- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

A nagy Oscar-esélyesek

2011. február 26. - Antibaby

Social Network

forrás: http://www.imdb.com/

Ez a film az idei legnagyobb Oscar-esélyes? Miért? Szerintem eléggé semmilyen. Elmesél egy történetet, ami ugyan érdekes és főleg aktuális, de semmi több. Nincs benne izgalom, csavar, katarzis, nem vonódunk be érzelmileg sem igazán. Csak tájékoztat, hogy ez történt, és kész. Azt viszont olyan hadarással, hogy sokszor nem bírtam olyan tempóban olvasni. Még jó, hogy nem moziban néztem, és vissza lehetett "tekerni". Megütött volna a guta, már az elején, hogy nem bírom követni.
Azért nem baj, hogy megnéztem, utálom azt az érzést, amikor valamiről azt hiszem, hogy fontos, és én kimaradtam belőle. Legalább most ennyivel könnyebb a lelkem.
Azért sem baj, hogy megnéztem, mert erről a témáról sokat szoktunk beszélgetni baráti körben is (Facebook-tól függetlenül). Van-e, legyen-e üzletben barátság? Egy sikerre vitt projektben mi mennyit ér? Melyik az igazi érték: egy ötletfoszlány egy megvalósítani képtelen személy fejében, a kezdőtőkét biztosító befektető, aki aztán a továbbiakban semmivel nem járul hozzá a sikerhez, vagy egy továbbgondoló, aki nagy szellemi tőkét tesz hozzá, teljes erőbedobással dolgozik és sikerre viszi az ügyet?
A Social Network után is erről beszélgettünk, és a film megerősített abban, amit eddig is gondoltam (bár nem tudom, ez a film mennyire mutatja be objektíven és reálisan, ami történt): az alapötletet adó és az első filléreket szállító nélkül sem jött volna létre a világraszóló siker, de leginkább az "agy", aki a legtöbbet tette bele, aki végső formájában kidolgozta, managelte, jó üzleti döntéseket hozott és megfelelő irányba vitte a projektet, az a siker igazi atyja. Persze a többiek által beleadottak is értéknek számítanak, ezért (spoiler on) egyetértek a történet végével, amikor is az agyonperelt srác kifizeti a többieket, és végzi tovább a dolgát (spoiler off).
(Szerintem maximum 6/10-es. Hogy stílszerű legyek: dislike.)

 

A király beszéde

forrás: http://kikotoonline.hu

Látni szerettem volna az Oscar-night előtt. Többek között azért, hogy legalább egy-két filmről fogalmam legyen a jelöltek közül, meg azért, mert sokan dicsérték és csak egy ellenkező véleményt olvastam. Hát, ez ma kettő lett, mivel engem sem fogott meg túlságosan ez a film. Nem mondom, hogy unalmas volt, de a történet és az erős színészi játékok számomra még nem teszik jó filmmé.
Úgy érzem, hogy van valahol egy filmközösségi fiók, vagy egy online irattár, ahol üres filmsablonokat tartanak. A filmesek bármikor hozzáférnek, letöltik a kívánt sablont, a megfelelő rubrikákba beillesztik a sztori részleteit, és a gép kidobja a készterméket. Persze nem azt akarom mondani, hogy nincs benne sok munka, rengeteg van, mégsem lesz benne aztán semmi plusz a hasonló filmekhez képest. Osztanak nekik Oscar-t, oké, ők tudják, de én nem tudok igazán lelkesedni értük.
Azért Colin Firth és Geoffrey Rush szerintem is megérdemelné.
(Egy 7/10-et tudok adni neki.)

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr806824263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vera 2011.02.28. 12:14:33

Es mi a velemenyed a tobbirol? En annyira orultem, hogy az Inception legalabb valamit kapott (ha nem is meno kategoriakban gyozott), aztan pl. Black swan? Alice?

67331 2011.02.28. 14:02:39

Nekem nagyon tetszett a Király beszéde, és kétszer is láttam...De lehet, hogy csak azért, mert nekem nagyon tetszik ez a visszafogottság, ami az én szememben annyira angol...

2582 2011.02.28. 15:02:55

A Black Swan-t még nem láttam, csak tervezem. Az Alice-t sem. A Félszeműt mindenképpen meg fogom nézni, mert a Coen-eknek nagy rajongója vagyok, és Jeff Bridges-t is rég láttam. Lehet, hogy csalódást okozok, de az Inception sem varázsolt el igazán. Látványos, az biztos, úgyhogy a speciális effektekért járó díjat biztos megérdemelte. A főbb kategóriákban (legjobb filmre jelölték) viszont én sem adtam volna neki.

2582 2011.02.28. 15:04:14

Ja, és Christian Bale-re is nagyon kíváncsi vagyok, úgyhogy A harcost is meg fogom nézni előbb-utóbb.

vera 2011.03.01. 10:27:10

Nekem nagyon nagy csalodast okozott az uj Coen film, csakugy mint a Black swan, valoszinu azert mert annyira vartam. :( Bale mindig mindenben jo, ugyhogy ezt a filmet en is csak erte.

2582 2011.03.01. 13:42:09

Bale és Norton, akikkel bármikor bármit. :)

vera 2011.03.02. 08:49:16

ooo, en hazas vagyok... de, tudod mit? igen. :)

2582 2011.03.02. 08:55:18

ööö, én is. :) És nekem most "az" eszembe sem jutott. :)
süti beállítások módosítása