről szól, majd szép lassan kibontakozik a lényeg.
(Számmal: 10/8)

A lánc 

A medence:

Ezt a filmet valamikor 20 éves korom körül láttam már, akkor túl lassúnak és unalmasnak éreztem, pedig csak éretlen voltam hozzá. Akkor még azt sem tudtam értékelni, milyen szép helyen, milyen jól összeválogatott kellékekkel (autók, ruhák, stb.) forgattak, nemhogy azt, hogy milyen feszültség vibrál két férfi közt, akik csak szótlanul megvajaznak egy-egy pirítóst, vagy milyen sokat mond Alain Delon egyetlen szájrándítással.
A medence 1969-ben készült, de teljesen nézhető ma is, épp csak annyira lassú, amennyire a nyugalom és a feszültség érzéketletéséhez szükséges. Nagyon szép film, szerelemmel, szenvedéllyel, féltékenységgel, sejtelmes erotikával, játékossággal és drámával. A szép és fiatal Romy Schneider-rel és a szép és fiatal Alain Delon-nal.
(Ha közös mérce, akkor 10/9)

A medence 

A pankrátor:

Na igen, én Mickey Rourke-ot legutóbb a 9 és fél 7-ben láttam, azóta icipicit megváltozott. Pont olyan lecsúszott, de még visszakapaszkodni vágyó ember lehet, amilyenről a film is szól. Valószínűleg igaz rá, hogy a zord külső érző szívet takar, amit a színészről nem tudunk meg, Randy-ről, a pankrátorról viszont igen. Meglepett, hogy ilyen érzelmes a film, és kevés a csihipuhi, meg amúgy is csak körítés. Szólhatna mindez egy színházi színészről, vadászpilótáról vagy tűzoltóról is, nem ez a lényeg.
Szerintem nincs ebben a filmben több, mint két órányi hangulat és betekintés egy elveszett ember lelkébe. De mint olyan, nem rossz.
(Nálam 10/7-8)
Marisa Tomei meg női szemmel nézve is tök jó csaj.

A pankrátor

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr46823985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bahha 2009.12.27. 17:24:30

scarlett johanssont nem bántani!

2582 2009.12.27. 17:51:27

Nem én! :)

bahha 2009.12.27. 19:24:13

akkor jó! :)

rehyna 2009.12.27. 21:43:04

Köszi a filmeket,rájuk szállok:)

43841 2009.12.28. 11:30:50

In Bruges egyik kedvenc filmem, amit az utóbbi egy év során láttam. Hangulata és fanyar sötétsége beszippant, ráadásul imádom Ralph Fiennes kiejtését benne (an Uzi? - meg egyáltalán, úgy mindenkiét). A Black Snake Moan magyar címe A lánc? Hát én kábé ezért nem nézném meg. :D Egyébként ez is egy érdekes film, tetszett, hogy mr Jackson maga énekel benne. A medence, soha nem hallottam róla (my bad). A pankrátor. Sokáig megvolt a gépen, aztán végül mégsem néztem meg, mondjuk nem szeretem a drámákat - vagyis ritkán esem abba a hangualtba - és magam előtt láttam a végét is.

95434 2009.12.28. 13:01:22

szerintem a pankrátor azért döbbenetes, mert olyan részletességgel ábrázol egy portrét, hogy mármár hihetetlen, hogy nem valóság amit látsz

39880 2009.12.28. 16:18:58

Szerintem a Pankrátorban pont az a legjobb, hogy a szétcsúszott, agyonpumpált Mickey Rourke játsza. Emiatt lesz a tkp. nulla sztori, mert lássuk be az nem valami nagy szám, igazán ütős. Engem meghatott, én át tudtam érezni az elveszettséget, a kiábrándultságot. Van az amcsi filmeknek most egy ilyen vonulata, amiben a nagy akcióhősök megöregedve kicsit másként látják, másnak mutatják a világot, mint a nagy westernekben, akciófilmekben. Melquiades Estrada három temetése, Grand Torino, Nem véneknek való vidék, meg ez a Pankrátor. A Tommy Lee Jones, Clint Eastwood és most a Miceky Rourke. Ez A lánc meg elkezdett érdekelni. Még nem láttam.

2582 2009.12.28. 17:25:06

bajszos, lehet, hogy félreérthetően fogalmaztam, de szerintem is jó választás Mickey Rourke erre a szerepre.

39880 2009.12.29. 09:51:32

Nem, nem. Értettem. Lehetm, hogy én nem voltam elég világos :) Csak ki szerettem volna emelni, hogy ez a lényegi mozzanat, szerintem. Mint a Grand Torino tüdőrákos, köldökig felhúzott nadrágban sörözgető Clint Eastwoodja.

maistro17 2009.12.30. 22:29:09

In Bruges-t ajánlom mindenkinek. Én azelőt néztem meg mielőtt elmentem Brugebe. Úgy az igazi.:D

2582 2009.12.30. 23:10:58

maistro17, voltál Bruge-ben? Milyen volt a filmbeli helyszínekhez képest? Tényleg olyan mesés a hangulata?

maistro17 2010.01.01. 14:17:23

Nekem nagyon tetszett Bruge. Kevés ilyen szép város van a világon. Még Velencénél is jobban tetszett. Érdekes volt látni a helyszíneket a filmből. Hangulata szerintem nem feltétlenül hasonlít a filmre. Inkább ilyen romantikus, kis hajókázással. :D

2582 2010.01.01. 17:21:15

Köszi. Akkor el kell menni Bruge-be, mert Velence nekem is nagy kedvenc.

qydehhgo 2010.04.17. 05:11:22

C9phTr fnijlvxzwbof, [url=http://pcfzkpfasqvc.com/]pcfzkpfasqvc[/url], [link=http://dlxawggnhqjs.com/]dlxawggnhqjs[/link], http://omjfqkmoscff.com/
süti beállítások módosítása